ကားေလာကကို လႈပ္ခတ္ႏုိင္မည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒျပ႒ာန္း

၂၀၁၅ စက္တင္ဘာ ၇ ရက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ ဥပေဒ အမွတ္ (၅၅) ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းလုိက္ပါ သည္။ အဆုိပါ ဥပေဒသည္ ၁၉၆၆ တြင္ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္ စီမွ ျပ႒ာန္းထားေသာ ဥပေဒအ မွတ္ (၁၇) ကို ျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္၍ အသစ္ျပ႒ာန္းလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ကားေလာကသား အမ်ား စုသည္ ကားပါကင္ေထာက္ခံ ခ်က္၊ CIF ေစ်းႏႈန္း၊ ႀကီး/ေကာ္၊ ေအာ္တိုမိုဘုိင္း ေပၚလစီ (Auto-mobile Policy) အစရွိသျဖင့္ ျငင္းခုံေနခ်ိန္တြင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန မွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒကို ေရးဆဲြလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာန ပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီး ဌာနသည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မွတ္ပုံ တင္ျခင္းႏွင့္သာ သက္ဆုိင္သည့္ ဌာနဟု အမ်ားကသိရွိထားေသာ္ လည္း ယခုျပ႒ာန္းလုိက္ေသာ ဥပေဒအရ အခန္း(၃)ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မွတ္ပုံတင္ျခင္း၊ အခန္း(၄) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွတ္ပုံတင္ျခင္း ကို ေခတၱရပ္စဲထားျခင္း၊ ဖ်က္ သိမ္းျခင္း၊ အခန္း(၅)ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္၊ ယာဥ္အကူ လက္မွတ္ႏွင့္ သင္တန္းေက်ာင္း လုပ္ငန္းလုိင္စင္မ်ား ထုတ္ေပး ျခင္း၊ ျငင္းဆိုျခင္း၊ ေခတၱရပ္စဲ ျခင္း၊ ဖ်က္သိမ္းျခင္းႏွင့္ အၿမဲတမ္း႐ုပ္သိမ္းျခင္း၊ အခန္း(၆)ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းျခင္း၊ ထုတ္ လုပ္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ တည္ ေဆာက္တပ္ဆင္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင့္ စစ္ေဆးျခင္း၊ အခန္း(၇)၀န္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ပိုင္ ခြင့္မ်ား၊ အခန္း(၈)ဦးစီးဌာန၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား၊ အခန္း(၉)တား ျမစ္ခ်က္မ်ား၊ အခန္း (၁၀)ျပစ္ ဒဏ္မ်ား၊ အခန္း(၁၁)ေလ်ာ္ေၾကး ေငြေပးေဆာင္ျခင္း၊ အခန္း(၁၂) စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင့္ အေရးယူျခင္း၊ အခန္း(၁၃)နည္း ဥပေဒမ်ား ထုတ္ျပန္ရာတြင္ ပါ၀င္ရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအရ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ကိစၥအ၀၀ကို ကိုင္တြယ္ႏုိင္မည့္ သေဘာသက္ေရာက္ပါသည္။
အခန္း(၃)၊(၄)၊(၅) မွာ လက္ ရွိ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ကညန၏ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားျဖစ္၍ အထူး ေျပာဆိုရန္ မရွိေပ။ အခန္း(၆)တြင္ ပါရွိသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းမွာ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနက တာ၀န္ယူေနၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ တည္ ေဆာက္ တပ္ဆင္ျခင္းတို႔မွာ လည္း စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနက တာ ၀န္ယူလုပ္ကိုင္ေနေသာ လုပ္ငန္း မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အခန္း(၇)၀န္ ႀကီးဌာန၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားတြင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန သည္ အစိုးရအဖဲြ႕၏ သေဘာတူ ညီခ်က္ျဖင့္ ျပည္ပမွတင္သြင္း သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ဳိးအ စား၊ ထုတ္လုပ္သည့္ ခုႏွစ္ႏွင့္ အေရအတြက္ သတ္မွတ္ျခင္းတုိ႔ ကို ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု အပိုဒ္ ၄၀(က)တြင္ ပါရွိပါသည္။
