အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ သတ္မွတ္တ့ဲ သူေတြဟာ ဘာလဲ၊



၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းမွ ေပၚလာတ့ဲ သူေတြက အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ ေျပာရေအာင္ ဘယ္သူေတြမုိ႔လုိ႔လဲ
-----------------------------
“ ေရွးက်တ့ဲ တကုိယ္ေကာင္းဆန္တ့ဲ အေတြးအေခၚေတြကုိ ေျပာင္းလဲၿပီး စကားေျပာဆင္ျခင္သင့္ၿပီ၊ မဟုတ္ရင္ တျပည္နယ္လုံး ညီလာခံေခၚၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ ျပန္သတ္မွတ္ရလိမ့္မယ္။ ”


မုိးေဇာ္ျမင့္ - News Article

အခုတေလာ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ ရုတ္ရုတ္ရဲရဲျဖစ္ေအာင္၊ အဆင္းရဲဆုံးျဖစ္ေနတ့ဲအထဲက ပုိၿပီး ဆင္းရဲမႈကုိ သက္တမ္းရွည္ေစတ့ဲ ဆုိးရြာတ့ဲ ေရႀကီးမႈ ျဖစ္ေပၚခ့ဲပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ျပည္သူ ၂၅၀၀၀ ေလာက္ဟာ အစာေရစာ မလုံေလာက္မႈေတြ၊ ေနထုိင္စရာ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ေနရပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက လယ္ယာေျမကုိ အဓိကထားၿပီး လုပ္ကိုင္ေနရတာမွာ ေရႀကီးတာေၾကာင့္ လယ္ယာေျမဧက ၅ သိန္းေက်ာ္ ပ်က္စီးသြားပါတယ္။ ရခုိင္ျပည္နယ္ဟာ ဆင္းရဲတြင္းနက္ကုိ ပုိၿပီးေရာက္သြားသလုိပါပဲ။

ဒီေလာက္ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ အားလုံးသူအတြက္ အေရးႀကီးေနတ့ဲ အခ်ိန္မွာ ဒီထက္အေရးႀကီးတ့ဲ ရခုိင္ျပည္နယ္ အနာဂတ္ ေရွ႕ဆက္ရမယ့္လမ္းအတြက္ ကိစၥတစ္ခုလည္း ေပၚလာပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ရခုိင္ျပည္နယ္ ႏိုင္ငံေရးမွာ အခ်င္းခ်င္း မေက်မနပ္မူေတြ၊ ျပည္သူေတြရဲ႕ ၾသဇာခံခ်င္တ့ဲ အာဏာ၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြကုိ လုေနၾကတာေတြ၊ ျပည္သူေတြကုိ အသုံးခ်ၿပီး ကုိယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတ့ဲ စတ့ဲအေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အဓိကေတာ့ လူ ၁၀ ေက်ာ္ (သုိ႔မဟုတ္) အဖြဲ႕အစည္း ၂၀ ေတာင္မျပည့္တ့ဲ လူအုပ္စုတခုက “ရဟန္းရွင္လူျပည္သူေပါင္းစုံ” ဆုိတ့ဲ စကားကုိ သုံးၿပီးေတာ့ ရခုိင္ငံေရးမွာ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ အသက္နဲ႔ ထပ္တူ ေပးဆပ္လာတ့ဲ ေခါင္ေဆာင္ေတြကုိ ျပည္သူေတြ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေအာင္၊ အခ်င္းခ်င္း ၾကားမွာ ျပႆနာေတြ တုိးပြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။

အဲဒီလူတစုက “ရဟန္းရွင္လူျပည္သူေပါင္းစုံပါ၀င္တ့ဲ ရခုိင္လူထုအစည္းအေ၀း”ဆုိၿပီး ေခါင္းစဥ္တပ္ကာ အမ်ိဳးသားေရး ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတစ္ဦးျဖစ္တ့ဲ စာေရးဆရာလည္းျဖစ္၊ ရခုိင္အမ်ိဳးသားပါတီရဲ႕ စီအီးစီအဖြဲ႕၀င္လည္း ျဖစ္တ့ဲ ဆရာဦးဦးလွေစာကုိ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္မွာ စည္သူေအာင္ျမင့္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးမွာ ရုိဟင္ဂ်ာ ဆုိတ့ဲစကားနဲ႔ အတူယွဥ္တြဲေနထုိင္ေရးကုိ သုံးႏႈန္းေျပာဆုိထားတယ္ဆုိၿပီး ကန္႔ကြက္ရႈတ္ခ်ထားပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္ထပ္သုံး ရင္ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ သတ္မွတ္မယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ၾသဂုတ္လ ၉ ရက္ေန႔ ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။

