ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု စီမံကိန္း လူထု အသိေပးမူ အားနည္း


ေမာင္ေအး
----------
ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု စီမံကိန္းကို သက္ဆိုင္ရာက အသိေပးမူူ အားနည္းသျဖင့္ ေဒသခံျပည္သူ အမ်ားစုမွာ အဆိုပါ စီမံကိန္းအေပၚ ယခုအခ်ိန္ထိ မသိရွိၾကေသးေၾကာင္း မ်ားမၾကာမွီက စီမံကိန္း ေဒသသုိ႕ ကုိယ္တုိင္ သြားေရာက္ ေလ့လ့ာခဲ့သူ ခ်င္းအမ်ိဳးသားပါတီ ဥကၠဌ ဦးပူဇိုးဖမ္းက ေျပာသည္။


EASSAR ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္း တစ္ေနရာ (ဓါတ္ပံု - နိရဥၥရာ)
"ေဒသခံေတြကေတာ့ သူတို႕ ေဒသမွာ ဒီစီမံကိန္းၾကီးရွိေနတယ္ဆိုတာေတာင္ မသိၾကေသးဘူး။ ဒီအတြက္ ဘာအက်ိဳးရွိမယ္။ ဘာအျပစ္ရွိမယ္ ဆိုတာလည္း မသိၾကပါဘူး။ ဘယ္သူက ဘာလုပ္လို႕ လုပ္ေနမွန္းေတာင္ သူတို႕ခမ်ာ မသိပါဘူး။ အဲဒီအေျခအေန ျဖစ္ေနတာေတြကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကြင္းဆင္းျပီးေလ့တာၾကည့္တာ။ တပတ္ေလာက္ၾကာ သြားပါတယ္။ အခုမွ ရန္ကုန္ ေရာက္တာ ငါးမိနစ္ေလာက္ဘဲရွိေသးတယ္" စီမံကိန္း ေဒသတည္ရွိရာ ရခိုင္ႏွင့္ခ်င္းျပည္နယ္သို႕ သြားေရာက္ေလ့လာျပီး ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၉ ရက္ေန႕က ရန္ကုန္ ေနအိမ္သုိ႕ ျပန္ေရာက္လာသူ ခ်င္းအမ်ိဳးသား ပါတီ ဥကၠဌ ဦးပူဇိုးဖမ္းက ေျပာသည္။

ဦး ပူဇိုးဖမ္း ဦးေဆာင္သည့္ ေလ့လာေရးအဖြဲ႕သည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြျမိဳ႕မွ ပလက္၀ျမိဳ႕နယ္ ဒလက္ေမအထိ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၅ ရက္ေန႕ကေန ၈ ရက္ေန႕အထိ ကြင္းဆင္း သြားေရာက္ေလ့ လာခဲ့သည္။

ကြင္းဆင္း ေလ့လာၾကည့္ခ်က္အရ စီမံကိန္းေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေကာင္းက်ိဳးရွိႏိုင္သလို တခ်ိဳ႕ ေန ရာမ်ားတြင္ ဆိုးက်ိဳးမ်ား သက္ေရာက္ႏိုင္သည့္ အေနအထားမ်ားကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရေၾကာင္း သူကေျပာ သည္။

" ကြ်န္ေတာ့္ အျမင္ေပါ့ေနာ္။ ကြ်န္ေတာ္ခန္႕မွန္းၾကည့္သေလာက္ စစ္ေတြတ၀ိုက္ ေျမနိမ့္ပိုင္း ေနရာ ေတြမွာ ျမစ္ေရကို ေသာင္တူးျခင္းအားျဖင့္ ပင္လယ္ဆားငံေရ ၀င္လာႏို္င္တဲ့ အေျခ အေနေတြကို ေကာင္းေကာင္း ေတြ႕ရတယ္။ ဥပမာ ပု႑ားကြ်န္း အနားတ၀ိုက္မွာရွိတဲ့ စပါးခင္းေတြ အနည္းနဲ႕ အမ်ားေတာ့ ထိခုိက္ ခံရမယ္။ ေနာက္ျပီး အထက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့ ကုလားတန္ျမစ္ကို အားကိုး အားထား ျပဳျပီး ကိုင္းလုပ္ထားတဲ့ ရြာေတြေျမာက္မ်ားစြာေတြ႕တယ္။ ဒီကိုင္းလုပ္ငန္းေတြလည္း ထိခိုက္ ပ်က္စီးႏိုင္တယ္" ဟု ေျပာသည္။

ယခုကဲ့သို႕ သြားေရာက္ေလ့လာျခင္းမွာ ရခိုင္ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ကို ျဖတ္ျပီးတည္ေဆာက္မည့္ စီမံ ကိန္းကို ေဒသခံမ်ားအေနျဖင့္ တစံုတရာ သိရွိျခင္း ရွိ မရွိကို သြားေရာက္ေလ့လာျခင္း ျဖစ္ျပီး ရရွိခဲ့သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို အေသးစိတ္ ျပန္လည္ေလ့လာ သံုးသပ္ျပီးမွ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုသြားမည္ဟု ဦးပူဇိုးဖမ္းေျပာသည္။

ယခုတည္ေဆာက္ေနသည့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု တိုးတက္ေရး စီမံကိန္းကို အိႏၵိယႏိုင္ငံ EASSAR ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းတြင္ တန္ခ်ိန္ ၂၀၀၀ တင္သေဘၤာမ်ား ဆိပ္ကပ္ႏိုင္သည့္ စစ္္ေတြဆိပ္ကိမ္းကို တန္ခ်ိန္ ၆၀၀၀ တင္ ကုန္တင္သေဘၤာမ်ား ဆိပ္ကပ္ႏိုင္သည္ အထိ တိုးခ်ဲ႕ ျပဳျပင္သြားေရးႏွင့္ ကုလားတန္ျမစ္အား စစ္ေတြကေန ပလက္၀ထိ တန္ခ်ိန္ ၂၆၀ ကုန္တင္ သေဘၤားမ်ား သြားလာရန္ ျပဳျပင္ရန္ေရးတို႕ ပါ၀င္သည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္း (၂) ခု အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၇၀ အသံုးျပဳရန္ သတ္မွတ္ထားသည္ဟု သိရသည္။

ပလက္၀ ကေန အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇူရမ္ ျပည္နယ္အထိ ကီလိုမီတာ ၂၀၀ ေက်ာ္ရွည္သည့္ ကားလမ္း တခုကိုလည္း ေဒၚလာ သန္း ၅၀ အကုန္းက်ခံျပီးု ျမန္မာ ကုမၸဏီ MAX မွ ေဖာက္လုပ္မည္ ျဖစ္ သည္။

အဆိုပါ စီမံကိန္းကို အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတို႔သည္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဧျပီလက သေဘာတူ လက္မွတ္ ေရး ထိုးခဲ့ၾကၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ စီမံကိန္းၿပီးစီးရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။



------------------
.: နိရဥၥရာ
Share on Google Plus

About Admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။