““ျပည္သူလူထုထံသိုု႔””
““ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ စာနာမႈမ်ားျဖင့္ မိမိအား ေမးျမန္းၾကသည့္ ျပည္သူမ်ားအား ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။ ျပည္သူလူထု၏ ေမတၱာ၊ ေစတနာကို အေလးထား ေလးစားတန္ဖိုးထားၿပီး၊ ျပည္သူမ်ား၏ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ အတြက္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ အထိ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားပါမယ္။ အမ်ားအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ႏိုုင္ၾကပါေစ.......””
ဒီအထဲမွာ သူရဦးေရႊမန္းေျပာတဲ့ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ဆိုတဲ့ စကားမွာနက္နဲတဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြ၊ သူ႔အေနနဲ႔ ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ သူရဲ႕အေျခအေန ေတြပါ ပံုရပါတယ္။
သူရဦးေရႊမန္း ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ေနာက္ဆံုးအေျခအေနဟာ ဘယ္လို အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္မလဲ။ သူအပါအ၀င္ သူနဲ႔ဆက္စပ္တဲ့ မိသားစု၀င္ ေတြရဲ႕ အေျခအေနကေရာ။
မၾကာခင္က ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ဥကၠ႒ရာထူးကေန ဖယ္ရွားခံလိုက္ရတဲ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းရဲ႕ အားထားရတဲ့ သားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဦးတိုးႏိုင္မန္းနဲ႔ The Messenger Media ဆက္သြယ္ ေမးျမန္ထားပါတယ္။ ဒီဆက္သြယ္ ေမျမန္းခ်က္ ေတြထဲကေန စာဖတ္ပရိသတ္ အေနနဲ႔ အေျခအေန တစ္ခုကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္လို႔ ရႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးေရႊမန္းက အခု ဘယ္မွာလဲ။
လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးက သူ႔အိမ္မွာ ရွိပါတယ္။ က်န္းမာေရး အေျခအေန ေကာင္းပါတယ္။ သူပံုမွန္ အလုပ္လုပ္ေနပါ တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနအထားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္မွာ။ ဘယ္မွလည္း ကၽြန္ေတာ္ မသြားပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေပါ့၊ လိုအပ္ခ်က္ရွိ လို႔လားေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ လံုၿခံဳေရးအဖဲြ႕၀င္ ခုနစ္ေယာက္နဲ႔ (၁၀)ေယာက္ၾကား အဖြဲ႕ကေတာ့ အိမ္ေဘးမွာ ရွိေနၾကပါတယ္။
ဥကၠ႒နဲ႔ ဖုန္းေျပာျဖစ္ေသးလား၊ သူကေရာ ဒီကိစၥအေပၚ ဘာေျပာေသးလဲ။
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဖုန္းတစ္ေကာပဲ ရေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ (၁၅)စကၠန္႔ေလာက္ပဲ ေျပာျဖစ္ပါေသးတယ္။ သားေနေကာင္းလား၊ ေကာင္းတယ္၊ အေဖေနေကာင္းလား၊ ေကာင္းတယ္။ အေမေတာ့ ေနသိပ္မေကာင္းဘူး။ မင္းဘယ္မွာရွိလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္မွာ ရွိတယ္၊ ေအးေပါ့ကြာ။ အဆင္ေျပေအာင္ ေနၾက။ ဒါပဲေျပာပါတယ္။ က်န္တာ ဘာမွ မေျပာေသးပါဘူး။
ပါတီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုတိုးႏိုင္မွန္း ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီထဲမွာပါေတာ့ ဒီျပႆနာေတြ ဘယ္က စျဖစ္လာတာလဲ။
