ရမ္းၿဗဲကၽြန္းမွ ႐ြက္ပုန္းသီး ဇမ္းကဗ်ာမ်ား

ေမာင္ေရႊလိပ္ (လိပ္တင္)

စာေရးသူဇမ္းကဗ်ာမ်ားအေၾကာင္းကို ငယ္စဥ္က ၾကားခဲ့ဖူးေပ၏။ ဆိုလည္း အနည္းအက်ဥ္းဆိုခဲ့ဖူးေပ၏။ သို႔ေသာ္ သေဘာထားႏွင့္ အဓိပၸာယ္ကို ေလးနက္စြာ မသိရခဲ့ပါ။ ဤဇမ္းကဗ်ာမ်ားသည္ စာေရးသူတို႔ ရမ္းၿဗဲကၽြန္းတြင္ ယေန႔ထက္တိုင္ ေတာ႐ြာအႏွံ႔အျပားေခတ္စားေနတုန္းပါ။

မ်ားေသာအားျဖင့္ ဤကဗ်ာမ်ားသည္ ေတာ႐ြာေတြမွာသာ ေခတ္စားေနတာကို ေတြ႕ရ၏။ ၿမိဳ႕မ်ားမွာေတာ့ မေတြ႕ရပါ။

အဓိကစာေရးသူအေနျဖင့္ ဤကဗ်ာမ်ားသည္ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္ခုႏွစ္က စတင္ေပၚေပါက္လာသည္ဆိုတာကို မသိရေသးပါ။ ဤကဗ်ာမ်ားသည္ ရမ္းၿဗဲကၽြန္းသားတို႔၏ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ တီထြင္ဆိုထားၾကေသာ ကဗ်ာမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ စာေပသုေတသီတို႔ေလ့လာဖို႔ေကာင္း၏။

လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ သမိုင္းတစ္ေကြ႕မွာ ဆန္းသစ္တီထြင္လာေသာ အရာမ်ားသည္ ေနာင္အနာဂတ္တစ္ေလၽွာက္တြင္ သမိုင္းမွတ္တိုင္အျဖစ္ႏွင့္ ပုံရိပ္ထင္ဟပ္လာႏိုင္သလို ဤကဗ်ာမ်ားသည္လည္း မ်ိဳးရခိုင္တို႔၏ စာေပသမိုင္းတြင္ တန္ဖိုးရွိလာမည္မွာ ဧကန္ပင္ဟု သတိျပဳမိ၏။

အဘယ္သို႔ပင္ဆိုေစ ဤဇမ္းကဗ်ာကိုေတာ့ စာေရးသူမိတ္ေဆြမ်ားထံ ေစတနာကို ေရွ႕တန္းတင္ ဝါသနာကို အဓိကထား၍ ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးဖြဲ႕ေပးလိုက္ပါသည္။

ျမင္လတ္ေတမွာ၊ သေႏၶတစ၊နတ္မ်ိဳးႏြယ္မွာ၊တည္ေနရလို႔၊အလွကုမၸဏီ၊ကုမၼာရီေလ၊စုံညီလကၡဏာ၊ လွေခ်ာရာမွာ၊ ေျပာစရာမဟိ၊ ေျခာက္ျပစ္သန္႔စင္၊ ျမဴမတင္ေလ၊ ျမင္မ၀ႏွင့္ ပဥၥကလ်ာ။ 

အသားမွာေလ၊ စကားဝါအဆင္း၊ မုကၡဇီဝွါ၊ ၾကာၫိုပန္းသို႔၊ ရနံ႔ျဖာေလ၊ အာခံတြင္းမွာ၊ဝင္းဝင္းေတာက္လို႔၊ ေကသာၫိုေရာင္၊ ပိတုံးေတာင္မွာ၊ သုံးေတာင္ကက်ဴး၊ ခုႏွစ္ထြာေလ၊ ေက်ာ္ကာကူးႏွင့္ နဖူးပါးျပင္၊ ေက်ာႏွင့္ရင္မွာ၊ သဇင္ၫြန္႔ပြင့္၊ မ်က္ေမွာင္တန္မွာ၊ ကိုယ္ဟန္လ်ေက၊မိန္းမက်က္သေရ။

