ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာ၏ ဆရာ႔ဆရာ

ခင္ေမာင္ေစာ (ဘာလင္)


စက္တင္ဘာလသို႔ေရာက္ျပန္ၿပီ။ ယခုႏွစ္ဆိုလွ်င္ ၇၆ ႀကိမ္ေျမာက္ ဆရာတာ္ဦးဥတၱမေန႔ က်င္းပၾက ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေက်းဇူးကိုမေမ့ဘဲ ႏွစ္စဥ္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေန႔ကို ရခိုင္အ ေပါင္းက က်င္းပၾကသည္။

"၁၂၄၇ ခုႏွစ္မွာတည္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၈ ရက္ေန ့ကိုေတာ့ မေမ့ႏိုင္ပါသည္။ ယေန ့တိုင္ပါ အ တည္။ ေရေျမ့ရွင္ကို ယူငင္သြားေတာ့ လူရွင္မ်ားက ေၾကကြဲၾကလို ့ေရနည္းငါးပံုအညီ။ ေႀသာ္ သီေပါရာဇာ ပါေတာ္မူရွာၿပီ"။ စစ္ႀကိဳေခတ္က ဆရာေရႊတိုင္ညြန္ ့ ေရးစပ္ၿပီး အဆိုေတာ္ႀကီး ေဒၚစိန္ပါတီသီဆိုသြား ခဲ့သည္ ့ အထက္ပါ သီခ်င္းအတိုင္းပင္ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးမွာ ကၽြန္ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။

၁၈၈၆ခုႏွစ္ ဇႏၷ၀ါရီလ ၁ ရက္ေန ့တြင္ အိႏၵိယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ ေလာ့ဒပ္ဖ္ရင္ (Lord Dufferin) က ျမန္မာမင္း ပိုင္နက္အားလံုးကို ၿဗိတိသွ် အိႏၵိယအင္ပါယာ (British Indian Empire) အတြင္း သြတ္သြင္းလိုက္ေၾကာင္း ေၾကညာလိုက္သျဖင့္ ျမန္မာတို ့မွာ ကၽြန္ဘ၀မွ သေဘာက္ဘ၀သို ့ က်ဆင္းရျပန္သည္။

ရတနာပံုေခတ္ သာသနာပိုင္ ဆီးဘန္နီ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက "သုဥ္းသံုး၀ျဖင့္၊ သုညေခတ္၀ယ္ လူျဖစ္ရေလ၊ တို ့တေတြသည္၊ ေသေသာ္မွတည့္၊ ေၾသာ္ေကာင္း၏" ဟု ျပတ္သားစြာ စာဆိုခဲ့သည္။

အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖကလည္း "ျမန္မာေတြ စည္းကမ္းေဖာက္လို ၊့ ထီးနန္းေပ်ာက္ခဲ့ၿပီ၊ ညစ္ပလီလူမ်ိဳး၊ ဂြေကာင္ေတြ ေခြးျဖစ္ေတာ့ဗ်ိဳး---- ပ်ာတာစာသင္ေတာင္ဦးခ်ရ၊ ကုလားျမင္ သူ ့အေမ - ိုးေတာ့မလို" ဟု ျမန္မာေတြ အဂၤလိပ္ ကုလားျဖဴသာမက၊ ကုလားနက္တို ့ကိုပင္ ေၾကာက္ေနရပံုကို ရင္နာနာျဖင့္ စာဖြဲ႔ခဲ့ပါသည္။

ကုလားကို ေၾကာက္စရာစကားအျဖစ္ထားကာ ကေလးမ်ားဆိုးေနလွ်င္ "ပ်ာတာလာၿပီ တိတ္တိတ္။ ပ်ာတာလာၿပီ အိပ္အိပ္" ဟုတမ်ိဳး "ကုလားႀကီးလာၿပီ။ ဖမ္းသြားလိမ့္မယ္။ အိမ္ထဲ၀င္ေတာ့"ဟု တဖံု ဆိုေလ့ရွိသည္။ ေျခာက္ေလ့ရွိသည္။

မွန္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ျမန္မာမ်ား ကုလားကို အေၾကာက္ႀကီး ေၾကာက္ေနၾကပါသည္။ ဇာတ္ခံုေပၚမွ ဇာတ္မင္းသား တစ္ဦးကလည္း "ဂါတ္တဲေလးေပၚမွာေနာ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္ဟာ အငယ္ဆံုးပါဘဲ။ ပန္ခ်ာပီ ပုလိပ္ႀကီးေတြ ၀ိုင္းပါလို ့။ေၾကာက္အားလန္ ့အားပို။ ငိုယိုကာ ရွိခိုးေတာင္းပန္ပါေသာ္လဲ။ လက္ထိပ္က ခတ္ထားဆဲ" ဟု အမူပိုပိုႏွင့္ သီဆိုျပခဲ့ပါသည္။