ပါတီကို ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ ထူေထာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ေနရာမွာ ပါတီ Congress ေတြနဲ႔ လုပ္ၾကရတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ Congress ေတြရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္အတိုင္းပဲ သြားၾကရတာေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕ အေရးေပၚအေျခအေနေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ့ CEC ကသာလွ်င္ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္တယ္ဆို တဲ့ဟာကို အသင္းဖြဲ႕စည္းမ်ဥ္းမွာလည္း ထည့္ထားတယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိ သေလာက္ေပါ့။ ဒီပါတီနဲ႔ေရာ၊ ဒီလႊတ္ေတာ္နဲ႔ေရာ ကင္းကြာေနတာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ရွိပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ကေလး က်န္းမာေရး ရွိေသးေတာ့ သိပ္ၿပီးလည္း မလုပ္ႏုိင္ဘူးေပါ့။ ဒီဟာကို အျပင္လူအေနနဲ႔ သံုးသပ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီပါတီလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ထဲထဲ၀င္၀င္ မသိေသးတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း ေျပာရေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ ဒီႏိုင္ငံ ေရွ႕ဆက္သြားဖို႔ ဟာက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားလည္ထား သေလာက္ဆုိရင္ ဒီမိုကရက္တစ္ ႏိုင္ငံတစ္ခု ထူေထာင္ဖို႔ဆို အဓိက ပါတီႀကီးႏွစ္ခုသံုးခု ေလာက္က မာဖို႔လုိတာေပါ့။ မာဖို႔လိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စနစ္တက် ျပန္လည္စုဖြဲ႕ဖို႔ဆိုရင္ ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ကမွ ပါတီ၀င္ ျဖစ္တာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအသင္း အေနနဲ႔ဆုိရင္ေတာ့ ျပည္ခ႐ိုင္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ နံပါတ္သံုး၊ ေလးေလာက္ ျဖစ္မယ္ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ ခုနက ပါတီကိစၥကို ျပန္စရမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါတီကို စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္တဲ့ေနရာမွာ ပါတီဘယ္လိုေပၚေပါက္ လာခဲ့တယ္ဆိုတာကို အစ္ကိုလည္း သိထား ၿပီးသားဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထပ္ မရွင္းျပေတာ့ပါဘူး။ နဂို ဘယ္လိုပဲ ေပၚေပါက္ ေပၚေပါက္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေကာင္းေမြ၊ ဆုိးေမြအကုန္လံုးကုိ ခံယူၿပီး ျပည္သူ႕ပါတီအျဖစ္ ေျပာင္းလဲရမယ့္ တာ၀န္ရွိလို႔ဆိုေတာ့ ဒါႀကီးကို ပစ္ထားၿပီးေတာ့ ထြက္ေျပးမလား။ ဒါကို ႏိုင္သေလာက္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔႐ုန္းၾကမလား။ ဆုိတဲ့အခ်ိန္မွာ (၁)ကေတာ့ ျပင္တာ၊ (၂) ကေတာ့ ထြက္ေျပးတာေပါ့။
ဒါဆို ႀကံ့ခိုင္ေရးမွာ ျပင္ဖို႔လုပ္တဲ့ လူနဲ႔ ထြက္ေျပးတဲ့ လူဆိုၿပီး ကြဲသြားတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာလား။
အဲဒီေတာ့ အဲဒီေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖရဲ႕ စိတ္ဆႏၵက မိသားစုရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အရေရာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီပါတီကို ပစ္မေျပးဘူး။ ရေအာင္ျပင္ၾကမယ္။ တစ္ရာခိုင္ႏႈန္း ပဲရရ (၁ဒႆမ ၅)ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ရရ။ မျပင္ဘဲ ထားတာနဲ႔ စာရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ၾကမယ္ဆိုၿပီး လုပ္ၾကတယ္ေပါ့။ လုပ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ပါတီမွာ ဘာေလးေတြ နည္းနည္းေလး ရွိလာလည္း ဆိုေတာ့၊ ပါတီမွာ နဂိုတုန္းက ပါတီပံုစံ မရွိေသးဘဲနဲ႔ အစုအဖြဲ႕ပံုစံကေန ပါတီပံုစံေျပာင္းရတဲ့ အခါက်ေတာ့ နည္းနည္းေလး မတူေတာ့ တာရွိတယ္။ Conflict ေလးေတြရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ Organization တစ္ခု မွာ change ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာ ရွိတာေပါ့။ နည္းနည္းေလးေတြ ခက္ခဲတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီ USDP ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာနဲ႔ တုိင္းလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ တုိင္းပါတယ္။