ကညာေမမွာ၊ စေနျမင္းျဖဴ၊ လုေလာကီမွာ၊ ေဂၚရီက်ဴးႏွင့္ ငုံဖူးလည္းဆင္၊ ႏုေ႐ႊရင္မွာ၊႐ႈျမင္မခမ္း၊ လွမ်ိဳးစုံေလ၊ ယဥ္ပုံဖမ္းလို႔၊ ျမနန္းေတာသူ၊ ေမာင့္ခ်စ္သူမွာ၊ မထူမပါး၊ ေသးသြယ္သြယ္ႏွင့္၊ ႏြဲ႕သည္ခါးမွာ၊ အသားအေရ၊ လွသက္ေဝမွာ၊ လက္ေျခၿဖိဳးသစ္၊ ဣေျႏၵႏွင့္၊ လြန္ေျပျပစ္လို႔၊႐ိုးဆစ္မတင္၊ ျပစ္မျမင္ေအာင္၊ ႀကံအင္ညီၫြတ္၊ ေငြေတာင္ၿပိဳေလ၊ မေနာ္နတ္သို႔၊ သၽွတၱရအလို။

စာျပၫႊန္းႏွင့္၊ က်မ္းအလိုေလ၊ မပိုမေလ်ာ့၊ လွပမ်က္ႏွာ၊ လစၾကာေလ၊ ထြန္းပေသာအလား၊ မ်က္စၿပဳံးခ်ိဳ၊ အမူပိုမွာ၊ လူပ်ိဳအမ်ား၊ ႐ူပါ႐ုံကို၊ ျမင္တုန္ျငားလို႔၊ ေဇာဘဝင္ခုံ၊ စိတ္အာ႐ုံမွာ၊တူစုံေရာလို႔၊ တစ္ေဆာင္းၿခဳံဗ်ာ၊ ေပါင္းလုံခ်င္စိတ္၊ ကာမဂုဏ္ေလ၊ အာ႐ုံဟိတ္လို႔၊ ယိုဘိမတတ္၊ရေသ့ပ်ံေလ၊ ဈာန္ႀကိဳးျပတ္ေအာင္၊ နတ္မိမေန၊ ေမာင့္ခ်စ္သူေလ၊ လူမကေအာင္၊ လွေတာ့သည္ေလ....လွေတာ့သည္။

အထက္ပါ ကဗ်ာမ်ားသည္ မိန္းမသားတစ္ေယာက္အား ဘယ္ေလာက္ထိ လွပသည္။ဘယ္ေလာက္ထိ မက္ေမာစရာေကာင္း၏ ဆိုတာကို စကားဝါပန္း၊ ငုံးပန္း၊ သဇင္ပန္း၊ ၾကာပန္း၊စႏၵာလမင္း၊ နတ္သမီးအလား စသည္မ်ားျဖင့္ တင္စားဆိုထားကာ အလွတရား၏ ရမၼက္ပုံမွာဈာန္ရသည့္ ရေသ့၊ ရဟန္းမ်ားပင္ ဈာန္တန္ခိုးေလ်ာ့က်တတ္ေၾကာင္း သဂၤါရယရသေျမာက္ေအာင္ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။

မ ဆို

ေမလြမ္းေရကာ၊ ပ်ိဳေခ်ေမာင္ေလ၊ စကားတစ္ခြန္း၊ ေရွးကသန္းဗ်ာ၊ ေမးစမ္းလတ္မယ္၊ဇာရပ္႐ြာေက၊ ဇာ႐ြာကေရာင္၊ ယင္းလူေခ်မွာ၊ ႐ြာဌာနကို။ ေျပာေပလတ္၊ ခ်စ္ေတေမာင္၊ နာမည္လွကိုလည္း၊ ေျပာေပလတ္။

