ဆရာမေဒၚေအးသန္းဦးမွာ စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ တရားသီးစုရပ္ကြက္မွာ ကြမ္းယာေရာင္းၿပီးေနပါတယ္။ ဆရာမမိသားစုက ဆင္းရဲပါတယ္။ ဆရာမဟာ မိသားစုထဲမွာ ေလးေယာက္ေျမာက္ သမီးျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ဆီမွာမွ ပန္းခ်ီဆြဲပညာသင္ၾကားတာ မရွိဘဲနဲ႔ ထူးျခားတာက ေဆာ့ဖန္ (ေဘာပင္) တစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ ရခုိင္ေတြရဲ႕ ေရွးဘုရင္ေခတ္၊ နန္းတြင္းက အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ လက္ရာေျပာင္ေျမာက္စြာနဲ႔ စိတ္အာရုံခံၿပီးဆြဲပါတယ္။ ဆရာမရဲ႕ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြကုိ စစ္ေတြမွာက်င္းပတ့ဲ ၇၆ ႏွစ္ေျမာက္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမေန႔မွာ ျပပြဲမွာခ်ျပလုိက္ေတာ့ လူေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ဆရာမဟာ သင္ၾကားေပးမယ့္ ဆရာမရွိဘဲနဲ႔ ဘယ္စာအုပ္မွ ဘယ္ပုံကုိမွၾကည့္ၿပီး ဆြဲတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ စိတ္မွာအာရုံေပၚလုိ႔ ထူးဆန္းတ့ဲ ပန္းခ်ီေတြကို ဆြဲႏုိင္တာဟာ လူ၀င္စားတာျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာဆုိေနၾကပါတယ္။
ဆရာမဟာ ေမြးရာပါ စားလည္းမေျပာတတ္၊ နားလည္းမၾကားတ့ဲအတြက္ ဆရာမ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြကုိ အၿမဲေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေနတ့ဲ လူေတြသိေအာင္ အက်ိဳးေဆာင္ေပးေနတ့ဲ ပန္းခ်ီဆရာ ေက်ာ္ဇံေမာင္ကုိ ေမးျမန္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဟုတ္က့ဲပါ ဆရာ၊ အခု ဆရာမ ေအးသန္းဦးဆြဲတ့ဲ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြဟာ သာမာန္ပန္းခ်ီေတြနဲ႔ မတူဘဲ ဟုိး ရခုိင္ေရွးဘုရင္ေတြရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ အဓိကေတာ့ နန္းတြင္းအျဖစ္အပ်က္ ပုံေတြမ်ားပါတယ္။ ဆုိေတာ့ ဒီပုံေတြကုိ ဘယ္လုိစိတ္ကူးေတြနဲ႔ ေရးဆြဲခ့ဲတာပါလဲ။
ေျဖ။ ။ သူ (မေအးသန္းဦး)ေျပာျပတာက သူ႔ဆီမွာ အဘုိးသွ်င္ျမ၀ါ အၿမဲတမ္းေစာင့္တယ္။ သူဟာ အိမ္မွာညေန အိပ္ဖုိ႔လဲေလ်ာင္းၿပီဆုိရင္ အဘုိးသွ်င္ျမ၀ါက လမ္းေလွ်ာက္ေနတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ေရာင္ျခည္ေတြေတာက္ၿပီးေတာ့ေပါ့။ အဲဒီလုိျမင္လုိက္ၿပီဆုိရင္ ပုံဆြဲခ်င္တ့ဲစိတ္ ေပၚလာၿပီးေတာ့ အိပ္ရာကထၿပီးေတာ့ ပုံဆြဲတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ သူ႔မွာက သင္ဆရာမရွိဘူး။ သူက ေမြးရာပါ စကားမေျပာတတ္ဘူး။ စာလည္းမတတ္။ နားလည္းမၾကားဘူး။ သူ႔စိတ္မွာ အာရုံေပၚလာမွ သူကဆြဲတာ။ သူ႔ကုိ အခုဆြဲဆုိလုိ႔ သူဆြဲမွာမဟုတ္ဘူး။ သူကပုံဆြဲတုိင္း ဘုရားရွိခုိးတယ္။ သူ႔ကုိ ဆရာတုိ႔ စစ္ေဆးလုိက္ေတာ့ ကမၻီရပညာနဲ႔ေပါ့။ သူက အရင္က နန္းတြင္းသူတစ္ဦးျဖစ္ခ့ဲတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆက္စပ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့လည္း သူဆြဲတ့ဲပုံတုိင္းဟာ အားလုံးက ရခုိင္နဲ႔ ဆက္စပ္တ့ဲပုံေတြပဲ။
ဥပမာ ဘုရင္ေတြရဲ႕ ဦးေခါင္းေပါင္းေပါ့။ ဆရာေတာ့ သမုိင္းစာအုပ္ေတြက ေခါင္းေပါင္းနဲ႔တိုက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ တူေနတယ္။ ၀တ္စားဆင္ရင္မႈကအစ နန္းတြင္းသူကအစ အဲဒီလုိထူးျခားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူ႔မိသားစုက ဆင္းရဲတယ္။ စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ တရားသီးစုရပ္ကြက္မွာ ကြမ္းယာေရာင္းၿပီးေတာ့ ေနပါတယ္။ ကြမ္းယာေရာင္းေနရင္ စိတ္ကူးေပၚလာရင္ ေဆးလိပ္ဘူးခြံေတြေပၚမွာ ပုံဆြဲတယ္။ သူ႔ကုိ ဘယ္သူ႔မွတားလုိ႔မရဘူး။
ေမး။ ။ အခုနက ဆရာေျပာတ့ဲအထဲမွာ အဘုိးသွ်င္ဦးျမ၀ါ ကုိျမင္တယ္။ ၿပီးမွပုံဆြဲစိတ္ေပၚလာတယ္ဆုိေတာ့။ ဒါေလးကုိ ရွင္းျပပါအုံး။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္က့ဲ။ သူက အၾကားအျမင္လည္းရတယ္။ အဘုိးသွ်င္ျမ၀ါလမ္းေလွ်ာက္ေနတာကုိ ျမင္ရတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဂူထဲမွာလည္း ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘုရားရွိခုိးေနတာကုိလည္း ျမင္တယ္လုိ႔ ဆရာ့ကုိေျပာတယ္။ ဟုိးမွာၾကည့္တ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပုတီးစစ္ေနတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဆရာကေတာ့ မျမင္ေပါ့။ အဲဒီလုိထူးျခားမႈေတြ၊ ျပန္ၿပီး စိစစ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ သူက လူ၀င္စားျဖစ္ေနတယ္။ ဒီဘ၀မွာ လူ၀င္စားလာျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူဆြဲတ့ဲပုံေတြဟာ မ်ားကာ နန္းတြင္ဟန္ေတြ၊ အားလုံးရခုိင္အ၀တ္အစားေတြနဲ႔ ဒီပုံေတြဟာ မည္သည့္စာအုပ္စာတန္းေတြကမွ ၾကည့္ၿပီးဆြဲတာမဟုတ္။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပုံေတြဟာဆုိရင္ ဒီအခမ္းအနားမွာပဲ ဆြဲတာပါ။ စာအုပ္ကဆြဲတာလည္းမဟုတ္ဘူး။ အရုပ္ကုိသြားၾကည့္ၿပီး ဆြဲတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူဆြဲတာက ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပုံဟာ မတ္တတ္ရပ္ၿပီးေတာ့ လက္ဖ၀ါးကာလုိ႔ ဆြဲထားတယ္။ ဆရာက ေမးတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လက္ဖ၀ါးကာလုိ႔ ဆြဲတာလည္းလုိ႔။ ဆရာေတာ္က သူ႔ကုိေျပာတယ္တ့ဲ။ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားေတြ ရန္မျဖစ္ၾကပါနဲ႔ အားလုံးၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနၾကလုိ႔ မွားၾကားတယ္တ့ဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီပုံဆြဲရတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီညကပဲ သူ႔ဆီသုိ႔ ဦးရဲေက်ာ္သူလာတယ္လုိ႔ဆုိတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲသူ ပုံထဆြဲတယ္။ အဲဒီလုိ ထူးျခားမႈေတြေပါ့။
ေမး။ ။ ဒီအခမ္းအနားမွာ ပန္းခ်ီျပပြဲမွာ လူစိတ္၀င္အစားဆုံးခံရတာက ဒီဆရာမရဲ႕ ပန္းခ်ီပုံေတြပဲ။ ဆုိေတာ့ ဘာေၾကာင့္လုိ႔ ဆရာအေနနဲ႔ သုံးသပ္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ပန္းခ်ီပုံေတြရဲ႕ ေအာက္မွာ ရခုိင္နန္းတြင္းသူ လူ၀င္စားဆုိၿပီးေတာ့ စာေရးထားတယ္။ ဒါကုိလူေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ စိတ္၀င္စားသြားၾကတယ္။ တစ္ေယာက္စကားတစ္ေယာက္နားေပါ့။ အဲဒီလုိပဲ လူေတြက အမ်ားႀကီးလာၾကည့္ၾကတယ္။ သူ႔လက္ရာကလဲ တကယ့္ေျပာင္ေျမာက္တယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္က ဆရာေစာသာေမာင္က ဓါတ္ပုံေတြရုိက္ၿပီး ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚတင္လုိက္တယ္။ အိမ္မွာရွိေနၾကတ့ဲ သူေတြကလည္း ေဖ့စ္ဘုတ္က ပုံေတြၾကည့္ၿပီး နန္းတြင္းသူဆုိတာကုိ စိတ္စားၿပီး လာၾကည့္ၾကတယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လည္း လာၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြ သုံးေလးကား ၀ယ္သြားတယ္။
ေမး။ ။ ဒီဆရာမရဲ႕ လက္ရာကုိလည္း သုံးသပ္ေပးပါအုံးဆရာ။
ေျဖ။ ။ သူက ေဆာ့ဖန္ တစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ ဆြဲတာ။ သူ႔လက္က အထူးသျဖင့္ နန္းတြင္းပုံရိပ္ေတြက ေ၀သာလီေခတ္က လက္ရာနဲ႔ တူေနတယ္။ ပုံေတြမွာလည္း အလင္းေမွာင္ယူတာကအစ အနီးအေ၀း၊ ကာလာေတြကအစ အရမ္းေကာင္းတယ္။ ေဆာ့ဖန္တစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ ဆြဲတာဟာ ထူးဆန္းတာပဲ။ တကယ့္ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္လုိပဲ။ သူ႔ကုိ အျပစ္ေျပာဖုိ႔ ပုံပန္းခ်ီကားဆုိတာ မရွိဘူး။ သူ႔ရဲ႕လက္ရာေတြဟာ ရခုိင္နဲ႔ပတ္သက္တ့ဲ မင္းစဥ္မင္းဆက္နဲ႔ မကမ္းဘူး။ ဆရာကေတာ့ အျပတ္အသက္ေထာက္ခံတယ္။ လုံး၀ယုံၾကည္မႈရွိပါတယ္။ ဆရာေတာင္မွ သူ႔ကုိ ဆရာခံလုိက္ေသးတယ္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈအပုိင္း၊ နန္းတြင္းသူေတြ ဆြမ္းပုိ႔သြားတ့ဲပုံေတြ တကယ့္ လက္ရာက္ေျမာက္ပါတယ္။ မင္းသား ပလြယ္မႈတ္ေနတ့ဲပုံဆုိရင္လည္း မင္းသားက အနီးမွာရွိတ့ဲ မင္းသမီးေတြကုိ မႀကိဳက္လုိ႔ သူႀကိဳက္တ့ဲ သူကုိ လြမ္းတ့ဲအေနနဲ႔ေပါ့။ ေနာက္က သူႀကိဳက္တ့ဲမင္းသမီးက ခုိၿပီးၾကည့္ေနတယ္။ သူ႔ဆဲြတ့ဲပုံေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဇာလမ္းတစ္ခုကုိ ေပၚလြင္ေစတယ္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကုိ ေျပာျပေနတယ္။ ဆန္ႀကိဳက္ေနတ့ဲ ပုံဆုိရင္လည္း အဲဒီေခတ္အခ်ိန္အခါက လူေနဘ၀သရုပ္ကုိေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္တယ္။
ေမး။ ။ ဆရာမက နန္းတြင္းပုံေတြပဲ ဆြဲတာလား၊ တျခားပုံေတြေရာ ဆြဲေသးလား။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္က့ဲဆြဲပါတယ္။ အဓိကေတာ့ နန္းတြင္းပုံဆြဲတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲေခတ္က လူေနမႈဘ၀ေတြကုိလည္း ဆြဲပါတယ္။ အဘြားအုိတစ္ေယာက္ ေနပူထဲမွာ ဟင္းေရာင္းေနတ့ဲပုံေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ေက်းရြာသဘာ၀ အေလ့အထေတြကုိလည္း ဆြဲပါတယ္။ က်င္ကုိင္တ့ဲပုံဆုိရင္လည္း တကယ့္ သူတျပန္ငါတျပန္ အႀကိဳက္အေန အားယူေနတ့ဲပုံပါ။ တကယ့္ရသေျမာက္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဆရာအေနနဲ႔ ဘာမ်ားထပ္ၿပီး ေျပာျပခ်င္ေသးလဲ။ ျဖည့္စြပ္ေပးပါ။
ေျဖ။ ။ အခုဆရာက သူ႔ကုိ ယုံၾကည္တယ္။ နန္းတြင္းသူတစ္ေယာက္ဆုိတာကုိေပါ့။ တကယ္လုိ႔မယုံသူရွိရင္ သူပန္းခ်ီဆြဲေနတ့ဲအခ်ိန္ လာၾကည့္လုိ႔ ရပါတယ္။ အခုသူ႔ကုိ ရန္ကုန္မွာ ျပပြဲေတြရွိတယ္။ ၀င္ၿပိဳင္ခုိင္းမယ္။ အခုကေတာ့ ပုံေတြကေတာ့ ရွိတယ္။ ဒီထက္ေကာင္းတ့ဲ ပုံေတြဆြဲၿပီးေတာ့ ပုံ ၂၀၀ ေလာက္ေပါ့။ ရန္ကုန္မွာ သြားၿပိဳင္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။
____ Development Media Group
ဆရာမဟာ ေမြးရာပါ စားလည္းမေျပာတတ္၊ နားလည္းမၾကားတ့ဲအတြက္ ဆရာမ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြကုိ အၿမဲေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေနတ့ဲ လူေတြသိေအာင္ အက်ိဳးေဆာင္ေပးေနတ့ဲ ပန္းခ်ီဆရာ ေက်ာ္ဇံေမာင္ကုိ ေမးျမန္းထားတာျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဟုတ္က့ဲပါ ဆရာ၊ အခု ဆရာမ ေအးသန္းဦးဆြဲတ့ဲ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြဟာ သာမာန္ပန္းခ်ီေတြနဲ႔ မတူဘဲ ဟုိး ရခုိင္ေရွးဘုရင္ေတြရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ အဓိကေတာ့ နန္းတြင္းအျဖစ္အပ်က္ ပုံေတြမ်ားပါတယ္။ ဆုိေတာ့ ဒီပုံေတြကုိ ဘယ္လုိစိတ္ကူးေတြနဲ႔ ေရးဆြဲခ့ဲတာပါလဲ။
ေျဖ။ ။ သူ (မေအးသန္းဦး)ေျပာျပတာက သူ႔ဆီမွာ အဘုိးသွ်င္ျမ၀ါ အၿမဲတမ္းေစာင့္တယ္။ သူဟာ အိမ္မွာညေန အိပ္ဖုိ႔လဲေလ်ာင္းၿပီဆုိရင္ အဘုိးသွ်င္ျမ၀ါက လမ္းေလွ်ာက္ေနတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ေရာင္ျခည္ေတြေတာက္ၿပီးေတာ့ေပါ့။ အဲဒီလုိျမင္လုိက္ၿပီဆုိရင္ ပုံဆြဲခ်င္တ့ဲစိတ္ ေပၚလာၿပီးေတာ့ အိပ္ရာကထၿပီးေတာ့ ပုံဆြဲတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ သူ႔မွာက သင္ဆရာမရွိဘူး။ သူက ေမြးရာပါ စကားမေျပာတတ္ဘူး။ စာလည္းမတတ္။ နားလည္းမၾကားဘူး။ သူ႔စိတ္မွာ အာရုံေပၚလာမွ သူကဆြဲတာ။ သူ႔ကုိ အခုဆြဲဆုိလုိ႔ သူဆြဲမွာမဟုတ္ဘူး။ သူကပုံဆြဲတုိင္း ဘုရားရွိခုိးတယ္။ သူ႔ကုိ ဆရာတုိ႔ စစ္ေဆးလုိက္ေတာ့ ကမၻီရပညာနဲ႔ေပါ့။ သူက အရင္က နန္းတြင္းသူတစ္ဦးျဖစ္ခ့ဲတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆက္စပ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့လည္း သူဆြဲတ့ဲပုံတုိင္းဟာ အားလုံးက ရခုိင္နဲ႔ ဆက္စပ္တ့ဲပုံေတြပဲ။
ဥပမာ ဘုရင္ေတြရဲ႕ ဦးေခါင္းေပါင္းေပါ့။ ဆရာေတာ့ သမုိင္းစာအုပ္ေတြက ေခါင္းေပါင္းနဲ႔တိုက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ တူေနတယ္။ ၀တ္စားဆင္ရင္မႈကအစ နန္းတြင္းသူကအစ အဲဒီလုိထူးျခားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူ႔မိသားစုက ဆင္းရဲတယ္။ စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ တရားသီးစုရပ္ကြက္မွာ ကြမ္းယာေရာင္းၿပီးေတာ့ ေနပါတယ္။ ကြမ္းယာေရာင္းေနရင္ စိတ္ကူးေပၚလာရင္ ေဆးလိပ္ဘူးခြံေတြေပၚမွာ ပုံဆြဲတယ္။ သူ႔ကုိ ဘယ္သူ႔မွတားလုိ႔မရဘူး။
ေမး။ ။ အခုနက ဆရာေျပာတ့ဲအထဲမွာ အဘုိးသွ်င္ဦးျမ၀ါ ကုိျမင္တယ္။ ၿပီးမွပုံဆြဲစိတ္ေပၚလာတယ္ဆုိေတာ့။ ဒါေလးကုိ ရွင္းျပပါအုံး။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္က့ဲ။ သူက အၾကားအျမင္လည္းရတယ္။ အဘုိးသွ်င္ျမ၀ါလမ္းေလွ်ာက္ေနတာကုိ ျမင္ရတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဂူထဲမွာလည္း ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘုရားရွိခုိးေနတာကုိလည္း ျမင္တယ္လုိ႔ ဆရာ့ကုိေျပာတယ္။ ဟုိးမွာၾကည့္တ့ဲ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပုတီးစစ္ေနတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဆရာကေတာ့ မျမင္ေပါ့။ အဲဒီလုိထူးျခားမႈေတြ၊ ျပန္ၿပီး စိစစ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ သူက