မ်က္ႏွာျဖဴမဟုတ္ေသာ ေဘာင္းဘီ၀တ္ ပညာ၀န္ေထာက္တဦး ဆရာႀကီး ဦး၀န္ (မင္းသု၀ဏ္) ငယ္စဥ္က ေနခဲ့သည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြင္း ေနာက္ပိတ္ဖိနပ္ႀကီး မခၽြတ္ဘဲ ၀င္လာရာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား တစ္ရာေက်ာ္က ထုိကုလားမဲ ပညာေရး၀န္ေထာက္ကို ပဌမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ၊ တႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္၊ သံုး ႀကိမ္ေျမာက္ေအာင္ ထိျခင္းႀကီး ငါးပါးျဖင့္ ဖူးေျမာ္မာန္ေလွ်ာ့ ကန္ေတာ့ခဲ့ရပါေၾကာင္း ဆရာႀကီး ဦး၀န္က ၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ေရးေသာ ၎၏ "သာဓုေခၚ၍ အမွ်ေ၀ပါ၏" ေဆာင္းပါးတြင္ ၀န္ခံထားခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာတို ့ ကုလားမဲကိုပင္ ဤမွ် ေၾကာက္ေနရေသာ ေခတ္၌ ျမန္မာျပည္ရွိ မ်က္ႏွာျဖဴမ်ား၏ အဓိပတိ ျမန္မာျပည္ ဘုရင္ခံမင္းႀကီးကို ျမန္မာျပည္မွ ေမာင္းထုတ္ရဲေသာ သတၱိခဲတဦး ေပၚေပါက္လာပါေတာ့သည္။ ထုိသူသည္ကား ရခိုင္သား ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပင္တည္း။ ဆရာေတာ္က "ခရက္ေဒါက္၊ မင္းျမန္ မာျပည္က ထြက္သြားေပေတာ့"ဟု အဓိပၸါယ္ရသည့္ ´Crackdock Get Out” ဆိုသည့္စကားကို ေျပာျခင္းျဖင့္ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးကို ေၾကညာျပလိုက္သည္။ အဂၤလိပ္ေခတ္တြင္ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံကို ေမာင္းထုတ္ျခင္းမွာ လြတ္လပ္ေရး ေၾကညာမႈတမ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။

ထိုအခ်ိန္က ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ျမန္မာမ်ိဳးခ်စ္ႀကီးမ်ား ဘာလုပ္ေနခဲ့ၾကသနည္း။ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦးက “ေရႊဘုန္းေတဇာ၊ ၿဖိဳးေ၀ျဖာ၍" တုိ ့ျဖင့္ အစခ်ီေသာ ပဥၥမေျမာက္ ေဂ်ာ့ဘုရင္ႏွင့္ ေမရီ မိဖုရားတို ့၏ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ ့ပိုဒ္စံုရတုကို သီကံုးခဲ့ၿပီး ဆဌမတန္းသံုး ေဒါင္းတံဆိပ္ ျမန္မာဖတ္စာထဲတြင္ထည့္၍ ေက်ာင္းသားမ်ားကို သင္ၾကားေစခဲ့သည္။ "ရွစ္စင္းစုိက္ထူ၊ ကၽြန္းဇမၺဴ ဟု၊ ဟိႏၵဴစတန္၊ ေဇယ်ာဖန္သည့္၊ ေျမမွန္ေဗြဟီ၊ ၿမိဳ ့ေဒလီ၀ယ္၊ ေမရီထိပ္ထား ၊ မိဖုရားႏွင့္ စုလ်ားညာေန” တုိ ့ျဖင့္ဖြဲ ့ထားၿပီး "ငါးတိုက္၀ဠာ၊ မိုးမည္ကို” ျဖင့္ အဆံုးသတ္ေသာ ရတုပိုဒ္စံု ျဖစ္ပါ၏။