ဤကဗ်ာမ်ားသည္ မိန္းကေလးက ေယာက္်ားပ်ိဳ၏ ႐ြာႏွင့္ ေယာက္်ားပ်ိဳ၏ အမည္ကိုေမးကား သီကုံးဖြဲ႕ထားေသာ ကဗ်ာျဖစ္သည္။

က်ား ဆို

ေ႐ႊနားေတာ္ေလ၊ ဇီဝွါလွည့္ဗ်ာ၊ တည့္တည့္နားေထာင္၊ ေမခ်စ္ေမာင္ ႐ြာဌာေနကို ၊ေျပာျပခယမယ္၊ ေဗာဓိေလးပင္၊ ကန္ေလးေထာင့္မွာ၊ ေစ့တိုင္းႀကဲလို႔ ၊ ေပါက္တိုင္းရွင္ေက၊ လိပ္တင္ရပ္က၊ အလွသူ၊ ဟန္ယူနမ္းေက၊ သိန္းဝင္းေမာင္ရာ။

မ ဆို

အမိရင္န၊ အဘရင္မွာ၊ တင္ကာမနမ္း၊ ပ်ိဳေခ်ရင္မွာ ၊ တင္ကာနမ္းေက၊ သိန္းဝင္းေမာင္  ေလ၊ ကိုယ့္ရပ္႐ြာ၊ ကိုယ့္႐ြာထက္မွာ၊ ေမထက္သာေက၊ အရာပန္းကို ၊ မလွမ္းလီေက့၊ သၽွပ္တရာကို၊ အိမ္မွာထိုးဗ်ာ၊ ႐ိုး႐ိုးနီလီ။

က်ား ဆို

ေမာင္ခ်စ္ေတ၊ ျဖဴပုလဲ၊ သက္ခဲမေလ၊ ေမလြမ္းေရေက၊ သိန္းဝင္းေမာင္မွာ ၊ အရာလူကို၊ ေ႐ႊ႐ုပ္လုပ္၊ က်ဳပ္႐ုပ္ျမင္ေရ၊ ခ်စ္ေတေမကို၊ က်ဳပ္ကိုလုပ္၊ ေ႐ႊ႐ုပ္ျမင္ေရ၊ ကဒို႔စိမ္ဗ်ာ၊ စိုးရင္ေႏွာင္းလို႔၊ မေၾကာင္းၾကေက့။

မ ဆို

နေမအၾကား၊ ေမာင္အၾကားမွာ၊ ဖ်က္မွားေသာသူ၊ ထက္ေကာင္းကင္မွာ၊ ဈာန္ရတားန၊စံစားပါလီ၊ လားလီရာမွာ၊ ဆရာဟုလည္း၊ ဟိတ္ရပါလီ၊ လားလီရာမွာ၊ နီရာက်ဗ်ာ၊ နတ္မပါလီ။

က်ား ဆို

ေမာင္လြမ္းေရကား၊ ပ်ိဳခ်စ္ေမန၊ ေဆာင္ဘုံလယ္မွာ ခ်စ္ဖြယ္ေျပာလို႔၊ ခ်စ္ေဇာအာ႐ုံ၊ေမာင္ေမစုံေက၊ ခ်စ္ဟုန္ႀကီးလွ၊ ႏွစ္တရာေလ၊ သစၥာေလာင္းလို႔၊ မေပါင္းရပါ၊ ေၾကာင္းစကံနည္း၊ေမႏွင့္ေမာင္၊ ၾကားလူခြဲလို႔၊ ကြဲရေရလား။

