ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပယ္ယာေတြ အျပစ္ရွိသလား

အခုရက္ပိုင္းအတြင္း လွဳပ္လွဳပ္ခတ္ခတ္လည္းျဖစ္၊ ရန္ကုန္ေန အမ်ားျပည္သူေတြနဲ႔လည္း သက္ဆုိင္တဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ ဘတ္စ္ကားလိုင္းေတြ သပိတ္ေမွာက္တဲ့ သတင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လတ္တေလာ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မွဳနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နဂို ဒဏ္ေၾကး က်ပ္ ၁,၅၀၀ သတ္မွတ္ထားတာကေန က်ပ္ ၃ ေသာင္းအထိ တုိးျမႇင့္လိုက္တာမို႔၊ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္ မိတဲ့ ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပယ္ယာေတြအေနနဲ႔ ဒီဒဏ္ေၾကးေဆာင္ဖို႔ မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ သပိတ္ေမွာက္ရ တာလို႔ ဆုိပါတယ္။ ျပႆနာက အမ်ားျပည္သူနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္ေနတာမို႔ စာနယ္ဇင္း သတင္းမီ ဒီယာေတြမွာေရာ လူမွဳကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာပါ ဒီအေၾကာင္း ေျပာဆိုေဝဖန္မွဳေတြ လွ်ံထြက္သြား ခဲ့ပါတယ္။ အားလံုးနီးပါးေသာ လူေတြက ဘတ္စ္ကား စပယ္ယာေတြ၊ ဒ႐ိုင္ဘာေတြကို အျပစ္တင္ၾက တာပါပဲ။ စည္းကမ္းလိုက္နာၿပီး ကား မေမာင္းတတ္ၾကဘူးလား၊ အခုလို သပိတ္ေမွာက္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ျပည္သူေတြ ဒုကၡေရာက္ရတာ မသိဘူးလား ဆိုၿပီးေတာ့ပါ။ ေျပာရရင္ သပိတ္ ေမွာက္ ဘတ္စ္ကားလိုင္းက အလုပ္သမားေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေထာက္ခံမွဳ မရၾကဘူး ဆိုတာပါ။ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာေတြ၊ စပယ္ယာေတြကပဲ မွားေနသလား၊ ဒီ ျပႆနာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရသလဲ အရင္းခံ အေၾကာင္းတရားေတြကို မရွာေဖြသင့္ဘူးလား ဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြး တင္ျပသြားပါ့မယ္။
ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာနဲ႔ စပယ္ယာေတြ သပိတ္ေမွာက္ရတဲ့ လတ္တေလာ အေၾကာင္းကေနစ ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္မွဳအတြက္ ဒဏ္ေၾကးကို က်ပ္ ၁,၅၀၀ ကေန ၃ ေသာင္းအထိ တိုးျမႇင္႔လိုက္လို႔ အဲဒီေငြပမာဏဟာ မ်ားလြန္းေနတယ္။ တစ္ခုခုျဖစ္တာနဲ႔ သူတို႔လို ဒ႐ိုင္ဘာေတြ၊ စပယ္ယာေတြ အဲေလာက္ေငြ မတတ္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး စျဖစ္ၾကတာပါ။ ေကာင္းပါၿပီ။ ဒါဆိုရင္ ဒ႐ိုင္ဘာ စပယ္ယာေတြဟာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မွဳေတြ မ်ားေနတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွာ၊ စည္းကမ္းမလိုက္နာတဲ့ ယာဥ္ေတြမ်ားတဲ့ ရန္ကုန္မွာ၊ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႔လို႔ဆိုတဲ့ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ အဂတိလိုက္စားမွဳမ်ားတဲ့ ရန္ကုန္မွာ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ုိင္ဘာေတြ စည္းကမ္းရွိရွိ၊ စနစ္တက် ကားေမာင္းလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား ဆိုတာပါ။ အေျဖကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲလိုစည္းကမ္း လံုးဝ မခ်ိဳးေဖါက္ဘဲ စနစ္တက် ႐ိုး႐ိုးသားသား ေမာင္းမယ္ဆိုရင္ တစ္ေန႔ တာ ေမာင္းရမယ့္ ေခါက္ေရ ျပည့္မွာလား၊ တစ္ေခါက္စီအတြက္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ အံုနာကိုေပးရမယ့္ ေခါက္ေၾကးေငြ ေက်ာ္လြန္ေအာင္ ရမွာလားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာပါ။ ေျပာရရင္ အဲလို ေလွထိုးႀကီး ႐ိုး႐ိုး စည္းကမ္းနဲ႔ ေမာင္းေနလို႔ကေတာ့ အံုနာေၾကး အျပင္၊ ကိုယ့္မိသားစု အတြက္ပါ ရွာရတဲ့ေငြ ျပည့္မီမွာ မဟုတ္လို႔ပါပဲ။
ေမးခြန္းကို ေနာက္တစ္မ်ိဳးေျပာင္းၿပီး ေမးၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာေတြ စပယ္ယာေတြ ဘာေၾကာင့္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ စည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္ေနၾကသလဲ ဆိုတာပါ။ တစ္ေယာက္ လည္း မဟုတ္ ႏွစ္ေယာက္လည္း မဟုတ္၊ ဘတ္စ္ကားေပၚ တက္ေမာင္းတဲ့ ဒ႐ိုင္ဘာ အားလံုးနီးပါး အခုလို ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ကုန္သလဲ ေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပယ္ယာေတြ ဆိုတာ နဂိုကတည္းက စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္ဖို႔ ေမြးဖြားလာသူေတြလား၊ စ႐ိုက္ၾကမ္းတမ္း သူေတြလား၊ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္ၿပီးေနာက္ ေငြေတြရ၊ အဆင္ေျပ၊ မိသားစု တင့္ေတာင့္ တင့္တယ္ ထားႏုိင္ၾက သူေတြလား ဆိုတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖို႔ လိုပါတယ္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္မွာ ဘတ္စ္ကားလိုင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ယာဥ္လိုင္းက ကားအားလံုး ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္တည္းက ပိုင္တာျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ပုဂၢလိက တစ္ဦးခ်င္းစီ ပိုင္ဆုိင္ၾကတာပါ။ နဂိုတုန္းကေတာ့ ယာဥ္လိုင္းက ကားအားလံုးပိုင္တဲ့ ကုမၸဏီ ဟာ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာေတြနဲ႔ စပယ္ယာေတြကို လခစားစနစ္နဲ႔ ခန္႔ထား အလုပ္လုပ္ ေစပါတယ္။ ဥပမာ ေ႐ႊဧည့္သည္ ယာဥ္လိုင္း။ ပုဂၢလိက တစ္ဦးခ်င္း ပိုင္ေတြကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ တစ္ေန႔ ငါ့ကို ဘယ္ေလာက္ေပးဆိုၿပီး ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာနဲ႔ စပယ္ယာလက္ထဲ အပ္လိုက္တာမ်ိဳးပါ။ အခု ေနာက္ ပိုင္းေတာ့ ကားအမ်ားႀကီး ပိုင္ထားတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြကေတာင္ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာနဲ႔ စပယ္ယာ ေတြကို တစ္ဦးခ်င္း တစ္ေန႔ ေငြဘယ္ေလာက္အပ္ဆုိတဲ့ စနစ္ က်င့္သံုးလာေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ျပႆနာက ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပယ္ယာေတြက အံုနာေတြကို တစ္ေန႔တာ ရွာေပးရမယ့္ ေငြေၾကးပမာဏပါ။ အလြန္မ်ားတဲ့ ပမာဏပါ။ သဲႀကီးမဲႀကီး