ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျပႆနာအတြက္ အမတ္ေလာင္းမ်ား၏ စိတ္ကူး

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျပႆနာမွာ ေနာက္အစိုးရသစ္ ဆက္ခံရမည့္ အေမြဆုိးတစ္ခုျဖစ္သည္။/ဓာတ္ပံု − နစ္ကီ
သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစုိးရသက္တမ္းကုန္ဆုံးရန္ လပုိင္းမွ်သာလုိေတာ့ၿပီး ေနာက္အစုိးရဖြဲ႕စည္းႏုိင္ရန္ အဓိကက်သည့္ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ မဲဆြယ္မႈမ်ားပင္ စတင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ လက္ရွိအစုိးရသက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္မႈနည္းသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအနက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ မႈကို  ပိုမုိဆုိးရြားလာေအာင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး အေျဖမရွာႏုိင္ျခင္းသည္ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။

ထုိအခ်က္ကို ယခု ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မည့္ ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္းအခ်ဳိ႕က သတိထားမိခဲ့ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ေလ်ာ့နည္းေစရန္ေျဖရွင္းေပးမည္ဟူေသာ ဆြဲေဆာင္မႈျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနလူထုအား စတင္စည္း႐ုံးလာသည္ကိုေတြ႕ရသည္။
ယင္းကိစၥသည္ လာမည့္ေရြး ေကာက္ပြဲအၿပီးတြင္ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ အႏုိင္ရရွိမည့္ ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားအတြက္ စိန္ေခၚ မႈျဖစ္လာႏုိင္သကဲ့သုိ႔ မဲရရွိေရး စည္း႐ုံးမႈတြင္ မျဖစ္မေန ထည့္သြင္းေျပာၾကားရန္ လုိအပ္သည့္အေၾကာင္းအရာလည္း ျဖစ္သည္ဟု စည္း႐ုံးေရးစတင္ေနသူအခ်ဳိ႕က ဆုိသည္။
‘‘ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈေတာ္ ေတာ္ဆုိးဆုိး ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့အ တြက္ ဒါက မျဖစ္မေနေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ႔လုိေနတဲ့ကိစၥပါ။ ေျဖေလွ်ာ့မႈ လုပ္သြားႏုိင္မယ္လုိ႔လည္း ဆႏၵရွိပါတယ္’’ဟု အမ်ဳိး သားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ပါတီမွ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္းအျဖစ္၀င္ ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ကိုေနဘုန္း လတ္ကေျပာသည္။
လႊတ္ေတာ္ထဲသုိ႔ ၎ေရာက္ရွိပါက အေသးစိတ္စီမံကိန္းမ်ားေရးဆြဲကာ သက္ဆုိင္ရာဌာနအခ်င္းခ်င္းခ်ိတ္ဆက္၍ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈေျဖေလွ်ာ့ႏုိင္မည့္အေျဖ ရွာကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ဟုလည္းဆုိသည္။
‘‘ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေဆာင္မယ့္ အခ်က္ ၃၅ခ်က္မွာ အဲဒါတစ္ခုအ ပါအ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားကေန အေကာင္းဆုံး လုပ္ေဆာင္သြားမယ္။ လုပ္မေပး ႏုိင္ခဲ့ရင္ ျပည္သူ႔ဆႏၵအတုိင္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုျပန္ၿပီး Recallလုပ္ႏုိင္တယ္’’ဟု အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အင္အားစုပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္းအ ျဖစ္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ဦး ေက်ာ္သူရကလည္း ယုံၾကည္ခ်က္ အျပည့္ျဖင့္ေျပာသည္။
၎လုပ္ပုိင္ခြင့္ရရွိလာပါက ႏုိင္ငံတကာနည္းပညာအကူအညီမ်ားရယူကာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈအတြက္အေျဖရွာသြားရန္ ဆႏၵရွိသည္ဟုလည္း ဆုိသည္။
 ‘‘ယာဥ္တင္သြင္းမႈအပုိင္းလည္း စိစစ္ရမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဌာနအခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္လုပ္ ေဆာင္မႈ အားနည္းတာေတြ ေျပာင္းလဲပစ္ရမယ္’’ဟု ဦးေက်ာ္ သူရက ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ကို ေျဖရွင္းရန္ေမွ်ာ္မွန္းထားသည့္ ၎၏ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္ႏွင့္ပတ္ သက္၍ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း သြားေရးလာေရးလြယ္ကူရန္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေရး သည္ လႊတ္ေတာ္တြင္းေရာက္ရွိပါ က ပထမဦးစားေပးအစီအစဥ္အ ျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ရည္ရြယ္ ထားၿပီး ထုိအခ်က္ကုိ မဲဆႏၵရွင္ မ်ားအား ရွင္းျပသြားမည္ဟုလည္း ရန္ကင္းမဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၂)မွ ေန၍ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ ေတာ္တြင္ တစ္သီးပုဂၢလအေနျဖင့္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ဦးမ်ဳိးခင္ (မုန္းခက္)ကလည္းဆုိသည္။