ဇာတ္မင္းသားႀကီး တဦးကလည္း "ေဂ်ာ့ဘုရင္ေရႊဘုန္း၊ ေနတလံုး ပမာတဆူ၊ သတၱ၀ါၾကည္ျဖဴ၊ ထီးနန္း သရဖူ၊ အုပ္စိုးပိုင္ယူ၊ ဆရာစိန္ ေတးသီခ်င္း၊ ေဘးကင္းေတာ္မူ၊ ဂရိတ္ၿဗိတိန္သာသာ ၾကည္ၾကည္၀ိုင္းလို ့၊ ဘာလင္ဂ်ာမန္တိုင္းကို၊ မဆိုင္းဘဲေအာင္ေတာ္မူ” ဟု သီဆိုခဲ့ပါသည္။ ၎ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမွာ အဂၤလိပ္အစိုးရက ခ်ီးျမွင့္ေသာ TPS (Taingkyo Pyikyo Saung) တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳးေဆာင္ ဘြဲ ့ရရွိခဲ့ၿပီး၊ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေသာအခါ၌ ၀ဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ ့ ထပ္ရျပန္ပါသည္။

စစ္ေတြသား ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမက ဘုရင္ခံကိုေမာင္းထုတ္၍ "ေထာင္ဆု” ရေနခိုက္ ျမန္မာပညာရွိမ်ား ကေတာ့ "ေအာင္ဆုၾသဘာ၊ မဂၤလာျဖင့္၊ ဆယ္ျဖာလက္ေျမွာက္၊ ဆက္ခါေလွ်ာက္ပိမ့္၊ ခိုင္ေဆာက္ေအာင္ လံ၊ ဂရိတ္ ၿဗိတန္ႏွင့္၊ ႏိုင္ငံ အိႏၵိယ၊ အစိုးရသည့္၊ ဘ၀သခင္၊ ေဂ်ာ့ဘုရင္ႏွင့္၊ အရွင္မိဖုရား၊ ျမတ္ႏွစ္ပါးတို႔ ့၊ တိုင္းကားစိုးစံ၊ ျပည္ႏိုင္ငံကို၊ ရန္မာန္ကင္းၿပီး၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး၍၊ သက္ေတာ္ရွည္စြာ၊ ဆယ္ျဖာဓမၼ၊ သဂၤ ဟႏွင့္၊ နာယကဂုဏ္၊ ကိုယ္လံုးၿခံဳ၍၊ တိမ္မႈန္မသန္း၊ လျပည့္၀န္းသို ့၊ ေရႊနန္းေပၚထက္၊ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး၊ ဥစၥာစိုးသည္၊ တန္ခိုးေနသို ့ ထြန္းေစေသာ၀္´ ဟူေသာ မဂၤလာဧကပိုဒ္ ရတုကို ေတာေရာၿမိဳ ့ပါ ႏႈတ္ တိုက္က်က္မွတ္ခိုင္းၿပီး စာသင္ေက်ာင္းတိုင္းတြင္ ေက်ာင္းမတက္မီ သီဆိုကာ ဂုဏ္ျပဳေနဆဲျဖစ္ပါ၏။

မစၥတာ ေမာင္မႈိင္းကသာ ေခြးဋီကာ၊ ေဒါင္းဋီကာတို ့ျဖင့္ အဂၤလိပ္မ်ားႏွင့္ “ဖလဖ” (ေဖာ္လံဖါး) တို ့ကို ကလိတတ္ပါ၏။

ဆရာေတာ္မွာမူ ေျပာင္ေျမာက္လွေသာ ၀ံသာႏုတရားမ်ား၊ အဟိ ံသ၊ Non corporation ။ ကိုယ္က်င့္ တရား။ ၿခိဳးၿခံေရး။ ညီညြတ္ေရး။ ပညာေရး။ သည္းခံေရး တို ့ကို အျခခံကာ ေဟာသျဖင့္ သြားေလရာတြင္ ျပည္သူလူထုႀကီးက မဂၤလာစည္ေတာ္ရြမ္း၍ ႀကိဳဆိုသကဲ့သို ့ၿဗိတိသွ် အာဏာပို္င္မ်ားကလည္း "လာပါ၊ လာပါ၊ ရွင္ဥတၱမရဲ့၊ တကယ္ေစာင့္တဲ့ ေမာင္၊ မလြယ္ေပါက္နဲ ့ေထာင္” လုပ္ကာ ေထာင္တံခါးႀကီး ဖြင့္ ၿပီး ႀကိဳဆိုခဲ့ပါသည္။