 မဟုတ္ေတကား၊ ေဝွဘေဝ၊ ေဝွဘ၀ခါ၊ လူတကာကို၊ လႉဒါပုည၊ ႏွစ္ဦးစုံေလ၊ ျပဳတုံၾကလို႔၊ပရေစတနာ၊ ဝန္တိုခလို႔၊ ကြဲရေရလား။

တကယ္မုခ်၊ မဟုတ္ကလည္း၊ ပီယေမတၱာ၊ လြန္တရာေလ၊ တဏွာမက္ေမာ၊ အၾကင္သူ၊ လူမယားန၊ ျပစ္မွားလို႔လား။

မ ဆို

ေမလြမ္းေရေက၊ ပ်ိဳေခ်ေမာင္ေလ၊ စိတ္အလိုန၊ ေဒါမလိုေက၊ မာန္ကိုေလ်ာ့ဗ်ာ၊ ေတာ့ေျပာကမယ္။

က်ား ဆို

ေမာင္လြမ္းေရကာ၊ ပ်ိဳေခ်ာေမကို ၊ စိတ္အလိုႏွင့္၊ ေဒါမလိုေတ၊ မာန္ကိုေလ်ာ့ဗ်ာ၊ ေတာ့တင္မက၊ မျဖစ္ဖို႔ေရး၊ ျဖစ္ဖို႔ေရးကို၊ ေဆြးေႏြးခ်င္ရာ။

မ ဆို

စကားတစ္ခြန္း၊ ေရွ႕ကသန္းဗ်ာ၊ ေမးစမ္းလတ္မယ္၊ မျဖစ္ဖို႔ေရး၊ ျဖစ္ဖို႔ေရးကို၊ ေဆြးေႏြးေရခါ၊ ကိုယ့္မွာအၾကင္၊ အသၽွင္ဟိက၊ ေခါင္းဆံပင္ကို၊ သန္႔သန္႔ၿဖီးဗ်ာ၊ ခြင့္ပီးရဲလား။

က်ား ဆို

ခ်စ္ေတေမမွာ ၊ ကိုယ္မွာဟိလို႔၊ ထင္မိေရလား၊ ခင္ပြန္းလ်ာန၊ ေရးစားလ်ာေလ၊ ေမာင္မွာမဟိ၊ ကာယဆိုေက၊ ေမာင္ကိုယ္လုံးမွာ ၊ ေခ်ာတိတိရာ၊ အသၽွင့္ေမ့လူ၊ ပန္းသကူမွာ၊ လူသူနတြိ၊ပ်ိဳေခ်ေမာင္၊ လာေရလမ္းမွာ ၊ ျပစ္မဟိပါ။

မ ဆို

အဟုတ္ရာေက၊ မွန္ပါယင့္လား၊ ပုလင္းျဖဴမွာ၊ ရီကိုထည့္ပိုင္၊ ဇီတည့္ျမင္ေရ၊ ပြင့္ၫိုၫိုႏွင့္ပ်ိဳေခ်ေမာင္ကို ၊ ေဟမဝန္၊ ႏိုင္ငံေတာမွာ၊ နတ္လည္းယူ၊ လူလည္းသုံးေက၊ ျမတ္ပန္းကုံးပိုင္။

က်ား ဆို

ေမာင္လြမ္းေရေက၊ ပ်ိဳေခ်ေမေလ၊ ယင္းပုေခ်မွာ၊ အံကို႐ြဲ႕ဗ်ာ၊ ကဲ့ရဲ႕ေရလား၊ လြမ္းမေျပေက၊ ပ်ိဳေခ်ေမေလ၊ တစ္႐ြာသူေလ၊ ျဖဴပုလဲ သက္ခဲေမေလ၊ လြမ္းမေျပ၊ ပ်ိဳေခ်ေမာင္ကား၊ေဟမဝန္၊ ႏိုင္ငံေတာမွာ၊ နတ္လည္းမယူ၊ လူလည္းမေကာက္ေတ၊ ပန္းေျခာက္ဘိုးရာ။