သရဲမရဲစီး၊ စည္းကမ္းေတြ အကုန္ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ေမာင္း၊ ခရီးသည္ ၿပိဳင္ၿပီး လုတင္ လုပ္ပါမွ အံုနာေၾကးေၾက၊ ကိုယ့္မိသားစုအတြက္ နည္းနည္းပါးပါး က်န္မယ့္ အေနအထားမ်ိဳးပါ။ ေလွထိုးႀကီး႐ိုး႐ိုး လုပ္ေန၊ ေမာင္းေနလို႔ကေတာ့ အံုနာဖိုး အေႂကြးတင္ၿပီး မိန္းမကို ဟိုအိမ္သြားေပါင္ရမယ့္ ကိန္းေတာင္ ဆိုက္ သြားႏုိင္ပါတယ္။ ေကာင္းပါၿပီ။ ဒီေလာက္ ဖိစီးမွဳမ်ားတဲ့ အလုပ္ကို မလုပ္နဲ႔ေပါ့လို႔ ေျပာစရာ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္မလုပ္ရင္ အဲဒီအလုပ္ကို တျခားသူ တစ္ေယာက္ေယာက္ ဝင္လုပ္သြားမွာ အေသအခ်ာပါ။ အလုပ္ရတစ္ခ်က္ မရတစ္ခ်က္ ဘတ္စ္ကား စပယ္ယာ ဒ႐ိုင္ဘာေတြကလည္း ရန္ကုန္မွာ အမ်ားႀကီး ပါ။ ဒါေၾကာင့္ မိသားစု စားဝတ္ေနေရး ႀကိတ္ၿပီး လုပ္ေနၾကတာပါ။ လူအမ်ားစုႀကီးကေတာ့ သူတို႔ေတြ မယဥ္ေက်း၊ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္တာပဲ ျမင္ၿပီး ဘာေၾကာင့္ အဲလိုျဖစ္ရတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ ေငြကို မရမက ရွာရတယ္၊ ေနာက္ကြယ္မွာ စနစ္က ဘယ္လိုျဖစ္ေနတယ္ အေျဖမရွာၾကသူေတြက မ်ားပါတယ္။
ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ဘတ္စ္ကားလိုင္းေတြ အားလံုးမွာ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာ၊ စပယ္ယာ ေတြကို လခစားစနစ္နဲ႔ ခန္႔ထား လုပ္ကိုင္ေစဖို႔ပါ။ သင့္ေတာ္တဲ့ လခစား စနစ္ေအာက္မွာ ဘယ္ဒ႐ိုင္ ဘာ၊ စပယ္ယာကမွ အလကားေနရင္း စည္းကမ္းေဖာက္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲလိုလုပ္ရင္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ေငြေကာက္တဲ့သူေတြ ေငြခိုးမယ္၊ အဲဒီစနစ္ အလုပ္မျဖစ္ဘူးလို႔ ဘတ္စ္ကား ပိုင္ရွင္ ေတြက ဆင္ေျခ တက္ၾကပါတယ္။ ဒါက သူတုိ႔ကိစၥပါ။ လခစား စနစ္ျဖစ္ေအာင္၊ ဘတ္စ္ကားခ ရေငြ အခိုးမခံရေအာင္ စနစ္တည္ေဆာက္ ထိန္းသိမ္းရမယ့္ တာဝန္ဟာ သူတို႔တာဝန္ပါ။ အဲဒီ တာဝန္ မယူ ခ်င္တဲ့အခါ အလြန္လြယ္ကူတဲ့ အခုလိုနည္းမ်ိဳးနဲ႔ တစ္ေန႔ ေငြဘယ္ေလာက္ ရွာလာပါဆိုၿပီး ဒ႐ိုင္ဘာနဲ႔ စပယ္ယာကို မႏို္င္ရင္ကာ ေငြရွာခိုင္းတဲ့ စနစ္ က်င့္သံုးေတာ့တာပါပဲ။
အစြယ္လိုသူက မိဖုရား၊ အသြားေစခုိင္းသူက မင္းဧကရာဇ္၊ ေလးပစ္သူက ဘုရား ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး ဆိုၿပီး ေသာႏုတၱိဳရ္ မုဆိုးေျပာသလို ယာဥ္လိုင္းေတြကို စနစ္က်ေအာင္ တည္ေဆာက္ ထိန္းသိမ္းၾကပ္မတ္ရမယ့္ အာဏာပိုင္ေတြကလည္း သူတို႔အလုပ္ သူတို႔မလုပ္၊ ေလာဘေဇာ တက္ ေနတဲ့ ဘတ္စ္ကားလိုင္း ပိုင္ရွင္ေတြ၊ ပုဂၢလိက ဘတ္စ္ကား ပိုင္သူေတြကို စနစ္က်တဲ့ လုပ္ငန္းေဘာင္ ထဲ ေရာက္လာေအာင္ မဆြဲသြင္းဘဲ ေနာက္ဆံုး နင္းျပားဘဝ ပိုင္ရွင္ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာေတြ၊ စပယ္ယာေတြကိုပဲ အျပစ္တင္ေနမယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ျပႆနာကို ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းႏိုင္မယ္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
http://mizzimaburmese.com/

Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။