 လက္ရွိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ စီး ပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ရထားပို႔ေဆာင္ ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ဘ႑ာေရး၀န္ ႀကီးဌာနတို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္ သြင္းမႈဆုိင္ရာ ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္ မတီကို ဖဲြ႕စည္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ဥကၠ႒အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီး မွ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္လည္း ေကာင္း တာ၀န္ယူၿပီး စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ ႀကီးဌာနက တာ၀န္ယူ (Focal Ministry) အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါသည္။ ႀကီး/ေကာ္ ဟု အတုိေကာက္ ေခၚဆုိသည့္ အဆုိ ပါ ေကာ္မတီသည္ ဌာနဆုိင္ရာ အခ်င္းခ်င္း ေပါင္းစပ္ ညႇိႏႈိင္းေပးျခင္း၊ ကားအေရာင္းျပခန္း (Showroom)၊ ကားအရာင္းစင္ တာ (Sale Center) မ်ား မွတ္ပုံ တင္ခြင့္ျပဳျခင္း၊ စည္းကမ္းထိန္း သိမ္းျခင္း၊ အခြန္အခမ်ား ညႇိႏႈိင္း သတ္မွတ္ျခင္း၊ ကားအမ်ဳိးအစား ႏွင့္ ေမာ္ဒယ္သတ္မွတ္ျခင္းတုိ႔ကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ယခုျပ႒ာန္းလုိက္ေသာ ဥပေဒအရ အဆုိပါ ႀကီး/ေကာ္ႏွင့္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ ကားတင္သြင္းျခင္းဆုိင္ရာ မူ၀ါဒခ်မွတ္ျခင္းကို လႊမ္းမိုးသြားႏုိင္မည့္ သေဘာျဖစ္ေနပါသည္။
အခန္း(၈)ဦးစီးဌာန၏ လုပ္ ပိုင္ခြင့္မ်ားတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔မွာ ျမန္မာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ (MIC) ႏွင့္ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနတို႔၏ ႀကီး ၾကပ္ခြင့္ျပဳမႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေန ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ မျဖစ္ပြားေစ ရန္ႏွင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ ကင္းရွင္း ေရး ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အဆင့္ ျမင့္နည္းပညာမ်ား အသုံးျပဳ၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကိုလည္း ကညန၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား အခန္းတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေတာ္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈအ တြက္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖဲြ႕၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦး ေဆာင္ၿပီး အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပဲြ မ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္မ်ားတပ္ ဆင္ျခင္း၊ ကားပါကင္မ်ား၊ ခုံး ေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ ျခင္းတို႔ကို အင္တုိက္အားတုိက္ ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္။ ထုိသို႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ပင္ အလုံးစုံ ေျဖရွင္းႏုိင္ျခင္း မရွိပါ။ ကညန ဦးစီးဌာန တစ္ခုတည္းအေန တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈကို ေဆာင္ရြက္ရန္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရွိႏုိင္ပါသည္။
ပုဒ္မ -၅၅ တြင္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ေပးကမ္းျခင္းႏွင့္ ေရာင္းခ် ျခင္းတုိ႔တြင္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုသည့္ ေန႔ရက္မွ ရက္ေပါင္း ၃၀ အတြင္း မွတ္ပုံတင္သူ အမည္ေျပာင္း ေလွ်ာက္ထားရန္ လိုပါသည္။ ပ်က္ကြက္ပါက က်ပ္တစ္သိန္း ထက္ မပိုေသာ ေငြဒဏ္ခ်မွတ္ မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အခန္း (၁၃)နည္းဥပေဒမ်ား ထုတ္ျပန္ရာတြင္ ပါရွိသည့္ အပိုဒ္ -၇၅(၃)ယာဥ္ အႏၲရာယ္၊ လမ္းအႏၲရာယ္ ကင္း ရွင္းေရးအတြက္ ရည္ရြယ္၍ လက္ယာ ကပ္ေမာင္းစနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ားသာ အသုံးျပဳႏုိင္ေရးကိစၥဆုိေသာ အခ်က္မွာ လက္ရွိေမာ္ေတာ္ကားေလာကကို ႀကီးက်ယ္ေသာ ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္ပါသည္။