ပထမ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က Mandate ေပးၿပီး ခန္႔အပ္ေသာ ပါတီဆုိတာထက္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ျခင္း စနစ္မွ ရရွိေသာ ဒီမိုကေရစီ အေျချပဳပါတီတစ္ခုကို ေျပာင္းဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ နံပါတ္(၂) အေနနဲ႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအက်ဳိးကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကတဲ့ေနရာမွာ ပါတီခ်င္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျပဳတ္တိုက္၊ အျပတ္တိုက္ရွင္းတဲ့ စနစ္ထက္စာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေကာင္းဆံုး ျပင္ဆင္၊ အ႐ိုးရွင္းဆံုး ယွဥ္ၿပိဳင္ ရလာတဲ့ရလဒ္ကို ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူဖို႔ အဲဒီအတြက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားၿပီး တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ တည္ေဆာက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ နည္းနည္းမတူတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလုပ္ေတာ္ေတာ္ လုပ္ရတာေပါ့ဗ်ာ။ အလုပ္လုပ္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ အမိန္႔ အာဏာ နဲ႔ “မင္း ဒါစလုပ္လိုက္လို႔”၊ “ဒီေနရာသြားလိုက္” ဆိုၿပီး လုပ္လိုက္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေအာက္ေျခထုနဲ႔တြဲၿပီး ေတာ္ေတာ္ လုပ္ယူရတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း ပင္ပန္းပါတယ္။ ေအာက္ေျခနဲ႔ ထိေတြ႕ခြင့္ရေလ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါတီေပၚလူငယ္ေတြ၊ လူရြယ္ေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ခြင့္ရေလ၊ သူမ်ားေတြ ေျပာသလို အျခားလူေတြေျပာသလုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သည္ အခြင့္အေရး လိုခ်င္လုိ႔ ပါတီကို၀င္တယ္ ဆိုတဲ့စကားကို ေျခဖ်က္ဖို႔ အားေတြ ရလာတယ္။ ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္ လူငယ္ေတြရဲ႕ မ်က္လံုးေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ေတြ႕ဆံုစကား ေျပာလာတဲ့ အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တည့္တည့္ေျပာရရင္ ပါတီကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပါတီမွာ မည္သုိ႔ပင္ သမုတ္ေန ေစကာမူ တကယ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ကေလးေတြ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္နားလည္ လာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုၿပီးေတာ့ အားရလာတယ္။ အားရလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ လူငယ္ထုကို အေျခခံၿပီး ပါတီကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္သေလာက္ေပါ့ဗ်ာ၊ လုပ္ၾကတယ္။ လုပ္တဲ့အခါ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေခတ္စနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ လက္ခံတဲ့ သေဘာရွိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာလို႔ေျပာလဲ ဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူတို႔ေနရာမွာ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးရင္ သူတို႔ လက္ခံတယ္ေျပာတာကို ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ၾကတဲ့အခါမွာ အစ္ကိုလည္းသိမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ကို ပါတီေနနဲ႔ တက္တက္ႂကြႂကြ လုပ္တာ မွန္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဘယ္တုန္းကမွ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တယ္လို႔ အနီနဲ႔ အစိမ္းရဲ႕ တိုက္ပြဲ။ ဒါသည္ တုိက္ပြဲ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ။ တုိက္ပြဲရဲ႕ သေဘာကေတာ့ အေသသတ္ရတယ္။ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈရဲ႕ သေဘာကေတာ့ အေကာင္းဆံုး ျပင္ဆင္ၿပီး ႀကိဳးစားရတယ္ဆိုတဲ့ ဟာေလးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ တည္ေဆာက္ ၾကတယ္။ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအ၀င္ အတုိက္အခံနဲ႔ စကားေျပာဖို႔ လိုတယ္ဆုိတာကို ကၽြန္ေတာ္ နားလည္လာတယ္။ အဲဒီေတာ့ စကားေတြ ေျပာၾကတယ္။ ေျပာၾကတဲ့ေနရာမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဦးေရႊမန္း ပထမဦးဆံုး ေတြ႕ဆံုပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ေလးစိုးရိမ္ခဲ့တယ္။ တစ္ဘက္ကလည္း ဆတ္ဆတ္ထိမခံ၊ တစ္ဘက္ကလည္း သတိၱ ရွိရွိေျပာတဲ့လူ။ ေ၀့၀ိုက္ေနတဲ့ လူမဟုတ္ေတာ့ ပထမဆံုးပြဲမွာ ဒုကၡေတာ့ မ်ားၿပီလုိ႔ ေတြးလိုက္တယ္။ အဲဒီပြဲလုပ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ၾကားထဲမွာ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပါပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးက ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ႏိုင္ေအာင္သာ လုပ္လာခဲ့၊ ႏိုင္ေအာင္လုပ္လာမွ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ စကားေျပာလို႔ ရမွာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း ၿပိဳင္မွေတာ့ ႏိုင္မွာေပါ့။ ႏိုင္ေအာင္ ၿပိဳင္ရမွာေပါ့လုိ႔ ျပန္ေျပာတယ္။ ကၽြန္မႏိုင္ေအာင္ၿပိဳင္မယ္။ ႏိုင္ၿပီးရင္ စကားလာေျပာမယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖ ဥကၠ႒ႀကီးကလည္း အိုေခ၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္ကလည္း အေလ်ာ့မေပးဘူး။ ေဒၚစုဘက္ကလည္း အေလ်ာ့ေပးစရာ မလုိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စနစ္တက်နဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ယွဥ္ၿပိဳင္မယ္။ ယွဥ္ၿပိဳင္လို႔ ထြက္လာတဲ့ အေျဖကို ႏွစ္ဖက္လံုးက သေဘာတူ ေပးရမယ္။ အဲဒီကေန ေရွ႕ဆက္ၾကမယ္လို႔ ဆုိတာက ပထမဆံုး Meeting မွာ ေျပာၾကတာေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္ထင္တာက ပထမဆံုး Meeting မွာ သာေၾကာင္း၊ မာေၾကာင္း၊ အဆင္ေျပေၾကာင္း ေျပာမလား ထင္ထားတာ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ထတြယ္ၾကေရာ။ တြယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ လန္႔သြား တယ္။ အဲဒီေတာ့ မွန္ကန္စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္း ဆိုတဲ့အေပၚမွာ အေျခခံလိုက္ၾကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ဦးေရႊမန္းနဲ႔က အခ်ဳိ႕ကိစၥ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တိုင္ပင္စရာ မလုိဘဲနဲ႔ သူ႔ဟာသူ Perception ေခၚမွာေပါ့ေနာ္။ ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ နားလည္မႈေတြ ရွိသြားတာေပါ့။ ဒီေပၚမွာလည္း ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပါတီႀကီးႏွစ္ခုကလည္း