အဲဒီထုတ္ျပန္ခ်က္ကုိ ေထာက္ခံေဆြးေႏြးခ့ဲတ့ဲ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ႕၀င္လည္းျဖစ္၊ စစ္ေတြၿမိဳ႕ သာသနာ့ရံသီ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္လည္းျဖစ္ ဦးဓမၼိက အခုလိုေျပာပါတယ္။
“ရခိုင္တစ္မ်ိဳးသားလံုး ရဟန္းရွင္လူေတြက ဒီရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့စကားကို လံုးဝလက္မခံဘူးေလ။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရိုဟင္ဂ်ာမရွိ ၊ ဦးဇင္းတို႔ရဟန္းရွင္လူေတြ ရခိုင္ျပည္သူ၊ ျပည္သားေတြကလည္း ရခိုင္ျပည္မွာ လံုးဝရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ မရွိ၊ ဘဂၤလီပဲရွိတယ္။

အဲဒါကို ဆရာဦးလွေစာက ထပ္တစ္လဲလဲ စည္သူေအာင္ျမင့္နဲ႔ အေမးအေျဖလုပ္တုန္းက (ရိုဟင္ဂ်ာ)၂ ဆိုၿပီးေတာ့ သံုးႏႈန္းထားတယ္။ အဲ့ဒီထဲမွာလဲ သူသံုးတဲ့စကားနဲ႔၊ ရိုဟင္ဂ်ာထဲမွာလည္း တစ္ကယ့္အစြန္းေရာက္တဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာရွိသလို သာမန္အားျဖင့္လည္း ရိုဟင္ဂ်ာရွိတယ္ဆိုတဲ့စကားကို သူကသံုးႏႈန္းထားတယ္။ မသိက်ိဳးကၽြန္ျပဳၿပီးေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့စကားလံုးကို တရားဝင္အေနနဲ႔ သံုးခ်င္တဲ့သေဘာနဲ႔ အစြန္းေရာက္၊ အစြန္းမေရာက္ ဆိုၿပီး ခြဲၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္ ဦးဇင္းတို႔က ရိုဟင္ဂ်ာမရွိ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ဥပေဒနဲ႔ အေကာင္အထည္မေဖာ္ဘဲနဲ႔ ကေတာ့ အတူတကြ ေနထိုင္ေရးဆိုတဲ့မူကို တရားဝင္အေနနဲ႔ ေဖာ္ေဆာင္လို႔ကေတာ ဦးဇင္းတို႔ေတာ႔ ကလံုးဝသေဘာမက်ပါ။ ” လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔စြပ္စြဲတ့ဲအတုိင္း မဟုတ္ဘဲ၊ သူတုိ႔အုပ္စုတခုဟာလည္း ရခုိင္ျပည္သူ တစ္ရပ္လုံးကုိ ကုိယ္စားျပဳတာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီထုတ္ျပန္အခ်က္အေပၚမွာ ဆရာဦးဦးလွေစာက အခုလုိေျပာၾကားပါတယ္။