ဆရာေတာ္မွာ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲ၀င္ရင္း ေထာင္က်ခံခဲ့ရသည္မွာလည္း မနည္းပါ။ အက်ဥ္းသားဘ ၀ႏွင့္ သကၤန္းခၽြတ္ခဲ့ရၿပီး အက်ဥ္းသား၀တ္စံုႏွင့္ အလုပ္ၾကမ္း လုပ္ေနရရွာေသာ ဆရာေတာ့္ဓါတ္ပံုမ်ား ကိုလည္း ေတြ႕ဘူးပါသည္။ ပ်ံလြန္ေတာ္ မမူမီလည္း ဆင္းဆင္းရဲရဲေနခဲ့ရၿပီး ဆင္းဆင္းရဲရဲျဖင့္ပင္ ပ်ံ လြန္ေတာ္မူ သြားခဲ့ရရွာပါသည္။

ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မမူခင္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနခဲ့ရပံုအခ်ိဳ႕ကို ကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း က ၎၏ "ဘ၀တသက္တာ အေတြးအေခၚမ်ား" စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဆရာေတာ္မွာ ဆီးခ်ိဳ ေရာဂါ ဖိစီးေနရခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳ႕ဘုန္းႀကီးမ်ားက ဆရာေတာ္ကို ႏိုင္ငံေရးဘုန္းႀကီး ဆိုၿပီး ၀ိုင္းပယ္ ထားၾက ပံု။ ဆရာေတာ္မွာ ပစၥည္းေလးပါး တကာမရွိ၍ ဆင္းရဲစြာေနရပံုတို႕ကို ေရးသားထားပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ပညာရွိသတိျဖစ္ခဲဟု ဆိုရမည္ေလာမသိ။ ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းသည္ ဆရာေတာ္ကို ၎ကပင့္ ဖိတ္၍ ဆြမ္းကပ္သည့္အေၾကာင္းကို ေရးသားရာတြင္ ေစတနာသံုးတန္ျဖင့္ လွဴေသာ ၎၏သဒၶါစိတ္ကို ၾကည္ႏူးစြာ ေဖာ္ျပရမည့္အစား ဆရာေတာ္ စားႏိုင္အားရွိပံုကို အသားေပးၿပီး ေရးသားထားသျဖင့္ ဆရာေတာ္ခမ်ာမွာ “လွဴတာ အကုန္စားေသာ ဇူဇကာပုဏၰား” အျဖစ္သို႕ ေရာက္သြားရရွာေတာ့သည္။

အကယ္စင္စစ္တြင္ ဆရာေတာ္ကဲ့သို ့ဘက္စံုေတာ္၍ ထင္ရွားသူမွာ ရွာမွရွားပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ဘာသာစကား၆မ်ိဳးခန္ ့ကိုက်ြမ္းက်င္စြာေၿပာတတ္ၿပီး၊ ဂ်ပန္တကၠသိုလ္တခုတြင္ ပါေမာကၡ အၿဖစ္ အမႈ ထမ္းခဲ့ဘူးသည့္အၿပင္ အိႏိၵယနိုင္ငံ ဟိႏၵဴ မဟာဆဗၺ အသင္းႀကီး၏ ဥကၠဌ အၿဖစ္ပင္ ေရြးေကာက္ တင္ေၿမာက္ၿခင္းခံရသူၿဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ ဘာသာၿခား ဟိႏၵဴမ်ားကပင္ ၎တို႔အသင္းဥကၠ႒အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းကလည္း ဆရာေတာ္၏အရည္အခ်င္းကို မီးေမာင္းထိုးျပ လိုက္ျခင္းတမ်ိဳးပါ။

ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခ်ိန္တြင္ ဖဆပလအစိုးရသည္ ေရႊတိဂံုဘုရား ေျခေတာ္ရင္းရွိ ကန္ေတာ္မင္ ပန္းၿခံကို ဦးဥတၱမ ပန္းၿခံဟု ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ေပးရံုမွလြဲၿပီး အျခား မည္သည့္ ခ်ီးေျမွာက္ပူေဇာ္မႈမွ် မလုပ္ခဲ့ၾကပါ။ အဂၤလိပ္ေခတ္က ေဂ်ာ့ဘုရင္၏ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ကို ဇာတ္ ကေလရာတိုင္းတြင္ သီဆိုခဲ့သည့္ ဇာတ္ဆရာႀကီး ဂရိတ္ ဦးဖိုးစိန္ကိုေတာ့ ၀ဏၰေက်ာ္ထင္ဘြဲ႕ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္ကဲ့သို႕ ႏိုင္ငံျခား တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ပါေမာကၡအဆင့္ျဖင့္ အမႈထမ္းခဲ့ဘူးသူ တဦးကိုမူ အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႕ျဖင့္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ ပူေဇာ္ရန္ မည္သူကမွ် သတိမရၾက။ မည္သူကမွ်လည္း မတိုက္တြန္းခဲ့ၾကေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။