မ ဆို

ေမလြမ္းေရေက၊ ပ်ိဳေခ်ေမာင္ေလ၊ အဟုတ္ရာေက၊ မွန္ပါယင့္လား၊ ေမမယုံေက၊ဒိတ္ထုံက်မ္းကို၊ ထမ္းဝံ့ဖို႔လား။

က်ား ဆို

ေမမယုံေက၊ဒိတ္ထုံက်မ္းကို။ ေမာင္ထမ္းျပမယ္၊ ပြင့္ၫိုၫိုေလ၊ ပ်ိဳေခ်ေမာင္မွာ၊ မဟုတ္ကာမုတ္သား၊ မုတ္သားဆို၊ ထိုစကားကို၊ ေမာင္ေျပာမွားေသာ္၊ ထက္ေကာင္းကင္ကို၊ လက္ၫႈိး ထိုးေက၊ မိုးႀကိဳးပစ္စီ။

မ ဆို

ေမလြမ္းေရကာ၊ ပ်ိဳေခ်ေမာင္ေလ၊ နေမအၾကား၊ ေမာင္အၾကားမွာ၊ ဖ်က္မွားေသာသူ၊ထက္ေကာင္းကင္မွာ၊ မိုးရိပ္ခဲ့ပိုင္၊ မဲမဲျဖစ္လီ၊ ထက္ေကာင္းကင္ကို ၊ လက္ၫႈိးထိုးေက၊ မိုးႀကိဳးပစ္လီ၊ အပင္မွာပိုင္၊ နီပူသတ္လို႔၊ ရပ္ေစာက္သီလီ။

က်ား ဆို

ေမာင္ျပန္ဖို႔ရာ၊ ကဒို႔စိမ္၊ စိုးရင္ေႏွာင္းလို႔၊ မေၾကာင္းၾကေက့၊ ေမာင္လြမ္းေရကာ၊ ပ်ိဳေခ်ေမကို၊ အခါလြန္သႀကၤန္က်ဴးေက၊ တန္းခူးလမွာ၊ ေ႐ႊနားသၽွင္န၊ အဖသၽွင္၊ တိုင္ပင္ၿပီးေက၊ ခ်စ္ေတေမ၊ေမာင္သက္ထားကို၊ ေအာင္ေဖာက္လာမယ္၊ ေခါင္းဆံပင္၊ သန္႔သန္႔ၿဖီးလို႔၊ ေကာင္းေကာင္းနီလီ။

အထက္ပါကဗ်ာမ်ားသည္ ေယာက္်းႏွင့္ မိန္းမသားတို႔က ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အေၾကာင္း  အရာတစ္ခုကို တင္စားဆိုထားၾကေသာ ကဗ်ာမ်ားျဖစ္ၾကသလို ယခုဆိုထားၾကသည့္ ကဗ်ာမ်ားသည္ ဘယ္စာအုပ္ထဲက ဘယ္သူ႕ဆီက အတုယူဆိုထားၾကေသာ ကဗ်ာမ်ား မဟုတ္ပါ။

မိမိကိုယ္ကို စဥ္းစားေတြးေခၚ၍ ဆိုထားၾကတာျဖစ္၏။ ဤကဗ်ာမ်ားကို ဇမ္းသီခ်င္းလို႔လည္း တစ္မ်ိဳး၊ ဇမ္းကဗ်ာမ်ားဟုလည္း တစ္မ်ိဳးေခၚတြင္ၾက၏။ ဤကဗ်ာမ်ားကို တစ္ေယာက္တည္း လုံးခ်င္းသက္သက္ဆိုတာနည္း၏။

မ်ားေသာအားျဖင့္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အယွက္အတင္ဆိုၾကတာမ်ား၏။ စာေရးသူလည္း ငယ္စဥ္က မိန္းကေလးေတြႏွင့္ ဆိုဖူးပါ၏။ သိပ္မကၽြမ္းက်င္ေတာ့အဆုံးတြင္ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဇမ္းကဗ်ာျဖင့္ အမ္်ိဳးမ်ိဳးေျပာခံရကာ လူအလယ္မွာ အရွက္ကြဲခဲ့ရပါ၏။