‘‘လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္ရင္ ေတာ့ ႏုိင္ငံတကာကၽြမ္းက်င္ပညာ ရွင္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးဘယ္လုိအ ျမန္ဆုံးေျဖရွင္းဖုိ႔ လုိမလဲဆုိတဲ့ စီမံကိန္းေတြေရးဆြဲၿပီး ေဆာင္ရြက္မယ္။ ခုံးေက်ာ္တံတားေတြ ေဆာက္တာ အေျဖမဟုတ္ဘူးဆုိ တာသက္ေသျပရမယ္’’ဟု ဦးမ်ဳိး ခင္က ေရြးေကာက္ပြဲအႏုိင္ရရွိပါက လုပ္ေဆာင္မည့္အစီအစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈသည္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစုိးရတက္လာၿပီးတစ္ႏွစ္ေက်ာ္ အၾကာတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သြင္းမႈဆုိင္ရာမူ၀ါဒမ်ားေျပာင္းလဲ ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေရ အတြက္အမ်ားအျပား၀င္ေရာက္ လာၿပီး တစ္ေန႔တျခားဆုိးရြားလာခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၿမိဳ႕ခံလူထုကဆုိ သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ တစ္ေနရာ/ဓာတ္ပံု − နစ္ကီ
ထုိျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းရန္ ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရက ျပည္ေထာင္စုအစုိးရႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ နည္းလမ္းေပါင္းစုံျဖင့္ ေျဖရွင္းသည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း သိသာသည့္ထူးျခားမႈမေတြ႕ရေသးေပ။
စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ဘ၀မ်ဳိးစုံမွ လူထုအတြက္သြားေရးလာေရးအ ခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေနၾကရ သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ပြားသည့္ေနရာ  ၇၉ ေနရာ ရွိသည္ဟု ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ ထားသည္။ ေျမျပင္အေျခအေန တြင္ အခ်ိန္အခါအလုိက္ ၿမိဳ႕၏ လမ္းမထက္၀က္ေက်ာ္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈရွိေနသည္ဟု ပညာ ရွင္မ်ားက ခန္႔မွန္းထားသည္။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစုိးရက ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈေျဖရွင္းရန္ လမ္းေဘး လူသြားစႀကႍမ်ား ၿဖိဳဖ်က္ကာ ယာဥ္သြားလမ္းက်ယ္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ သည္။ 
အခ်က္ျပမီးပိြဳင့္စနစ္မ်ားကုိ ေငြက်ပ္ဘီလီယံႏွင့္ခ်ီ အကုန္အက်ခံ၍ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ ျပင္ဆင္ခဲ့သည္။
အႀကီးမားဆုံး လုပ္ေဆာင္ ခ်က္မွာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ မ်ားသည္ လမ္းဆုံမ်ားတြင္ ခုံး ေက်ာ္တံတားမ်ားထုိးကာ လတ္တ ေလာျပႆနာ ေျပေလ်ာ့ေစရန္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။
ေလးႏွစ္တာ ကာလအတြင္း လွည္းတန္းလမ္းဆုံ၊ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းဆုံ၊ ေရႊဂုံတုိင္လမ္းဆုံ၊ ေျမနီ ကုန္းလမ္းဆုံ စသည့္အဓိကလမ္း ဆံုႀကီးမ်ားတြင္ ခုံးေက်ာ္တံတား ေလးစင္း တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။
 ယင္းတံတားမ်ား တည္ ေဆာက္မႈမ်ားအတြက္ ေငြက်ပ္ဘီလီယံ သန္းေပါင္းႏွစ္ေသာင္း ေက်ာ္ သုံးစြဲကုန္က်ခဲ့ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္စာရင္းမ်ားက ဆုိ သည္။
သို႔ေသာ္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား က ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို  သိသာစြာ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈ ရွိမလာခဲ့သည့္အတြက္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ ရွစ္မိုင္လမ္း ဆံု၊ ကမ​ၻာေအးဘုရားလမ္း ကုကၠိဳင္းမီးပြိဳင့္ႏွင့္ တာေမြလမ္းဆံု တို႔တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားသံုးစင္းကို က်ပ္သန္းေပါင္း ငါးေထာင္ေက်ာ္ အကုန္ခံ၍ တိုင္းအစိုးရက ဆက္ လက္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ရွင္းလင္းရာတြင္ အသံုး စရိတ္အျဖစ္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၃၀,၀၀၀ သံုးစြဲရန္ လ်ာထားသည္ဟုလည္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ထိုသို႔ေငြေၾကးကုန္က်စရိတ္ မ်ားစြာအသံုးျပဳ၍ ေျဖရွင္းေဆာင္ ရြက္ေနေသာ္လည္း သိသာထင္ ရွားသည့္ တုိးတက္မႈႏႈန္းရွိမလာ ျခင္းမွာ နည္းပညာႏွင့္စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု လက္ရွိေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ကိုယ္စား လွယ္ေလာင္းအခ်ိဳ႕က ေထာက္ ျပသည္။
ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ထိေရာက္စြာ ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္ ျပည္ ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရတို႔ ဘတ္ဂ်က္ပိုမိုေတာင့္ တင္းရန္လိုၿပီး လက္ရွိအားနည္း ခ်က္မ်ားကို ထပ္မံျဖည့္စြက္၍ ဆက္လက္ႀကိဳးစားသြားရန္ လို သည္ဟုလည္း အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံ ေရးမဟာမိတ္မ်ားအဖဲြ႕ခ်ဳပ္မွ ရန္ ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ေနရာအတြက္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ဦးေက်ာ္သူေအာင္က ၎၏ ယူဆခ်က္ကို ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုး ရသည္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ကို ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေဆးၿမီးတိုျဖင့္ ကုသျခင္းကဲ့သို႔ ဘ႑ာေငြအကုန္ခံ လုပ္ေဆာင္ ေနမႈမ်ားသာ ေတြ႕ခဲ့ရၿပီး လႊတ္ ေတာ္အတြင္း ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္ သက္၍ ေမးျမန္းအဆုိတင္ခဲ့မႈမ်ား အေပၚ တုံ႔ျပန္ေျဖၾကားမႈမ်ားမွာ အားရစရာမရွိခဲ့ဟု တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အခ်ိဳ႕ က အစိုးရ၏ လက္ရွိေဆာင္ရြက္ခ်က္အေပၚ ေ၀ဖန္သည္။
‘‘ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္မွာဆို ရင္ပဲ ဒီယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာဒုကၡအေမြဆိုး ေနာက္အစိုးရကို ဒီအတိုင္းလႊဲေပးခဲ့ေတာ့မွာလားေမးတယ္။ မေျဖႏိုင္ၾကဘူး။ စီမံခန္႔ခြဲမႈမူ၀ါဒေတြ မေျပာင္း ရင္ ေနာက္အစိုးရတက္လာလည္း ဒီကိစၥေျဖရွင္းႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး’’ ဟု သဃၤန္းကြၽန္းမဲဆႏၵနယ္မွတိုင္း ေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ ဦးေက်ာ္က လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းကာလအတြင္း ႀကံဳ ေတြ႕ခဲ့ရမႈအေျခအေနႏွင့္ ပတ္ သက္၍ေျပာသည္။
ဆင္ေျခဖံုးၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ေရာက္ရွိရန္ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ ၾကာျမင့္တတ္သည့္ ခရီးသြားလာမႈ အခက္အခဲမ်ားအတြက္ အခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ား အေလးထားေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကသည္။
ယင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္မည္ဟူေသာ ကတိျပဳခ်က္မ်ားျဖင့္ ၂၀၁၄ ႏွစ္ ကုန္ပိိုင္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္ မတီအဆင့္ဆင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ တြင္လည္း ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္သူ အခ်ိဳ႕က ဆြဲေဆာင္ေျပာၾကားခဲ့ဖူး သည္။
‘‘ေျပာတာက ေျပာတာပဲေလ။ ေနာက္ေတာ့ဘာမွျဖစ္မလာ ဘူး။ အခုေတာ့ အဲဒီလူေတြလည္း ၿငိမ္ကုန္ၿပီ။ဘာမွလည္းမထူးျခား ဘူး’’ဟု အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္မွ ကုမၸဏီ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ကိုမင္းမင္းစိုးကေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေန႔စဥ္ခံစား ေနရသည့္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္း မႈျပႆနာကို ျမန္ဆန္ထိေရာက္စြာ အမွန္တကယ္ေဆာင္ရြက္ေပး ႏုိင္မည့္သူကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္ဟု မဲဆႏၵရွင္ အခ်ိဳ႕ကဆိုသည္။
‘‘အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ႏႈတ္နဲ႔ လုပ္ေပးမယ္ေျပာတာ လြယ္တာေပါ့။ အရင္ကလည္း ဒီလိုကတိေတြေပးခဲ့တာပဲ။ တကယ္လက္ေတြ႕က်က် လုပ္ေပးႏုိင္မယ့္သူမ်ိဳး ေတြမ်ားလာရင္ေတာ့ အလုပ္ျဖစ္မယ္ထင္တာပဲ’’ဟုဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ မွ အၿငိမ္းစားအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရာရွိ ဦးလွျမင့္က ေျပာသည္။
7daydaily.com/
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။