“က်ေနာ့္အင္တာဗ်ဴးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့ ဝိဝါဒကြဲျပားၿပီးေတာ့ တန္ျပန္လႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္တယ္လို႔သိရတယ္။ အမွန္ကေတာ အကုန္လံုး သိၿပီးသားပါ။ က်ေနာ္လည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ဒီဘဂၤလီရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ရႈပ္ခ်ၿပီးေတာ့ တိုက္လာတာ ႏိုင္ငံတကာစင္ျမင့္ထက္မွာ၊ သံတမန္ေလာကထဲမွာပါ က်ေနာ္တိုက္လာတာပဲ။ သို႔ေသာ္ ဒီလိုအက်အနေကာက္ၿပီးေတာ့ တိုက္ခိုက္တာမ်ိဳးကေတာ့ က်ေနာ္အေနနဲ႔ေတာ့ ဒါမျဖစ္သင့္၊ ေနာက္ ရခိုင္ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုး ဖီးဒုကၡသင့္(ေရာက္)ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စစ္ေတြၿမိဳ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ လူေတြကိုစုၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္ တံဆိပ္ကပ္တယ္။ ဘာညာဆိုတာကေတာ့ ဒါဟာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ႀကံမႈတစ္ခုလို႔ပဲ က်ေနာ္ယူဆပါတယ္။ အမွန္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီကို ယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေဆြးေႏြးပါ။ ေဆြးေႏြးသင့္ၿပီးေတာ့ ကုလားျပႆနာကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းၾကမွာလဲ အေျဖရွာၾကမယ္။ အခုအေျဖမရွိဘဲ ဟိုလူ႔ကိုအျပစ္ခ် ဒီလူ႔ကိုအျပစ္ခ် လုပ္တာကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အၿမဲတမ္းေျပာေနတဲ့ အမ်ိဳးသားစည္းလုံးမႈကို ၿပိဳကြဲေစခ်င္တယ္။ ၿပိဳကြဲဖို႔ တမင္လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္။ ဒီလုပ္ရပ္မွာေတြမွာလည္း တာဝန္ရွိတဲ့လူ ေခတ္ပညာတတ္ ၃၊ ၄ ေယာက္ပါရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ နာမည္မေျပာလိုပါဘူး။ သို႔ေသာ္ အားလံုးသိပါတယ္၊ အရင္တုန္းကလည္း Development ဂ်ာနယ္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ တန္ျပန္တိုက္ခိုက္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ တကယ့္ လူငယ္ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္ကို ၿခိမ္းေျခာက္တယ္၊ ေစာ္ကားတယ္။

လႈပ္ရွားမႈေတြကိုလည္း ဒီ ၃၊၄ ေယာက္ကပဲ ဦးေဆာင္ၿပီးလုပ္တာ။ ဒီလုပ္ဟာ ရခိုင္ျပည္ အက်ိဳးစီးပြါးေရးအတြက္ ဘာတစ္ခုမွက်ိဳးမရွိပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးမွာ အတိုက္အခိုက္ေတာ့ ျဖစ္တတ္တဲ့သဘာဝရွိတတ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ဒီအမႈအက်င့္ကေတာ့ ေဖ်ာက္ရပါဖို႔၊ အက်ိဳးမရွိပါ။ ” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

အဲဒီလူတစုထဲမွာ စစ္ေတြၿမိဳ႕က စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ႕က ဦးေဆာင္ သံဃာေတာ္ေတြ၊ စစ္ေတြၿမိဳ႕ မိၿမိဳ႕ဖအဖြဲ႕၀င္ျဖစ္တ့ဲ ဦးသာပြင့္၊ ဦးသန္းထြန္း၊ ရခုိင္အမ်ိဳးသားပါတီက ဦးေက်ာ္ေဇာ္ဦးနဲ႔ တျခားအဖြဲ႕အစည္းငယ္ေတြက ဦးေဆာင္သူေတြ ပါ၀င္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ သူတို႔မွာ အဖြဲ႕အစည္းေတြဆုိေပမယ့္ တကယ့္စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားတ့ဲ အဖြဲ႕အည္းေတြ မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ေျပာဆုိတ့ဲ စကားဟာလည္း ရခုိင္ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လုံး သေဘာထားမဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ဟာ ရခုိင္အမ်ိဳးသား စည္းလုံးညီညႊတ္ေရးကုိ ပ်က္ျပားေစတ့ဲ အျပဳအမူကုိ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအထဲက ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖဆုိတ့ဲသူေတြဟာ အစုိးရကုိလည္း မုန္းတီးေအာင္ ေျပာတယ္၊ အစုိးရဆီကလည္း ပုိက္ဆံေတြ၊ ကားေတြ၊ အေဆာင္အေယာင္ေတြကုိ ယူၾကတယ္၊ သူတုိ႔ကုိ ရခုိင္အမ်ိဳးသားေရးထဲမွာ ဘယ္လုိယုံရမလဲလုိ႔ ရခုိင္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက ေျပာဆုိေနၾကပါတယ္။

အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ သတ္မွတ္တ့ဲ သူေတြဟာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လုိလူစားမ်ိဳးေတြလဲ၊ ရခုိင္အမ်ိဳးသားေရးထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေပးဆပ္ၿပီးၿပီလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ထိ လုပ္ၿပီးၿပီလဲ၊ ဒီေန႔ မနက္ဖန္ (ကုလားအေရးအခင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္း) မွ ေပၚလာတ့ဲ သူေတြက အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ ဘယ္သူေတြမုိ႔လုိ႔လဲ၊ ပထမဆုံး အမ်ိဳးသစၥာေဖာက္လုိ႔ သတ္မွတ္ခံခ့ဲရဖူးတ့ဲ ရခုိင္လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအဖြဲ႕ (AHRDO) ရဲ႕ အမႈေဆာင္ဒါရုိက္တာ ဦးေအာင္မင္းဦးက ေမးခြန္းထုတ္လုိက္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ဟာ မေျပာပါးေလာက္တ့ဲ လူတစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြကုိ ေရွ႕တန္းအျဖစ္ထားၿပီးေတာ့ ရခုိင္ႏုိင္ငံေရးထဲမွာ အခ်င္းခ်င္း ျပႆနာကို ႀကီးပြားေအာင္ ေသြးထုိးမႈေတြ၊ ေနာက္ကြယ္က ႀကိဳးကိုင္မႈေတြ လုပ္ေနၾကတာျဖစ္တယ္လုိ႔ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံခ့ဲရဖူးတ့ဲ စာေရးဆရာ ေအာင္ရဲလင္းက အခုလုိ ေျပာပါတယ္။

“ လက္ရွိ ရခိုင္ႏိုင္ငံေရးမွာ အထူးသျဖင့္ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံကဝင္လာတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရခိုင္ႏိုင္ငံေရးမွာ အတြင္းက်က် ဦးေဆာင္ေနတဲ့ လူတန္းစားတစ္ရပ္က ဖ်က္လိုဖ်က္စီးနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားထက္ သူတို႔အက်ိဳးစီးပြားကို တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ေနၿပီးေတာ့ အသံုးခ်တဲ့ နည္းလမ္းေတြကို အသံုးျပဳလာၾကတာကို ေတြ႕လာရတယ္။ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ကိုပါ သူတို႔က တကယ့္ကို ပိတ္ပင္လာတယ္၊ ရခိုင္ျပည္သူလူထု ဆိုၿပီးေတာ့ နာမည္ခံထားတဲ့ လူ ၄၊ ၅ ဆယ္ေလာက္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ျပည္သူကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ျပည္သူကေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္သူဟုတ္မွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။

ပိုမိုၿပီးေတာ့ တည္ၿငိမ္မႈတစ္ခုကို မေရာက္လာဖို႔အတြက္ လုပ္ထားရာက်တယ္လို႔ျမင္တယ္၊ သူတို႔ဆီက ထုတ္ျပန္လာတဲ့ အေရးအသား ေတြဟာ တစ္ကယ့္ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္းပါဝင္ေနတဲ့ လူေတြရဲ႕ ေရးသားေရးဟန္ေတြျဖစ္ေနေတာ့ ဒါေတြဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေရးသားတာလံုးဝ မျဖစ္ႏိုင္လို႔ ယူဆရတယ္၊ အတည္ျပဳလို႔ မရႏိုင္ေသးတ့ဲ သတင္းေတြအရ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕ကိုေနၿပီးေတာ့ ေနာက္ကြယ္က ႀကိဳးကိုင္ေနတဲ့လူေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ေနၿပီးေတာ့ ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီထဲမွာသည္သာလွ်င္ ရွိတယ္လို႔လည္း သတင္းေတြရထားတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတည္ျပဳလို႔ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ” လုိ႔ ေျပပါတယ္။

လက္ရွိ စစ္ေတြၿမိဳ႕က စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖြဲ႕မွာ အေရးအခင္းျဖစ္တ့အခ်ိန္က ျပႆနာေတြကုိ အခ်ိန္မီ တားဆီးႏုိင္ေရးကုိ ဦးတည္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းခ့ဲတ့ဲ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး၊ အခုအေရးအခင္းလည္းၿပီးၿပီျဖစ္တ့ဲအတြက္ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းမွာ ေနာက္ထပ္မလုိအပ္ေတာ့ဘဲ ျပန္ၿပီးဖ်က္သင့္ေနၿပီလုိ႔ ဆရာေအာင္ရဲလင္းက ဆုိပါတယ္။

ဆက္လက္ၿပီး ရခိုင္ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေနတ့ဲ ၀ံလက္ေဖာင္ေဒးရွင္းက ဒါရုိက္တာအဖြဲ႕၀င္ ဦးခုိင္ေကာင္းစံကုိလည္း ဘဂၤလီေတြနဲ႔ ညစာစားတယ္ဆုိၿပီး အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ သတ္မွတ္ခ့ဲပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးခုိင္ေကာင္းစံက အခုလုိေျပာဆုိထားပါတယ္။

“ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာတုန္႔ျပန္ခ်င္လဲဆိုရင္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရး ရဟန္းပ်ိဳမ်ားအဖြဲ႕ စစ္ေတြၿမိဳ႕နဲ႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕ေပၚရွိ လူမႈအဖြဲ႕စည္းမ်ားဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ တစ္စံုတစ္ရာ ထိေတြ႕ေျပာဆိုမႈမလုပ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကုလားနဲ႔ သူတို႔ တစ္ဖက္သတ္စြပ္စြဲ သလို ကုလားနဲ႔ေပါင္းၿပီး အတူတကြ ေနထိုင္လိုတဲ့အေၾကာင္း သြားေဆြးေႏြးျခင္းမဟုတ္။ တစ္ဖက္သတ္ ထုတ္ျပန္တဲ့ထုတ္ျပန္မႈဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္လာတဲ့ အမ်ိဳးသားေရး လမ္းေၾကာင္း၊ လူမႈေရးလမ္းေၾကာင္းေတြကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစတယ္။ ဒါဟာ ဥပေဒနဲ႔လည္းမညီ ေနာက္ေနာင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလိုသာထုတ္ျပန္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဥပေဒေၾကာင္းအရ တရားစြဲဆိုဖို႔အပိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လုပ္ေဆာင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ”

ရခုိင္အမ်ိဳးသားပါတီ ဆရာဦးဦးလွေစာနဲ႔ စည္သူေအာင္ျမင့္ အင္တာဗ်ဴးမွာ အဓိက ဘာကုိဆုိလုိတာကုိလည္း ျပည္သူတစ္ဦးျဖစ္တ့ဲ စစ္ေတြၿမိဳ႕ ေဒသခံ ကုိေ၀ဟင္ေအာင္က အခုလုိေျပာပါတယ္။

“အင္တာဗ်ဴး တစ္ခုလံုးမွာ ၿခံဳငံုၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေတာင့္ေပါင္းစံုနဲ႔ ရႈေဒါင့္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာပါတာကိုေတြ႕ရတယ္။ ျပႆနာတစ္ခုရဲ႕ အေျဖကို ရွာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ထိ အဲဒီအေမးအေျဖထဲမွာေတြ႕ရတယ္။ ႏိုင္ငံေရးတစ္ခုရဲ႕ အက်ပ္အတည္းထဲက ႏိုင္ငံေရးတစ္ခုလံုးရဲ႕ဖက္ေပါင္း (ထြက္ေပါက္) ဆြဲေခၚသြားတဲ့ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ အျမင္ပါတာကို ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ေတြ႕ရတယ္။ အမ်ိဳးသား သစၥာေဖာက္ဆိုရင္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးလံုးပါတယ္၊ ရခိုင္ျပည္ တစ္ျပည္နယ္လံုးက လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးတည္းမဟုတ္ ရခိုင္လို႔ခံထားတဲ့ ဧရာဝတီကရခိုင္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရ္ႏိုင္ငံကရခိုင္၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံကရခိုင္၊ ဒီရခိုင္ေတြ အားလံုးအေပၚသက္ဆိုင္တယ္။

ဒီရခိုင္ဆိုတဲ့စကားလံုးက၊ ဒီရခိုင္ဆိုတဲ့ စကားလံုးတစ္ခုေပၚမွာ ဘယ္အခ်က္ကိုက်ဴးလြန္မွ ဘာသစၥာေဖာက္လို႔၊ ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္က ဘယ္ညီလာခံအရ ဘယ္စိတ္ဓါတ္အရ လုပ္ထားလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးလည္း ကၽြန္ေတာ္ ထုတ္ဖို႔လိုတယ္လို႔ထင္တယ္၊ လူတစ္စုက ေနၿပီးေတာ့ ထင္သလိုသံုးေနတယ္ဆိုတာက လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအေပၚမွာ အလြန္အက်ဴး မလိုလားအပ္ပဲ အသံုးခ်ေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကျမင္တယ္။”