ဤကဗ်ာမ်ားဆိုေနစဥ္ စိတ္ဆိုးလို႔မရပါ။ စိတ္ဆိုးရင္ တစ္ဖက္သားက အလြန္အထင္ေသးကာ အသုံးမက်ေသာ လူရာစာရင္းဝင္သြားရ၏။

ရမ္းၿဗဲကၽြန္းတစ္ခြင္မွာ မိုးဦးက်ခ်ိန္ လယ္ထြန္ခ်ိန္ႏွင့္ ေကာက္စိုက္ခ်ိန္မ်ားမွာ ေတာေတာင္တစ္ခြင္လုံး ဇမ္းကဗ်ာသံေတြႏွင့္ ဆူညံေနသည္မွာ အံ့ဩစရာပင္။

ႏြားေက်ာင္းသားေတြက တစ္မ်ိဳး၊ ထင္းေခြတဲ့သူေတြကလည္း တစ္မ်ိဳး၊ ပ်ိဳးစိုက္တဲ့လုံမပ်ိဳေတြက တစ္ဖုံဆိုသလို ေပ်ာ္စရာအသံေတြ တကယ့္ကို ဟင္းဟင္းညီးလ်က္။

အဘယ္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ ဤကဗ်ာမ်ားအေၾကာင္းကို စာေရးသူေလ့လာမိသမၽွေလ့လာခဲ့ရေပမယ့္ စတင္ေပၚေပါက္လာေသာ ခုႏွစ္ႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ စတင္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္ကိုမူ ေလ့လာဖို႔ မရခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ဤကဗ်ာမ်ားသည္ ေခတ္ဦး၊ ေခတ္လယ္၊ ေခတ္ေႏွာင္းထဲမွာ ေခတ္လည္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ေပၚဖို႔လည္း မလြယ္ကူ။

ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ မဟာသမၼတမင္း လက္ထက္ ရာဇဝင္၏ ေနာက္ဆုံးနိဂုံးခ်ဳပ္ေသာအခ်ိန္မွာ တိုင္းျပည္၏ မၿငိမ္မသက္မႈေၾကာင့္ သုေတသီေတြ ေလ့လာလို႔ မရႏိုင္ေအာင္ ရခိုင္ျပည္က်ဆုံးသြားရတာေၾကာင့္ ဖ႐ိုဖရဲအိုးကြဲအိမ္ကြဲပမာ ျဖစ္သြားရတာႏွင့္ ရခိုင္ရာဇဝင္ႀကီးထဲမွာပင္ထည့္ေရး မပိုင္ႏိုင္ၾကတာေၾကာင့္ ဤကဗ်ာမ်ားသည္ ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ ေပၚေပါက္ကာတစ္ေယက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးကို စမ္းသပ္ေျပာဆိုရာကေန ဇမ္းကဗ်ာမ်ားျဖစ္သြားရတာဟု ယူဆေျပာဆိုၾကတာကို ေထာက္ၾကည့္ရင္း ဇမ္းကဗ်ာ၏အတိတ္ေၾကာင္းကိုနိမိတ္ေလာင္း ေဖာ္ျပလိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။

___ေမာင္ေရႊလိပ္ (လိပ္တင္)

ဝန္ခံခ်က္။  ။ ရခိုင္သားႀကီးစာေပမွ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ေမတြင္ ပထမအႀကိမ္ထုတ္ေဝသည့္  "ရခိုင္ညႊန္ဖူး အမွတ္ (၅)" မွကူးယူ၍ ေက်ာက္ျဖဴလူငယ္မ်ားမီဒီယာ အဖြဲ႔မွ ျပည္လည္တင္ျပပါသည္။ 
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။