
အေရွ႕မယူကမ္းေျခ ရွိ ဘူးသီးေတာင္-အငူေမာ္လမ္းပိုင္း တြင္ ၂၀၁၄-၁၅ ခုႏွစ္အတြင္းတည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ တံတားႏွင့္ေရျပြန္မ်ား တည္ေဆာက္ျပီးတစ္လအၾကာအားလံုးနီးပါးျပိဳပ်က္ ခဲ့ျပီး ျပည္သူ႕ဘ႑ာေငြမ်ားစြာဆံုးရံွဳးသြားခဲ့ေၾကာင္းေဒသခံမ်ားကေျပာသည္။
ထို႕အျပင္ လမ္းရွိေသာ္လည္း လမ္းကိုအသံုးျပဳသြားလာမရျဖစ္ေနျပီးေဒသလမ္းပန္းဆက္သြယ္မွဳ မွာလည္း ခက္ခဲလ်က္ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
“ဒီလမ္းက အငူေမာ္ကစျပီး ဘူးသီးေတာင္ကို ၀င္တယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာဆိုရင္ရြာေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိတယ္။ ရေသ့ေတာင္ျမိဳ႕နယ္အထဲမွာဆိုရင္ကြ်န္ေတာ္တို႕ေဒသျဖစ္တဲ့ ေစတီျပင္ရဲနယ္ေျမထဲမွာ ေတာင္ သစ္ကတိုး ကေနဘူးသီးေတာင္အစပ္အထိ အထက္ နန္းရာ ေခ်ာင္း တံတားအထိ ဆိုရင္ တံတားအစင္း ၁၀ေက်ာ္နဲ႕ေရေခါင္း လည္းတစ္ဆယ္ေက်ာ္ရွိတယ္။ ဒီနယ္ေျမထဲမွာလုပ္တဲ့တံတားေတြကိုက်ေတာ့ ျပီးစလြယ္လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ တံတားကတည္ေဆာက္ျပီးလို႕တစ္လေလာက္သာ ခံခဲ့တယ္။အားလံုး
ျပိဳပ်က္သြားတယ္။ကုမၸဏီေတြကလည္း တိုက္ရိုက္မလုပ္ပဲ ဆပ္ကင္ထရိုက္ေပးတယ္။ ဆပ္ကင္ထရိုက္ကလည္း ထပ္ျပီး ကင္ထရိုက္ခ်ေပးေသးတယ္။ ေငြေတြကိုအဆင့္ဆင့္ျဖတ္စားလိုက္တဲ့အခါ ေဒသအတြက္ လုပ္တဲ့ဟာက ဘာမွ မက်န္ေတာ့ဘူး။ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္မျဖစ္လာဘူး။ေငြထြန္းတိုးၾကယ္ကုမၸဏီ၊ဆုထူးစံကုမၸဏီ၊machinery power group ကုမၸဏီ လို႕သိရတယ္။မိုးတစ္ၾကိမ္၊ႏွစ္ၾကိမ္စရြာတာနဲ႕ ေရေခါင္းေတြ ျပိဳသြားတယ္။တံတားၾကီးေတြဆိုရင္လည္း လက္ရန္းေတြ ျပိဳပ်က္တာ၊ေက်ာက္ခဲေတြကိုအလြတ္ထုတ္လို႕ရတယ္။ ဘိလပ္ေျမေတြကိုလက္နဲ႕အသာကေလးခြာလို႕ရတယ္။ဒီလိုအေရအေသြးမရွိ ဘဲ ေဆာက္လိုက္တဲ့ဟာက ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ေငြကုန္က်သလိုေဒသအတြက္လည္းဘာမွ ထူးမလာဘူး။ ပိုလို႕ဆိုးရြာသြားတယ္။အခုထိ ဘာမွလာေရာက္စစ္ေဆးတာမရွိေသးဘူး။”ဟု ရေသ့ေတာင္ျမိဳ႕နယ္ေစတီျပင္ ေက်းရြာမွဦးေက်ာ္၀င္းကေျပာသည္။
ယင္းအျပင္ဆင္းအိုေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးေမာင္၀င္းႏိုင္က “ကုမၸဏီေတြကလည္း ေဒသခံေတြကိုဘာမွမေမးပဲ ေဆာက္တာျဖစ္တယ္။ တံတားေတြတည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာေတာင္က်ေခ်ာင္းေလးေတြကို ေျမဖို႕လိုက္တယ္။ ျပီးမွ တံတားေဆာက္ေတာ့အမွတ္တကယ္ ေရစီးတဲ့ အခါ ေခ်ာင္းအနက္ ကို ထိ တံတားပိုင္တိုင္ေတြမေရာက္ေတာ့ပဲ မိုးရြာလို႕ေတာင္က်ေရစီးတဲ့အခါ တံတားေတြျပိဳဆင္းသြားတာျဖစ္တယ္။ ေရေခါင္းေတြဆိုရင္လည္း တကယ့္ေရစီးလာတဲ့အခါေရေခါင္းေအာက္ကေန ေရစီးဆင္းသြားတဲ့အတြက္ ေရေခါင္းေတြဆိုေက်ာက္ခဲေတြျဖစ္သြားတယ္။အမွန္က ဒီလမ္းပိုင္းမွာ ရွိတဲ့ ေခ်ာင္းေတြဟာေတာင္က်ေခ်ာင္းေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ေႏြရာသီမွာေရမရွိေပမယ့္ မိုးရြာလာရင္ေရစီးျပင္တယ္။ဒါကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာျပီးမွာ တည္ေဆာက္သင့္တယ္။အခုေတာ့လမ္းေကာင္းလို႕၀ယ္ထားတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြ အိမ္ေပၚတင္ထားရတယ္။”ဟု ေျပာသည္။
