၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလက ျမန္မာႏိုင္ငံတ၀န္း၌ ထိုမွ်ေလာက္ ႀကီးက်ယ္မည္ဟု မထင္ခဲ့ေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ား၏ စစ္ အာဏာ ရွင္ ဆန္႔က်င္ေရး၊ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ ဒီမိုကေရစီေပးေရး တိုက္ပြဲႀကီး ျဖစ္ပြားခဲ့ပါသည္။
စက္တင္ဘာ ၅ ရက္တြင္ ပခုကၠဴ၌ သံဃာမ်ားကို စစ္တပ္က ႐ုိက္ႏွက္ခဲ့ရာမွစ၍ ထိုတိုက္ပြဲႀကီး ျဖစ္ေပၚလာေလသည္။ ယခု ဆိုလွ်င္ ၈ ႏွစ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေၾကးသြန္းဘုရားေရွ႕၌ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ကာ စစ္သားမ်ားကို ေတာင္းပန္တုိးလွ်ဳိးေနေသာ သံဃာမ်ား၏ေခါင္းကို တုတ္မ်ားျဖင့္ ႐ုိက္ခ်လိုက္ၾကသည္မွာ ျပည္သူမ်ားရင္ထဲ မေမ့ႏိုင္စရာျဖစ္၏။ အထက္မွ အမိန္႔ေပး၍ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားက ပစ္ဆို လွ်င္ လည္း ပစ္ၾကရေလသည္။
၁၉၇၄ အလုပ္သမား အေရးအခင္းက စစ္သားမ်ား မုဆိုးဒူးေထာက္ထိုင္ကာ လူအုပ္ထဲခ်ိန္၍ ေသနတ္ျဖင့္ပစ္သည့္ ျမင္ကြင္းကို လည္း မိမိ တို႔ ယခုအထိ မေမ့ႏိုင္ေသးေပ။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈတေလွ်ာက္လုံးတြင္ အဆန္းတၾကယ္ မဟုတ္ေတာ့ေသာ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ လူသတ္ပြဲမ်ားလို ျဖစ္ေနေလသည္။
ယေန႔ အရပ္သားအစိုးရဟု ေႂကြးေၾကာ္လာေသာ စစ္တပိုင္းအစိုးရ အေျပာင္းအလဲကို ေဖာ္ေဆာင္သည္ဟု သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ေျပာဆုိ လာေသာ အစိုးရသည္ ၅ ႏွစ္သက္တမ္းကို ေက်ာ္လႊားသြားေပေတာ့မည္။ ၅ ႏွစ္ရွိလာသည့္တိုင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ က စစ္ အာရွင္တို႔၏ လူထုကို ႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္မႈမ်ားကို ၀န္မခံႏိုင္ခဲ့ၾကေပ။
၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပုံတုန္းက ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရသည္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ကို အသက္ေသဆုံးသည္အထိ ႐ုိက္ႏွက္ခဲ့သည္မွအစ အလုပ္သမားသပိတ္ႀကီးကို ၿဖိဳခြဲခဲ့ပုံ၊ လယ္သမားမ်ားကို ျမင္းမ်ားျဖင့္ နင္းခဲ့ပုံ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ရန္ကုန္ အတြင္း၀န္႐ုံးေထာင့္ တြင္ တုတ္ျဖင့္႐ုိက္၊ ျမင္းမ်ားျဖင့္ ၿဖိဳခြဲခဲ့ပုံမ်ားကို စုံစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဖြဲဲ႕၍ စုံစမ္းစစ္ေဆးေစသည္။
ထို႔ေနာက္ လန္ဒန္ရွိ အစိုးရအဖြဲ႕ကို တင္ျပရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စစ္အာဏာရွင္မ်ားသည္ ထိုကဲ့သုိ႔ အစီရင္ခံစာမ်ားကို လုပ္ထုံး လုပ္နည္း အရ လုပ္ မလုပ္ကား မသိရေသာ္လည္း အစီရင္ခံစာမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ တင္ျပျခင္း မရွိခဲ့ေပ။
၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၇ ရက္က ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္တြင္ ပစ္ခတ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စစ္အစိုးရက အေသအေပ်ာက္စာရင္း ေၾကညာ ရာ၌ တကယ့္အျဖစ္မွန္ႏွင့္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ကြာျခားသြားေလသည္။
၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေမ ၃၀ ဒီပဲယင္း ႐ုိက္ႏွက္ပြဲႀကီးတုန္းကလည္း မွန္ကန္ေသာ အစီရင္ခံစာ မတင္ျပခဲ့သလို အေသအေပ်ာက္စာရင္း လည္း တိတိက်က် ကမၻာကို မခ်ျပႏိုင္ခဲ့ေပ။ ကိုယ္ေတြ႕ ေတြ႕ႀကဳံရသူမ်ား၏ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားကိုသာ လူထုက သိခြင့္ရေလသည္။
၁၉၈၈ လူထုလႈပ္ရွားမႈႀကီးဆုိလွ်င္ လူေသာင္းႏွင့္္ခ်ီ ေသဆုံးႏုိင္သည္ဟု ကိုယ္ေတြ႕ႀကဳံရသူမ်ား၊ ျမင္ေတြ႕ရသူမ်ား၊ ဗီဒီယိုေခြမ်ား၏ သက္ေသခံခ်က္အရဆိုလွ်င္ ေၾကာက္ခမန္းလိလိျဖစ္ေသာ လူသတ္ပြဲႀကီး ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း မဆလ အစိုးရ ျပဳတ္က်သြားၿပီး စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ လူထုကို မ်က္လွည့္ျပကာ အာရုံေျပာင္း လိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ေနရာတိုင္းတြင္ လူထုကမတိုက္ေသာၿမိဳ႕ မရွိ၊ နယ္ မရွိ။ လူထုမပါေသာေနရာ မရွိေပ။ သူပုန္နယ္ေျမမ်ား တြင္ပင္ ဆႏၵျပပြဲ ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။
ထိုကဲ့သို႔ပင္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးသည္လည္း တႏိုင္ငံလုံးကို ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားခဲ့ေလသည္။ ၈၈ အေရး ေတာ္ ပုံႀကီးေလာက္ မက်ယ္ျပန္႔ခင္မွာပင္ စစ္အစိုးရက ထိန္းလိုက္ေသာေၾကာင့္ ထုိခ်ိန္ကျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အေျခအေနေလာက္ ပို၍ ေသြးေခ်ာင္းစီးမသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
တိုက္ပြဲစကတည္းက ေရႊတိဂုံ ေစတီအနီးရွိ ေၾကးသြန္းဘုရားသို႔ မိမိေရာက္ခဲ့ေလသည္။ ေၾကးသြန္းဘုရားမွ သံဃာတပ္ႀကီး စတင္ခ်ီတက္ခဲ့သည္ကိုလည္း ေဘးမွလိုက္အားေပးရင္း သံဃာမ်ား၏ ေမတၱာပို႔ အမွ်ေ၀ေသာ အသံမ်ားကို ၾကားေယာင္ေနခဲ့ပါသည္။
ေန႔စဥ္ဆက္ရက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္းရွိ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားမွ သံဃာမ်ားႂကြခ်ီလာကာ ေဘးမွ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ လူထုက ၀န္းရံၿပီး ခ်ီတက္ပြဲမွာ အားေကာင္းလာသည္။ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ကာ ေမတၱာပို႔ အမွ်ေ၀သံသာ လမ္းမ်ားေပၚ ဖုံးလႊမ္းခဲ့သည္။