ယခုအခါတြင္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံ ကုန္သည္မ်ား ႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ (UMFCCI)၊ ျမန္မာ ႏုိင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္း (MES)ႏွင့္ ျမန္မာေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္ လုပ္ေရးႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း (MA-MDA) တုိ႔ ပူးေပါင္း၍ Auto-mobile Policy Task Force ဖဲြ႕စည္းၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ Automobile ေပၚလစီတစ္ခု  ေပၚေပါက္လာေစရန္ ေရးဆဲြလ်က္ရွိပါသည္။ အဆုိပါ ေပၚလစီေရး ဆဲြေရးသို႔ ကညန၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ အေကာက္ခြန္၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ ေရး၀န္ႀကီးဌာန JICA, JETRO,KOTRA တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားပါ၀င္၍ ေရးဆဲြလ်က္ရွိပါ သည္။ Automobile  Policy ေရးဆဲြၿပီးပါက အစိုးရအဖဲြ႕သို႔ တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆုိပါ ညႇိႏႈိင္းအစည္းအေ၀းတြင္ အဓိကေဆြးေႏြး ေနရေသာ အခ်က္မွာ ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္းျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္တြင္ အသုံးျပဳေနေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ ညာေမာင္းအမ်ဳိး အစားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ၏ ၉၉ ရာ ခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္မွာ ကားအေဟာင္း (Used) ကားတင္သြင္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေမာ္ေတာ္ကား အေဟာင္း တင္သြင္းရာတြင္ ကမၻာ့  Used Car (အသုံးျပဳၿပီးကား) ေစ်းကြက္ ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ မွ အဓိက တင္သြင္းၾကပါသည္။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ Used Car မ်ားမွာ အရည္အေသြးအရ အျခားႏုိင္ငံ မ်ားထက္သာလြန္ျခင္း၊ အတြင္း ပိုင္းျပင္ဆင္ထားမႈ ေကာင္းမြန္ ျခင္း၊ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားျခင္းတုိ႔ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ယာဥ္ ေၾကာစနစ္ျဖင့္ မကိုက္ညီေသာ္ လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အသုံးျပဳ လာေသာေၾကာင့္ အသားက်ေန ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္းကားမ်ားကို ယွဥ္ၿပီးေမာင္းလွ်င္ ညာေမာင္းကားကိုသာႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသည္။
Automobile Policy တြင္ ၂၀၁၈ ႏွစ္ကုန္ဆုံးသည့္အခါတြင္ ဘယ္ေမာင္းယာဥ္မ်ားကိုသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳရန္ဟု ပါရွိပါသည္။ သို႔မွသာ လက္ရွိေဆာင္ရြက္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ ေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားႏွင့္ စီးနင္းသည့္သူမ်ားအတြက္ အခ်ိန္ယူကာေျပာင္းလဲႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ပါေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္၍ ရက္ ေပါင္း ၉၀ အတြင္းနည္းဥပေဒ ျပ႒ာန္းေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆုိပါ နည္းဥပေဒအရ ဘယ္ ေမာင္းကိုသာ ေျပာင္းလဲတင္သြင္းခြင့္ျပဳလွ်င္ ႐ုတ္ျခည္းျဖစ္၍ ျပည္ သူမ်ား အငိုက္မိကာ က်ယ္ေလာင္ေသာအသံမ်ား ထြက္လာမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒတစ္ရပ္ ေရးဆဲြမည္ဆုိပါက အျခားေသာ ဆက္စပ္၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၊ အသင္းအဖဲြ႕မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ျပည္သူမ်ားကိုပါ ဖိတ္ၾကားပါ၀င္ေရးဆဲြမွသာ ျပည္သူလူထု၏ အသံကိုထည့္၀င္ႏုိင္ၿပီး အက်ဳိးရွိမည့္ဥပေဒတစ္ခု ျဖစ္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ ပါသည္။ ။
http://www.7daydaily.com/
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။