ဖဆပလအစိုးရက စတိ ခ်ီးျမွင့္ပူေဇာ္ခဲ့ေသာ ဦးဥတၱမပန္းၿခံမွာလည္း ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီႏွင့္မဆလေခတ္တို႔တြင္ မသိမသာ တမ်ိဳး သိသိသာသာ တဖံု ကန္ေတာ္မဂၤလာ ပန္းၿခံဟု ေခၚလာၾကပါေတာ့သည္။

ရခိုင္အေပါင္းက ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေက်းဇူးကိုမေမ့ဘဲ ႏွစ္စဥ္ ဆရာ ေတာ္ဦးဥတၱေန ့က်င္းပလာၾကၿပီး ဦးဥတၱမပန္းၿခံအျဖစ္ျပန္ေျပာင္းခြင့္ရရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ယခု ၂၀၁၅ တြင္ ဦးဥတၱမပန္းၿခံဟု အမည္ျပန္ေၿပာင္းေပးခဲ့သည့္သတင္းမွာ ရခိုင္မ်ားအတြက္ မဂၤလာ႐ွိေသာသတင္း ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးတြင္ ဆရာေတာ္၏ အခန္း က႑က ႀကီးမားလွပါသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို အမ်ားျပည္သူတို ့က ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာအျဖစ္ တင္စားေခၚေ၀ၚၾက ပါသည္။ မွန္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ မည္သည့္ဗိသုကာ၌မဆို "ၾကားဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ သင္ဆရာ”တို ့ ရွိရ စၿမဲျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ သင္ဆရာ မျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ္လည္း ၾကားဆရာ ျမင္ဆရာေတာ့ ျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ ထို ့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ကို “ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ဗိသုကာ၏ ဆရာ့ဆရာ”ဟု ေခၚရေသာ္ မွားအံ့မထင္ပါ။ နတ္ေမာက္သား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း။ ငယ္နာမည္ ေမာင္ ထိန္လင္းကား လြတ္လပ္ေရး၏ ဗိသုကာႀကီးျဖစ္ၿပီး။ စစ္ေတြသား ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ငယ္နာမည္ ေပၚထြန္းေအာင္ ကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ၾကားဆရာ၊ ျမင္ဆရာ “ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး၏ မီးျပတိုက္ႀကီး” ပါေပတည္း။

တခါတရံကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္မိပါသည္။ ျမန္မာျပည္အတြက္ အနစ္နာခံခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္သည္ အဘယ္သို႕ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာအစိုးရအဆက္ဆက္က လ်စ္လ်ဴျပဳ ခံေနရပါသနည္း။ ဗမာရဟန္း မဟုတ္ဘဲ ရခိုင္ရဟန္း ျဖစ္၍ပင္ေလာ။ "၀ဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာအပ" ဆိုေသာ ဆိုရိုးစကားရွိပါ သည္။ ျမတ္စြာဘုရားေသာ္မွ ၀ဋ္ေတာ္ႏွင့္မကင္းဘဲ အားလံုးခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္ကူးမည့္ ေနာက္ဆံုးဘ၀ တြင္ ၀ဋ္ေတာ္မ်ား ခံသြားခဲ့ရရွာပါသည္။ ဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကလည္း ရဟနၲာမ်ားႏွင့္ ပုထု ဇဥ္ရဟန္းမ်ား လူမ်ား၏ ေရွးဘ၀က အေၾကာင္းႏွင့္ ၀ဋ္မ်ားအေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖာ္ ေဟာ ၾကားတတ္ ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသာ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေနခဲ့ပါလွ်င္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ၏ ေရွးကံကို ေဟာ ၾကားေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားၾကည့္ခ်င္ပါေတာ့သည္။

ျမန္မာအစိုးရအဆက္ဆက္တြင္ ဆရာေတာ္ခ်ီးေျမွာက္ပူေဇာ္မႈမခံရျခင္းကိစၥသည္ အက်ယ္အက်ယ္ မၿငိမ္းဖြယ္ မျဖစ္ေစရန္ ဆရာေတာ္၏ ဘေ၀ဘဝတခုခုက ၀ဋ္ေၾကြးေၾကာင့္ဟုပင္ ထားၾကပါစို႕။

Credit: Kyaw H Aung
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။