လူ၀င္စားျဖစ္ေနတယ္။ ဒီဘ၀မွာ လူ၀င္စားလာျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူဆြဲတ့ဲပုံေတြဟာ မ်ားကာ နန္းတြင္ဟန္ေတြ၊ အားလုံးရခုိင္အ၀တ္အစားေတြနဲ႔ ဒီပုံေတြဟာ မည္သည့္စာအုပ္စာတန္းေတြကမွ ၾကည့္ၿပီးဆြဲတာမဟုတ္။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပုံေတြဟာဆုိရင္ ဒီအခမ္းအနားမွာပဲ ဆြဲတာပါ။ စာအုပ္ကဆြဲတာလည္းမဟုတ္ဘူး။ အရုပ္ကုိသြားၾကည့္ၿပီး ဆြဲတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူဆြဲတာက ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပုံဟာ မတ္တတ္ရပ္ၿပီးေတာ့ လက္ဖ၀ါးကာလုိ႔ ဆြဲထားတယ္။ ဆရာက ေမးတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လက္ဖ၀ါးကာလုိ႔ ဆြဲတာလည္းလုိ႔။ ဆရာေတာ္က သူ႔ကုိေျပာတယ္တ့ဲ။ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားေတြ ရန္မျဖစ္ၾကပါနဲ႔ အားလုံးၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနၾကလုိ႔ မွားၾကားတယ္တ့ဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီပုံဆြဲရတယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီညကပဲ သူ႔ဆီသုိ႔ ဦးရဲေက်ာ္သူလာတယ္လုိ႔ဆုိတယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲသူ ပုံထဆြဲတယ္။ အဲဒီလုိ ထူးျခားမႈေတြေပါ့။
ေမး။ ။ ဒီအခမ္းအနားမွာ ပန္းခ်ီျပပြဲမွာ လူစိတ္၀င္အစားဆုံးခံရတာက ဒီဆရာမရဲ႕ ပန္းခ်ီပုံေတြပဲ။ ဆုိေတာ့ ဘာေၾကာင့္လုိ႔ ဆရာအေနနဲ႔ သုံးသပ္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ပန္းခ်ီပုံေတြရဲ႕ ေအာက္မွာ ရခုိင္နန္းတြင္းသူ လူ၀င္စားဆုိၿပီးေတာ့ စာေရးထားတယ္။ ဒါကုိလူေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ စိတ္၀င္စားသြားၾကတယ္။ တစ္ေယာက္စကားတစ္ေယာက္နားေပါ့။ အဲဒီလုိပဲ လူေတြက အမ်ားႀကီးလာၾကည့္ၾကတယ္။ သူ႔လက္ရာကလဲ တကယ့္ေျပာင္ေျမာက္တယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္က ဆရာေစာသာေမာင္က ဓါတ္ပုံေတြရုိက္ၿပီး ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚတင္လုိက္တယ္။ အိမ္မွာရွိေနၾကတ့ဲ သူေတြကလည္း ေဖ့စ္ဘုတ္က ပုံေတြၾကည့္ၿပီး နန္းတြင္းသူဆုိတာကုိ စိတ္စားၿပီး လာၾကည့္ၾကတယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လည္း လာၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြ သုံးေလးကား ၀ယ္သြားတယ္။
ေမး။ ။ ဒီဆရာမရဲ႕ လက္ရာကုိလည္း သုံးသပ္ေပးပါအုံးဆရာ။