တုိက္ပြဲ၀င္ ပံုစံမ်ိဳး ဆုိတာထက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ဘက္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေသာ သူေတြက အေၾကာင္းအရာေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့မွ ေထာင္တာ၊ တိုက္ဖို႔ လုပ္တာေတြေတာ့ ရွိေကာင္း ရွိမွာေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္ဒီမွာ နည္းနည္းေလး ၾကားျဖတ္ၿပီးေမးပါရေစ။ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒နဲ႔ ေဒၚစု နီးစပ္လာတဲ့ အတြက္ ဒီလုိမ်ဳိး အေျပာင္းအလဲ လုပ္တာလား။
အဲဒါလည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ထဲမွာ ပါတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒါလည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ ပါတယ္လုိ႔ ယူဆလုိ႔ရတယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့။ ဒီအမ်ဳိးသမီးႀကီးက သူနဲ႔ အဆင္ေျပၿပီးေတာ့မွ ဒိုးတူေဘာင္ဖက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ဆုိတာ သိပ္ေတာ့ လြယ္လွတယ္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီအမ်ဳိးသမီးႀကီးက အျပည့္အ၀နီးပါး ေထာက္ခံတယ္ ဆိုပါစို႔ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ဦးေရႊမန္း ေျပာတာမွားတယ္လုိ႔ ၀ိုင္းေျပာၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ရွင္းျပတယ္။ ရွင္းျပ တယ္ဆိုတဲ့ အေနရာမွာ ဦးေရႊမန္းကို ေထာက္ခံတာ မဟုတ္ဘူး။ သူသည္ Process ကို ေျပာတာဆိုတဲ့ ခုနက ေျပာသလို Perception ေတြက သြားတူေနတာ ရွိတယ္။ ေဘးကဘယ္လိုေတြ ျမင္လာႏိုင္သလဲဆုိေတာ့ ကၽြန္တာ္တို႔အားလံုး လက္၀ါး႐ိုက္ ထားၿပီးသား။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီလုိလုပ္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ နီးစပ္ရာ မိတ္ေဆြေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပပါတယ္။ ရွင္းျပတယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ခင္မင္စရာ အေကာင္းဆံုးေသာ ၿပိဳင္ဘက္ေတြလို႔။ အဲဒီေတာ့ လာရာလည္း မတူၾကဘူး၊ လားရာလည္း မတူၾကဘူး။ လာတာက အေျခခံ လာတာ ကတစ္မ်ဳိး၊ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြ႕ဲခ်ဳပ္ရဲ႕ အေျခခံတာကတစ္မ်ဳိး၊ မတူပါဘူး။ လားရာ မတူဘူးဆိုတာက ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးအေနနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုမၿပိဳကြဲေရးကို လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ရွိ တယ္။ NLD အေနနဲ႔ကလည္း ျဖစ္ႏုိင္သမွ် ႏိုင္ငံကိုျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့အတြက္ သူကလည္း အင္တုိက္အားတုိက္ လုပ္ဖို႔ရွိတယ္။
ဦးေရႊမန္းကို ဥကၠ႒ေနရာကေန သာမန္ပါတီ၀င္ ေနရာအျဖစ္ ေျပာင္းလိုက္တဲ့အေပၚ အျခားဘာအခ်က္ေတြ ရွိဦးမယ္လုိ႔ကို ကိုတိုးႏိုင္မန္း ထင္လဲ။
သူကေတာ့ မွန္းဆခ်က္လုိ႔ပဲ ေျပာလုိ႔ ေကာင္းပါမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒါက လက္ဆုပ္လက္ကိုင္နဲ႔ ေျပာလုိ႔မသင့္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း အခ်က္အလက္က မရွိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မစြပ္စြဲခ်င္ပါဘူး။ လုိတာထက္ပိုၿပီး ရင္းႏွီးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း၊ ဒုတိယတစ္ခ်က္က ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံအတြက္ဆိုတာထက္ Hero လုပ္ခ်င္တယ္လို႔ သူတို႔ယူဆတာက တစ္ေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္တဲ့ ေနရာမွာ တပ္မေတာ္ကို အက်ပ္အတည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္တယ္လို႔ ယူဆတာက တစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခါ က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရွ႕ဆက္သြားမယ့္ ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နဂိုယူဆခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဒီေန႔ပါတီကို ပစ္ပယ္ၿပီး ေတာ့ ပါတီကို ေခ်မြခဲ့ၿပီးေတာ့ USDP နဲ႔သာသြားရင္ေတာ့ ငါတို႔ေသရခ်ည္ရဲ႕၊ ဒီပါတီမရွိမွ ျဖစ္မယ္။ ဒီပါတီနဲ႔ ငါတို႔သြားလုိ႔ မရဘူး ဆုိၿပီးေတာ့ ဒီပါတီကို ေရွာင္ဖယ္ၿပီး ေတာ့လည္း ထြက္ေျပးခဲ့ၾက ေသးတယ္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္တစ္ခုမွာ ပါတီရဲ႕ စြမ္းပကားေလးက တက္လာတယ္။ အေျခခံလူထု လိုအပ္လာတယ္ ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီပါတီကို သူတို႔က ျပန္လုိခ်င္တယ္။
အဲဒီပါတီကို ျပင္ဆင္ၿပီးမွ အခု ျပန္လိုခ်င္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲ။
တိတိက်က်လုိ႔ေတာ့ မေျပာလိုေပမယ့္ အင္မတန္ေသခ်ာတဲ့ သတင္းတစ္ရပ္ အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္လယ္ေလာက္မွာ ဒီေန႔ပါတီမွာ CEC အသစ္ေတြ၊ တာ၀န္အသစ္ ယူတဲ့လူေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ပါတီကေန ႏုတ္ထြက္တဲ့စာ တင္ခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး ကတစ္ဆင့္ ေပးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပူးတြဲဥကၠ႒ တာ၀န္ ယူထားတဲ့ ဦးေရႊမန္းအေနနဲ႔ ဒါသည္မျဖစ္သင့္တဲ့ အေနအထားလုိ႔ ယူဆတဲ့အတြက္ အဲဒီတုန္းက ႏုတ္ထြက္စာကို လက္ခံခဲ့ျခင္း မရွိပါဘူး။ အဲဒီတုန္းက သူတုိ႔က ပါတီက လံုး၀ ႏုတ္ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒါကို ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ လုပ္လာတယ္။ အခုေတာ့ ဒီပုဂိၢဳလ္မ်ားက ပါတီမွာ တာ၀န္ျပန္ယူၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့ေနာ္။ နည္းနည္း ျပန္ၿပီးေတာ့ ႐ႈပ္ေနတာကို ျပန္ရွင္းရရင္ အတိုက္အခံ အင္အားနဲ႔ နီးလာတာက တစ္ပိုင္း၊ ေနာက္ ဥပေဒ။ ဥပေဒကို မလုိအပ္ဘဲ ျပင္ဆင္ခ်င္တယ္လို႔ ယူဆတာက တစ္ပိုင္း၊ ေနာက္ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဖို႔ လုပ္တာကို တပ္မေတာ္ကို အသိမေပးဘူး ဆိုတာက တစ္ပိုင္းေပါ့။
သူရဦးေရႊမန္းက အသိမေပးခဲ့တာလား။
တကယ္ေတာ့ဗ်ာ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခ ခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔က အဆင့္ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ လုပ္တဲ့ေနရာမွာလည္း ေဆြးေႏြးမႈ ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေဆြးေႏြးတဲ့ေနရာမွာ ပါတီ၀င္ေတြနဲ႔ အရင္ ေဆြးေႏြးရပါတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕၀င္ေတြသည္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို လက္ကိုင္က်င့္သံုး ေနရတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ သူတို႔ကေတာင္ အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားပါတယ္။ ဆုိပါေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုိ ကြန္စီဖက္ဒရယ္၊ တစ္၀က္တစ္ပ်က္ ဖယ္ဒရယ္ႏိုင္ငံကေန တစ္ဆင့္ ဖယ္ဒရယ္ႏိုင္ငံ သြားမယ္ဆုိရင္ သူတို႔က လက္ကိုင္က်င့္သံုး ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ကပိုသိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မွန္းဆခ်က္နဲ႔ သိျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ၊ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရ၊ ေနာက္ တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရတို႔က ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခက္အခဲေတြ အတြက္ သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဦးစားေပးၿပီးေတာ့မွ နားေထာင္ရ ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို လိပ္မူၿပီးေတာ့ တပ္မေတာ္ အသိုက္အ၀န္းဘက္က ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ရန္ အတြက္ လုိအပ္ခ်က္ေတြ ဘာေတြရွိမလဲ။ ပါတီကေတာ့ ဒီလုိျပင္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒါေတြကုိ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ အစည္းအေ၀းေတြ လုပ္ပါတယ္။ လုပ္တဲ့ အခါက်ေတာ့။ တပ္မေတာ္ဘက္က လာတာ ဟိုးအေစာႀကီးကတည္းက အခ်က္အလက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို No ဆိုၿပီး လာပါတယ္။ Yes ဆုိတဲ့အခ်က္အလက္က ေတာ္ေတာ္ရွားပါတယ္။ Yes ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးဘက္က လာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တူပါတယ္။ ဆုိပါစုိ႔။ တခ်ဳိ႕ကိစၥတြမွာ Political Capital ထိသြားႏုိင္တဲ့ကိစၥမ်ဳိး ဆုိရင္ေတာ့ သူတို႔ က Yes မရွိ No မရွိေပါ့။ အဲဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ ခဲြလိုက္ရတာေပါ့။ မျဖစ္မေန ျပင္ရမယ့္ဟာ၊ မျဖစ္မေန ကာကြယ္ ထားရမယ့္ကိစၥ။ အဲဒီေတာ့ မျဖစ္မေနျပင္ရမယ့္ကိစၥက အားလံုးသိ ထားၿပီးသြားၿပီ။ မျဖစ္မေန ကာကြယ္ထားရမယ့္ ကိစၥက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ လႊတ္ေတာ္ထဲက (၂၅)ရာခိုင္ႏႈန္းကို အျပည့္အ၀ ကာကြယ္ထားေပးမွ ရမယ္။ တပ္မေတာ္က ဒုတိယ သမၼတ တင္ႏိုင္တာကို အျပည့္အ၀ ကာကြယ္ထားေပးမွ ရမယ္။ လုိအပ္ခ်က္အရ ႏိုင္ငံရဲ႕ လံုၿခံဳေရးနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲေရးမွာ အေရးႀကီးတဲ့ လုပ္ငန္းေတြလုပ္ရမယ့္ ၀န္ႀကီး ဌာနေလးခုကုိ ကာကြယ္ထား ေပးရမယ္။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က မျဖစ္မေန လုပ္ရမယ့္ဟာလုိ႔ ယူဆၿပီးေတာ့ကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ေျပာသလို တပ္မေတာ္ကို လႊတ္ေတာ္ထဲကေန ထြက္သြားဖို႔ ဆိုတဲ့ကိစၥက ကၽြန္ေတာ္တို႔ မရည္ရြယ္ထားပါဘူး။ ဘာလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က မထြက္သြား ေစခ်င္သလဲဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ တည္ၿငိမ္ေရးမွာ သံသယေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီသံသယေတြကို ေခ်ဖ်က္ဖို႔ဆုိ အတူထုိင္ေနမွပဲ ရပါမယ္။ အဲဒီလုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္တယ္။ အဲဒီလို ထုတ္လိုက္တဲ့ ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မျဖစ္မေန ျပင္ဆင္မယ့္အခ်က္၊ မျဖစ္မေနကာကြယ္မယ့္ အခ်က္။ ဟုတ္ၿပီ။ အဲဒီမွာ မျဖစ္မေန ျပင္ဆင္မယ့္ အခ်က္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဦးစားေပး အစီအစဥ္(၁)နဲ႔ (၂)ထားပါတယ္။ မျဖစ္မေန ကာကြယ္ရမယ့္ အခ်က္က ဦးစားေပး အစီအစဥ္(၁) တစ္ခုပဲရွိပါတယ္။ အဲဒီကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ စလုပ္လိုက္တာ စုစုေပါင္း(၇၈)ခ်က္ရတယ္။ အမွန္ေတာ့ အခ်က္ေတြက (၃၀၀)ေက်ာ္၊ အမ်ားႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ (၃၀၀) ေက်ာ္ကေနမွ စစ္လိုက္ေတာ့ (၇၈)ခ်က္။ အဲဒီကေန ျပန္တုိင္ပင္၊ ျပန္တိုင္ပင္ရင္းနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီက ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး အတြက္လိုအပ္ေသာ ျပင္ဆင္ရန္အခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အလြတ္ မရေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါက ေနာက္ဆံုးျဖစ္လာတဲ့ ကိစၥေပါ့။