တေန႔ၿပီးတေန႔ၾကာလာကာ လူထုကလည္း တခဲနက္ပါ၀င္ခဲ့၏။ က်ဳိကၠဆံကြင္း အ.ထ.က(၃) ေရွ႕တြင္ ပတ္ခတ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ဂ်ပန္သတင္းေထာက္ တဦး ကုန္သည္ႀကီးမ်ားဟိုတယ္(ယခု ဆူးေလ ရွန္ဂရီလာ)ေရွ႕တြင္ ပစ္သတ္ခံခဲ့ရသည္။ ဂ်ပန္ သတင္းေထာက္ အပစ္ခံရသည့္ေန႔မွာ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး အျမင့္ဆုံးေရာက္ရွိခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုဂ်ပန္ သတင္းေထာက္ အပစ္ခံရခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔ ထိုအနားတြင္မရွိပါ။ ထုိစဥ္က အခ်ိန္ႏွင့္တေျပးညီ ကမၻာကို သတင္းမ်ား တင္ျပႏိုင္ေသာ သတင္းဌာနမွာ အယ္လ္ဂ်ာဇီးယား ျဖစ္ပါသည္။
သံဃာတပ္ႀကီးႏွင့္အတူ ျပည္သူလူထုသည္ ဆူးေလးဘုရားလမ္းေပၚတြင္ ရွိေနၾကသည္။ ထုိစဥ္က ၃၆ လမ္းတြင္ ၀ါးခယ္မ သခင္ သိန္းေမာင္ထံ ၀င္ေရာက္ေနရာမွ ေရႊအျမဴေတ မဂၢဇင္း တိုက္သို႔ သြားေရာက္ခဲ့သည္။ ေသနတ္သံမ်ား ၾကားရေသာအခါ ဆူးေလ ဘုရား လမ္းဘက္သြားဖို႔ ထြက္သည္။ ေရႊအျမဳေတ အယ္ဒီတာ ကို၀င္းၿငိမ္းက “ဆရာ ပစ္ေနသံေတြ ၾကားတယ္။ သတိထား ေနာ္” ဟု စုိးရိမ္တႀကီး သတိေပးရွာ၏။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့ဟု ေခါင္းညိတ္ကာ တံခါးကိုဖြင့္၍ ဆင္းခဲ့ေလသည္။
ယခု Orchid ဟုိတယ္၊ ယခင္ City Star ဟိုတယ္ေရွ႕မွျဖတ္ကာ ၃၃ လမ္းရွိ ကို၀ံသ(သတင္းစာဆရာ ေမာင္ဝံသ)ထံသြားဖို႔ ေလွ်ာက္ လာသည္။ ၃၄ လမ္းမွေန ၃၃ လမ္းသို႔ အျဖတ္၌ လမ္းေပၚတြင္ မိမိသာ ထီးထီးႀကီးျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုစဥ္ ဆူးေလဘုရားဘက္မွ ေန၍ ရဲအရာရွိ ၂ ေယာက္ႏွင့္ ရဲသား ၅ ေယာက္ ေျပးလာပါသည္။ ေရွ႕ဆက္မတုိးနဲ႔၊ ေနာက္ျပန္ဆုတ္၊ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ဟု ရဲအရာရွိက ေအာ္သည္။ ၃၃ လမ္းေရာက္ဖို႔ သုံးေလးလွမ္းသာ လိုေတာ့သည္။ ရဲမ်ားက ေသနတ္ျဖင့္ခ်ိန္ထား၏။ မိမိက ေရွ႕ဆက္တိုးခဲ့သည္။
ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ၃၃ လမ္းထိပ္ရွိ ေမာင္၀ံသအိမ္ ေရာက္ဖို႔သာျဖစ္သည္။ သူတို႔ကလည္း ေသနတ္ျဖင့္ခ်ိန္ၿပီး ေရွ႕ဆက္မတိုးဖို႔သာ ေအာ္ ေလသည္။ မိမိလည္း ၃၃ လမ္းထိပ္ ေရာက္သြားသည္။ ထိုစဥ္ ေသနတ္သံတခ်က္ ၾကားလိုက္ရသည္။ မိမိလည္း ၃၃ လမ္းထဲ ေရာက္ သြားကာ ေမာင္၀ံသအိမ္ေရွ႕ ေျပးသြားခဲ့ေလသည္။ ေသနတ္က မိမိကိုပဲပစ္သလား၊ တျခားေနရာကိုပင္ မွန္သြားသလား မသိေပ။ ေရွ႕ခန္းတြင္ထုိင္ေနေသာ ကို၀ံသက “လာဗ်ဳိ႕၊ လာ လာ” ဟုေခၚကာ ေရွ႕ဘာဂ်ာတံခါးကို ဆြဲဖြင့္ေပးလိုက္ေလသည္။ အေတြးအျမင္ ေရွ႕ခန္းထဲေရာက္သည္ႏွင့္ ကို၀ံသကလည္း ဆြဲတံခါးကို ေသာ့ခတ္လိုက္ပါသည္။ “ဒီခ်ိန္ႀကီးမွာ ခင္ဗ်ား ဘယ္ကေန လွည့္လာတာလဲ”၊ “ဒီဘက္အေျခအေန သိခ်င္တာနဲ႔ လာၾကည့္တာဗ်ာ”ဟု ေျပာလိုက္သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ႔အခန္းထဲမွေန လူသံမ်ားကို ၾကားေနရသလို ရဲမ်ား၏ ေနာက္ဆုတ္ဖို႔ ေအာ္သံမ်ားကိုလည္း ၾကားေနရေလသည္။ စစ္သားမ်ားလည္း ဆူးေလဘုရားလမ္းေပၚ ျဖန္႔တက္လာေပၿပီ။ ကို၀ံသကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး မိမိက အခန္းထဲမွ ထြက္ဖို႔ျပင္ပါသည္။ သူက “ခဏေနပါဦးဗ်ာ၊ နားၿပီးမွသြားပါ” ဟု ေျပာေသာ္လည္း သူ႔ကိုခြင့္ေတာင္းကာ တံခါးဖြင့္ခိုင္းၿပီး ထြက္လာခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမဘက္ မသြားေတာ့ဘဲ အေနာ္ရထာလမ္းဘက္ ထြက္လာခဲ့၏။ လူအမ်ားမွာမူ ဆူးေလဘက္ သို႔မဟုတ္ အေနာ္ရထာ လမ္းေပၚ ေရာက္ေန၍ ၃၃ လမ္းထဲတြင္ မည္သူ႔ကိုမွ မေတြ႕ရေပ။
မီးသတ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဆူးေလဘုရားလမ္းေပၚရွိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲတြင္ လူမ်ား စုေ၀းေရာက္ေနၾကသည္။ မိမိလည္း ထိုေနရာ သြားၾကည့္ေလသည္။ စစ္တပ္ႏွင့္ ရဲမ်ားက လမ္းေပၚမထြက္ဖို႔ ေျပာေန၏။ လူမ်ားမွာလည္း ေရွ႕သို႔တိုးသြားလိုက္၊ မ်က္ရည္ ယိုဗုံးမ်ားျဖင့္ပစ္လွ်င္ ေနာက္ဆုတ္လိုက္ႏွင့္ လူထုသည္ ယူနီေဖာင္းႏွင့္ ေသနတ္မ်ားကို မေၾကာက္ၾကေတာ့ေပ။
ထိုစဥ္ ေသနတ္သံမ်ား ၾကားရသျဖင့္ မိမိလည္း အေနာ္ရထာလမ္းဘက္ ေျပးခဲ့ေလသည္။ ထိုစဥ္ ေဘးတြင္ ကဗ်ာဆရာ လွသန္း(ကြယ္လြန္)ကို ေတြ႕လိုက္ရေသာအခါ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ လက္တြဲကာ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ မိုးဂ်ာနယ္တိုက္ ေရာက္ေသာအခါ အယ္ဒီတာ ယမုံ ကိုလည္း ေတြ႕လိုက္ရသည္။
စာေပသမားမ်ားမွာ ထိုေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးတြင္ ကိုယ္တိုင္ကုိယ္က် ပါ၀င္ခဲ့သည္ကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ ႀကဳံခဲ့ရပါသည္။
မိမိတို႔ စကားေျပာေနၾကစဥ္ ဆူးေလဘက္မွ ေသနတ္သံမ်ားကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ မိမိတို႔ တိုက္ခန္းမ်ားဘက္ကြယ္ကာ ရပ္လိုက္ၾကပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ လူအုပ္ႀကီးသည္ ၿပိဳဆင္းလာသလို ေသနတ္မွန္ ဒဏ္ရာရသူမ်ားကို သယ္လာသည္ကိုလည္း ေတြ႕လိုက္ရပါသည္။ ဗိုက္တြင္ ေသနတ္မွန္ထားသည့္ အသက္ ၆၀ အရြယ္ အဖြားအိုတေယာက္ကို လူငယ္မ်ားက သယ္လာေလသည္။ ထိုလူငယ္မ်ားတြင္ ဗမာမ်ားပါသလို မြတ္စလင္မ်ားလည္းပါ၏။ သူတို႔က ထိုဒဏ္ရာရ အဖြားအိုကို ဘားလမ္းရွိ မြတ္စလင္ေဆး႐ုံသို႔ သယ္သြားၾကျခင္းျဖစ္သည္။