ေျဖ။ ။ သူက ေဆာ့ဖန္ တစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ ဆြဲတာ။ သူ႔လက္က အထူးသျဖင့္ နန္းတြင္းပုံရိပ္ေတြက ေ၀သာလီေခတ္က လက္ရာနဲ႔ တူေနတယ္။ ပုံေတြမွာလည္း အလင္းေမွာင္ယူတာကအစ အနီးအေ၀း၊ ကာလာေတြကအစ အရမ္းေကာင္းတယ္။ ေဆာ့ဖန္တစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ ဆြဲတာဟာ ထူးဆန္းတာပဲ။ တကယ့္ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္လုိပဲ။ သူ႔ကုိ အျပစ္ေျပာဖုိ႔ ပုံပန္းခ်ီကားဆုိတာ မရွိဘူး။ သူ႔ရဲ႕လက္ရာေတြဟာ ရခုိင္နဲ႔ပတ္သက္တ့ဲ မင္းစဥ္မင္းဆက္နဲ႔ မကမ္းဘူး။ ဆရာကေတာ့ အျပတ္အသက္ေထာက္ခံတယ္။ လုံး၀ယုံၾကည္မႈရွိပါတယ္။ ဆရာေတာင္မွ သူ႔ကုိ ဆရာခံလုိက္ေသးတယ္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈအပုိင္း၊ နန္းတြင္းသူေတြ ဆြမ္းပုိ႔သြားတ့ဲပုံေတြ တကယ့္ လက္ရာက္ေျမာက္ပါတယ္။ မင္းသား ပလြယ္မႈတ္ေနတ့ဲပုံဆုိရင္လည္း မင္းသားက အနီးမွာရွိတ့ဲ မင္းသမီးေတြကုိ မႀကိဳက္လုိ႔ သူႀကိဳက္တ့ဲ သူကုိ လြမ္းတ့ဲအေနနဲ႔ေပါ့။ ေနာက္က သူႀကိဳက္တ့ဲမင္းသမီးက ခုိၿပီးၾကည့္ေနတယ္။ သူ႔ဆဲြတ့ဲပုံေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဇာလမ္းတစ္ခုကုိ ေပၚလြင္ေစတယ္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကုိ ေျပာျပေနတယ္။ ဆန္ႀကိဳက္ေနတ့ဲ ပုံဆုိရင္လည္း အဲဒီေခတ္အခ်ိန္အခါက လူေနဘ၀သရုပ္ကုိေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္တယ္။
ေမး။ ။ ဆရာမက နန္းတြင္းပုံေတြပဲ ဆြဲတာလား၊ တျခားပုံေတြေရာ ဆြဲေသးလား။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္က့ဲဆြဲပါတယ္။ အဓိကေတာ့ နန္းတြင္းပုံဆြဲတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲေခတ္က လူေနမႈဘ၀ေတြကုိလည္း ဆြဲပါတယ္။ အဘြားအုိတစ္ေယာက္ ေနပူထဲမွာ ဟင္းေရာင္းေနတ့ဲပုံေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ေက်းရြာသဘာ၀ အေလ့အထေတြကုိလည္း ဆြဲပါတယ္။ က်င္ကုိင္တ့ဲပုံဆုိရင္လည္း တကယ့္ သူတျပန္ငါတျပန္ အႀကိဳက္အေန အားယူေနတ့ဲပုံပါ။ တကယ့္ရသေျမာက္ပါတယ္။
ေမး။ ။ ဆရာအေနနဲ႔ ဘာမ်ားထပ္ၿပီး ေျပာျပခ်င္ေသးလဲ။ ျဖည့္စြပ္ေပးပါ။
ေျဖ။ ။ အခုဆရာက သူ႔ကုိ ယုံၾကည္တယ္။ နန္းတြင္းသူတစ္ေယာက္ဆုိတာကုိေပါ့။ တကယ္လုိ႔မယုံသူရွိရင္ သူပန္းခ်ီဆြဲေနတ့ဲအခ်ိန္ လာၾကည့္လုိ႔ ရပါတယ္။ အခုသူ႔ကုိ ရန္ကုန္မွာ ျပပြဲေတြရွိတယ္။ ၀င္ၿပိဳင္ခုိင္းမယ္။ အခုကေတာ့ ပုံေတြကေတာ့ ရွိတယ္။ ဒီထက္ေကာင္းတ့ဲ ပုံေတြဆြဲၿပီးေတာ့ ပုံ ၂၀၀ ေလာက္ေပါ့။ ရန္ကုန္မွာ သြားၿပိဳင္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။
____ Development Media Group
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။