အခုအခ်ိန္မွာ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ ကုလားထက္ အေရးႀကီးတ့ဲ ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အခု ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ ေရေဘးအႏၱရာယ္လုိမ်ိဳး၊ ေနာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ တျခားတုိင္းနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြနဲ႔အတူ တန္းတူအခြင့္အေရးေတြ ရရွိဖုိ႔၊ ကုိယ့္ကံၾကမၼာကုိယ္ဖန္တီးႏိုင္ဖုိ႔၊ တျခား ရခုိင္ျပည္နယ္ရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးပုိင္းေတြမွာ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒါကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ကုလားကိစၥတခုတည္းမွာပဲ လုံးေထြးေနမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ အရင္တုန္းက ေရႊဂတ္စီမံကိန္းက ရပုိင္ခြင့္ေတြ ဆုံးသြားသလုိ ေနာက္ထပ္လည္း ဆုံးရႈံးရႏုိင္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ရခုိင္ျပည္နယ္ လုပ္ရမယ့္ အမ်ိဳးသားေရး လမ္းေၾကာင္းေတြမွာ တန္းတူရပ္တည္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ပညာေရးနိမ့္က်ေနတာကုိ ျမွင့္တင္ႏုိင္ဖုိ႔၊ အလုပ္အကုိင္ရွားပါးမႈနဲ႔ ဆင္းရဲမႈေလ်ာ့ခ်ေရးကုိ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာ ေဖာ္ေဆာင္ေနတ့ဲ စီမံကိန္းေတြထဲက ျပည္သူေတြရဲ႕ ရပုိင္ခြင့္ေတြကုိ ဘယ္လုိေဆာင္ရြက္ၾကမလဲဆုိတာကုိ ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ျပႆနာေတြ၊ မေက်နပ္ခ်က္ေတြကုိပဲ အဓိကထား လုပ္ေဆာင္ေနမယ္ဆုိရင္ ရခုိင္ျပည္နယ္ဟာ တျခားျပည္နယ္ေတြ၊ တုိင္းေတြနဲ႔စာရင္ ဒီထက္မက ေနာက္က်က်န္ခ့ဲပါလိမ့္မယ္။

ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးကုိလည္း ကုိယ္စားမျပဳ၊ အမ်ိဳးသားညီညႊတ္ေရးကုိလည္း ထိခုိက္ႏုိင္တ့ဲ လူအုပ္စုအေနနဲ႔ အသက္နဲ႔ထပ္တူ ေပးဆပ္ေနတ့ဲ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကုိ လုိက္ၿပီးကန္႔ကြက္ရႈတ္ခ်၊ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ သတ္မွတ္ေနအုံးမယ္ဆုိရင္ ရခုိင္အမ်ိဳးသားညီလာခံကုိ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ထပ္ေခၚၿပီး ျပန္ၿပီး အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုိ႔ သတ္မွတ္ရပါလိမ့္မယ္။ ေရွ႕တန္းက ေျပးေနတ့ဲ သံဃာေတာ္ေတြအေနနဲ႔လည္း မိမိတုိ႔ဟာ အသုံးခ်ခံျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာကုိ ေသစာစဥ္းစားၿပီး ေနာက္ကြယ္က ဘယ္လုိရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ေနတာလဲဆုိတာကုိ ျပန္ၿပီး စိစစ္သင့္ပါတယ္။

အခု တႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာအရ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟယနအဖြဲ႕၊ ကမၻာေအးရုံးခ်ဳပ္က သာသနာသန္႔ရွင္းေရးလုပ္မယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ရခုိင္ျပည္နယ္က ၀ိနည္းနဲ႔မညီတ့ဲ သံဃာတခ်ိဳ႕ ပါသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရွ႕တန္းက ေျပးေနတ့ဲ သံဃာေတာ္ေတြ သတိထားဖုိ႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သံဃာေတာ္ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္သူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ အားလုံးက လက္ခံႏုိင္တ့ဲ အေတြအေခၚေတြကုိ ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီး မိမိတုိ႔ဟာ တစ္ေယာက္တည္းေနတာမဟုတ္ဘဲ ေဘးပတ္၀န္က်င္၊ မိတ္ေဆြေတြ ရွိတယ္ဆုိတာကုိ လက္ခံၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားေရး စည္းလုံးမႈကုိ ၿပိဳကြဲေစမယ့္ အသုံးအႏႈန္းေတြ၊ ေျပာစကားေတြကုိ ဆင္ျခင္သင့္ၿပီလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ မေျပာင္းလဲေသးဘဲ ဒီအတုိင္း ဆက္သြားေနမယ္ဆုိရင္ ရခုိင္ႏိုင္ငံေရးမွာ အခ်င္းခ်င္း ျပႆနာၾကားထဲက ရုဏ္းထြက္ႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံေရးထဲမွာ ရခုိင္ျပည္သူေတြရဲ႕ ရပုိင္ခြင့္ ဆုံးရႈံးသြားႏုိင္တယ္လုိ႔ သုံးသပ္ပါရေစ။ ။

_____Development Media Group
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။