မိမိႏွင့္ ကိုလွသန္း၊ ကိုယမုံတို႔ ထိုလူအုပ္ေနာက္ လိုက္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေဆး႐ုံသို႔ မေရာက္ခဲ့ၾကေပ။ ထိုလူငယ္မ်ားက ေသနတ္ ဒဏ္ရာေၾကာင့္ သူတို႔ေရွ႕က်လာေသာ ထိုအဖြားအိုကို ေပြ႕ခ်ီကာ ေဆး႐ုံသို႔ သယ္သြားၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူအုပ္ႀကီးမွာ အေနာ္ရထာလမ္းမွေန သိမ္ျဖဴဘက္သို႔ ဆက္ခ်ီတက္သြားၾကေလသည္။ ေနာက္တေန႔တြင္ တိုက္ပြဲမွာ ပို၍ႀကီးလာသည္။ ၿဖိဳခြဲမႈမ်ားမွာလည္း ရက္စက္သထက္ ရက္စက္လာပါသည္။
သတင္းနည္းပညာေခတ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂၀၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ထက္ ပိုတိုးတက္လာေသာေၾကာင့္ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ အၾကမ္း ဖက္မႈမ်ားမွာ ကမၻာတြင္ ပ်ံ႕သြား၏။ အယ္လ္ဂ်ာဇီးယားလို၊ DVB လို ႐ုပ္သံဌာနမ်ားက သတင္းမ်ား အဆက္မျပတ္ရယူကာ ကမၻာအႏွံ႔ ထုတ္လႊင့္ေပးသည္။
ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးသည္ ျပည္သူလူထု၏ ေထာက္ခံမႈကို တခဲနက္ရရွိလိုက္သလို ၈၈ ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ ၈၈ စိတ္ဓာတ္ကို ျပည္သူက မေမ့ေသးေၾကာင္း သက္ေသျပလိုက္သည္။ ရဟန္း၊ သံဃာမ်ားကလည္း စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ ဖိႏွိပ္မႈကို မလံမလွဲပဲ စိတ္ ဓာတ္ျပင္းထန္ေၾကာင္း ျပသလိုက္ၾကသည္။
Saffron Revolution ဆိုသည္ကို ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးအျဖစ္ မည္သူက အမည္ေပး သတ္မွတ္လိုက္သည္ကိုမသိ။ Newsweek လား၊ Times လား၊ VOA လား၊ BBC လားမသိ။ တိုက္ပြဲတြင္ပါ၀င္ေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားလား၊ စာေပပညာရွင္မ်ားကလား၊ ျပည္သူလူထုကလား မသိ။ ထုိနာမည္ႏွင့္ ထိုတိုက္ပြဲမွာ ကမၻာေက်ာ္သြားခဲ့သည္။ ထိုတိုက္ပြဲ၏ အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ပင္ စစ္အာဏာရွင္မ်ားသည္ ယူနီေဖာင္းခြ်တ္ကာ အရပ္၀တ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။
၂၀၀၇ ၿပီးေနာက္ ၂၀၀၈ တြင္ ဖြဲ႕စည္းပုံကို အတည္ျပဳၾကသည္။ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ နာဂစ္မုန္တိုင္း ေၾကာင့္ ကေသာင္းကနင္း ျဖစ္ေနသည့္ၾကားမွပင္ အတည္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကို ျပည္သူအားလုံး မေမ့သင့္ေပ။ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ လက္ကိုင္တုတ္အျဖစ္ သံဃာမ်ားမွာ မည္သည့္ အခ်ိန္ တြင္မွ မရွိခဲ့ေပ။
ယေန႔သံဃာမ်ားႏွင့္ သံဃာအဖြဲ႕အစည္းအားလုံး၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီအားလုံး ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႔က်င္ခဲ့ေသာ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးအျဖစ္ ရင္ထဲမွတ္သားကာ ေရႊ၀ါေရာင္အလံကို ျမင့္ မား စြာ လႊင့္ထူၾကရေပမည္။ ။
http://burma.irrawaddy.org/
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။