ေစတီျပင္ေက်းရြာ မွ ေညာင္ပင္လွ ေက်းရြာအထိ လမ္းပိုင္းတစ္ေလ်ွာက္တြင္တံတားႏွင့္ေရျပြန္အားလံုးျပိဳပ်က္ေနျပီး တံတားမ်ားတြင္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခုႏွစ္နယ္စပ္ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးရန္ပံုေငြ ျဖင့္တည္ေဆာက္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္းကုမၸဏီအမည္ေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိပဲ လမ္းပိုင္းရွိ အၾကီးဆံုးတံတားျဖစ္ေသာအထက္နန္းရာတံတား တြင္ ပန္းရံဆရာဦးဆိုက္ဖူလ္အီစၥလာမ္ ဘူးသီးေတာင္ျမိဳ႕ဟုသာေရးထိုးထားသည္။
“ကြ်န္ေတာ္က တရုတ္ကိုအလုပ္သြားလုပ္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ေႏြရာသီမွာ ရြာနားကလမ္းေကာင္းသြားျပီျဖစ္လို႕ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီ ဆြဲေတာ့မယ္ဆိုျပီးဆိုင္ကယ္တစ္စီး၀ယ္ျပီးဆင္းလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိုလည္းေရာက္ေတာ့တစ္လေလာက္ေတာ့ ခရီးသည္ေတြကို အငူေမာ္ဘက္ကိုဆြဲရတယ္။ ဒါေပမယ့္မိုးတစ္ၾကိမ္ရြာတာနဲ႕ ကြန္ကရစ္တံတားေတြက ေရြ႕ေစာင့္သြားျပီးေရျပြန္ေတြဆိုရင္လံုး၀က်ိဳးက်သြားေတာ့ လမ္းပိုင္းသြားျပီး
ဘာမွသြားလို႕မရပဲ ဆိုင္ကယ္ကို အိမ္ထဲသြင္းထားျပီးအလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေနတယ္။”ဟု ေညာင္ပင္လွ ေက်းရြာ မွ လူငယ္တစ္ဦးကေျပာသည္။
အဆိုပါ ဘူးသီးေတာင္- အငူေမာ္လမ္းပိုင္းသည္ ဘူးသီးေတာင္ျမိဳ႕မွရေသ့ေတာင္ျမိဳ႕နယ္အားျဖတ္ကာ ကားလမ္းျဖင့္စစ္ေတြသို႕တိုက္ရိုက္သြားလာႏိုင္မည့္လမ္းျဖစ္ကာ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးအတြက္သာမကလံုျခံဳေရးအတြက္သာ အေရးပါသည့္လမ္းျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။သို႕ရာတြင္ အဆိုပါလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိတံတားႏွင့္ေရျပြန္မ်ားအား နတလရန္ပံုေငြျဖင့္တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ တစ္ႏွစ္မျပည့္မီျပိဳပ်က္သြားခဲ့သည့္အတြက္ ေဒသအတြင္း ဆက္သြယ္သြားလာမွဳအတြက္လြန္စြာဆိုးရြာသြားေၾကာင္း ႏွင့္ လမ္းပိုင္းအေျခအေနမ်ားအား
ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးၾကည့္ရွဳေစလိုေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားကေျပာသည္။
သားေရႊဦး (ကစၦပ)
___Dailyeleven
ဟုပ္ပါတယ္ ဒါကေတာ့တကယ္ပါပဲဗ်ာ
ReplyDeleteမယုံလို႔သြားၾကည့္ရင္ေတာင္ပင္ပန္းအုန္းမွာ
ဒီစာမွာပါတာေတာင္ မျပည့္စံုေသ့ဘူး
ဒီထက္ဆိုးလြန္းတာ္ဗ်