ဒီေတာ့ အခုျဖစ္တာမွာ တပ္က အထိုင္မေရႊ႕ခ်င္တာ၊ ပါတီက ေရႊ႕ခ်င္တာ၊ ဒီလို နားလည္မႈလြဲတာလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာလား။
အဲဒီမွာ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ တပ္က မျပင္ခ်င္တာကို ပါတီကျပင္ပါတယ္ဆုိၿပီး ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ကေနၿပီး အလုပ္လုပ္ရတဲ့ အဖြဲ႕ေတြရဲ႕ စဥ္းစားသံုးသပ္မႈက ဘယ္လို ျဖစ္လဲဆိုေတာ့။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေရး ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္မွာ တပ္မေတာ္သည္ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑က ပါခဲ့တယ္။ အဲဒါကို လက္ခံတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္စဥ္တုိင္းမွာ တပ္မေတာ္ကို အသံုးခ်မႈပံုစံ မလွမပျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္တိုင္း တပ္မေတာ္သည္ သမုိင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးေတာ့ ခံစားခဲ့ရတဲ့ ခါးသီးမႈေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က မခံစား ေစခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေတာ္ေတာ္ ခံစားရတယ္။ တပ္မေတာ္ အေနနဲ႔ အဲဒီေတာ့ အဲဒီဟာေတြ မခံစား ေစခ်င္ေတာ့ဘူးဆုိရင္ တပ္မေတာ္ အေနနဲ႔ တပ္မေတာ္မွာ ရွိသင့္တဲ့ေနရာ၊ တပ္မေတာ္ ယူထားသင့္တဲ့ေနရာ သံုးပိုင္းရွိပါတယ္။ သူရွိရမယ့္ေနရာ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေျပာေနက်ဆိုရင္ Standard Army ရွိေနရမယ့္ေနရာ။ ေရာက္ရမယ့္ေနရာဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Region မွာ စစ္မက္ဇုန္မ်ား ျဖစ္ပြားလာခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပန္လည္ ခုခံတုိက္ခိုက္ဖို႔ အတြက္ရွိရမယ့္ Modernize Army ဆိုတာ တစ္ခုေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ရွိကိုရွိေနရမယ့္ လက္ရွိအေျခအေနကို ထိန္းထားရမယ့္ Position က ႏိုင္ငံေရးမွာ သူအျပည့္တပ္ဆုတ္လို႔ မရေသးတဲ့အတြက္ (၂၅)ရာခိုင္ႏႈန္း အပါအ၀င္ သူရပ္ကို ရပ္ထားရမယ့္ေနရာပါ။ အဲဒီ ဟာေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၲရားေတြၾကားထဲမွာ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြက ေျပာဖို႔မသင့္ဘူး။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ဒီမိုကေရစီ သေဘာတရားအရ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Debate လုပ္လုိ႔ရတယ္။ ေဆြးေႏြးလုိ႔ ရတယ္။ ျငင္းခံုလုိ႔ ရတယ္။ ျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးၿပီးသြားလုိ႔ အမ်ားစုက ဆံုးျဖတ္ၿပီးသြားရင္ အဲဒီကိစၥကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပန္ေျပာဆိုျခင္း မလုပ္သင့္ဘူးဆို တဲ့ဟာကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားလည္ထားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ မွားသည္ျဖစ္ေစ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ကုိယ္က လက္ခံႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မလက္ခံႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံပါတယ္။
http://messengernewsjournal.com/General/Interview/detail.php?id=42709
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။