အေမရိကန္က မ်ဳိးဆက္သစ္ တာေ၀းသြား ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေန


၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာ ၃ ရက္က အေမရိကန္ေလယာဥ္တင္သေဘၤာ USS Nimitz ေပၚ၌ ေတြ႕ရေသာ F-35 C တိုက္ေလယာဥ္တစ္စင္း (Photo: AFP)

အေမရိကန္သည္ ၎၏ သက္တမ္းရင့္ေနၿပီျဖစ္ေသာ စစ္ေအးေခတ္ကာလ ဗုံုးၾကဲေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ အစားထိုးရန္ မ်ဳိးဆက္သစ္ တာေ၀းသြား ဗံုးၾကဲေလယာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ အေမရိကန္ေလတပ္က စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ေဒၚလာ ဘီလ်ံႏွင့္ခ်ီ တန္ဖိုးရိွမည့္ တာေ၀းသြား ဗံုးၾကဲတိုက္ခိုက္ေရးေလယာဥ္ (LRSB) စီမံကိန္းအား လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးမည့္ ကုမၸဏီမ်ားစာရင္းကို လာမည့္ သီတင္းပတ္မ်ားတြင္ ေၾကညာမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ Northrop Grumman သို႔မဟုတ္ ဘိုးအင္း ႏွင့္ ေလာ့ဟိမာတင္တို႔ ေပါင္း၍ထားသည့္ ကုမၸဏီစုက ယွဥ္ၿပိဳင္ေနသည္။

ယင္းစီမံကိန္းက အေမရိကန္၏ သက္တမ္းရင့္ B-52 ႏွင့္ B-1 ဗံုးၾကဲေလယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ အစားထိုးရန္ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ အစင္း ၈၀ မွ ၁၀၀ အၾကား ထုတ္လုပ္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။ ယင္းေလယာဥ္သစ္မ်ားသည္ ႏ်ဴကလီးယား သို႔မဟုတ္ အျခားလက္နက္မ်ားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပး႐ံုသာမက အလြန္ျမင့္မားေသာ  ေနရာတြင္ ပ်ံသန္းၿပီး အာ႐ံုခံစနစ္မ်ားႏွင့္  ေထာက္လွမ္းေစာင့္ၾကည့္ေရးကိရိယာမ်ားျဖင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း ေထာက္လွမ္းရယူမည္ ျဖစ္သည္။

LRSB သည္ ေရဒါစနစ္က ေထာက္လွမ္းေစာင့္ၾကည့္ရာတြင္ ခက္ခဲေစမည့္ စြမ္းရည္မ်ားပါ၀င္သည့္ ေလယာဥ္အမ်ဳိးအစား ျဖစ္လာဖြယ္ရိွေၾကာင္း ေလေၾကာင္းသုေတသီ ရစ္ခ်က္အဘူလာဖီယာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယင္းဗံုးၾကဲေလယာဥ္သစ္က ၎၏ အီလက္ထရြန္နစ္ ထုတ္လႊတ္မႈမ်ားကို ဖံုးကြယ္ထားႏိုင္သလို ရန္သူမ်ားက ယင္းေလယာဥ္ကို ပစ္မွတ္ထားျခင္းအား ကာကြယ္ရန္အတြက္ ေရဒီယိုလိႈင္းမ်ား ထုတ္လႊတ္မႈအား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစသည့္ အားေကာင္းေသာ ကိရိယာမ်ားလည္း တပ္ဆင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ေသာ္ ယင္းမ်ဳိးဆက္သစ္ေလယာဥ္သည္ အသံထက္ျမန္ေသာႏႈန္းျဖင့္ ပ်ံသန္း၍ရမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း အဘူလာဖီယာက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ပ်ံသန္းပါက ေလာင္စာအလြန္အမင္း ေလာင္ကြၽမ္းၿပီး သြားႏုိင္ေသာ အကြာအေ၀းကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အေမရိကန္တြင္ လတ္တေလာ၌ ေရဒါစနစ္က ဖမ္းယူရန္ ခက္ခဲသည့္ B-2 ဗံုးၾကဲေလယာဥ္မ်ား တပ္စုတစ္စု ရိွထားၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားေသာ ယင္းေလယာဥ္မ်ား၏ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္မ်ား ေပါက္ၾကားမည္စိုး၍ ျပည္ပတြင္ ယင္းေလယာဥ္မ်ားကို တပ္စြဲမႈ ရွားပါးသည္။

ပင္တဂြန္က ယင္းေလယာဥ္သစ္သည္ ေလယာဥ္မွဴးမပါဘဲ ပ်ံသန္းႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ေ၀ဟင္တြင္ပင္ ေလာင္စာျဖည့္ႏုိင္သည့္အဆင့္အထိ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ လိုလားေနသည္။ LRSB ေလယာဥ္ကို ပထမဆံုး စမ္းသပ္ပ်ံသန္းမႈအား ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္လယ္အထိ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေျခမရိွေသးဘဲ ၂၀၃၀ ျပည့္ႏွစ္မတိုင္မီအထိ အသံုးျပဳႏုိင္ေျခ မရိွေသးေပ။ B-52 ၏ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းသည္ ၅၁ ႏွစ္ ျဖစ္ၿပီး B-1 ၏ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းသည္ ၂၉ ႏွစ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

http://news-eleven.com/
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။