ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနထိုင္ၾကေသာ ကမၻာႀကီး၌ ကုန္သြယ္မႈတြင္ ေရလမ္းေၾကာင္းျဖင့္ကုန္သြယ္မႈသည္ ၉၀% ႐ွိပါသည္။ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းသည္ ပင္လယ္ကူး ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးမ်ား လြယ္လင့္တကူ ဝင္ကပ္သြားလာႏိုင္ၿပီး၊ သဘာဝေဘးအႏၱရယ္လည္း ကင္း႐ွင္းေသာ ေနရာျဖစ္ပါသည္။
ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း(Deep Sea Port) တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕၏ အေ႐ွ႕ဖက္ ႐ွစ္မိုင္ခန္႔အကြာတြင္ ျမေဒးကၽြန္း(မေဒးကၽြန္း) အနီးေရျပင္ကို ေရနက္ဆိပ္ကမ္း (Deep Sea Port) အျဖစ္စမ္းသပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ၄င္းေကာင္းေနရာ၏ ေရျပင္က်ယ္မွာ ေပ(၄၀၀၀) ႐ွိၿပီး၊ အနက္ေပမွာ (၆၀)႐ွိသည္။ ကုန္တင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား ေက်ာက္ခ်ရပ္နားရန္ ေနရာအလံုအေလာက္႐ွိသည္သာမက ေလဒဏ္လႈိင္းဒဏ္မွလည္း ကာကြယ္ႏိုင္ေပသည္။
ေနာက္ၿပီး ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးမ်ား ထြက္ဝင္သြားလာႏိုင္ရန္ ေရအနက္ ေပ(၅၀)ထိ႐ွိေသာ ေရလမ္းေၾကာင္းလည္း ႐ွိပါသည္။
၄င္းရနက္ဆိပ္ကမ္း (Deep Sea Port) တည္ေဆာက္ႏိုင္ေသာ ေနရာကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၃၀)ေက်ာ္က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုအေျခစိုက္ Central Gult Line ကုမၸဏီမွ LASH (Lighter Aboard Ship) သေဘၤာႀကီးသံုးစင္း စမ္းသပ္ဝင္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။ အလ်ား ၈၉၃ ေပ၊ အနံ ၉၈ ေပ ႏွင့္ ေရစူး ၄၂ ေပ၊ တန္ခ်ိန္ ၃၂၀၀ ႐ွိေသာ ဂရင္းအိုင္လန္႔ (Green Island) အမည္႐ွိ သေဘၤာႀကီးသည္ ဂရင္းအိုင္လန္႔ သေဘၤာႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း အ႐ြိယ္႐ွိေသာ ဂရင္းဟာဗား (Green Harbour) အမည္႐ွိ သေဘၤာႀကီးသည္လည္း ဒုတိယေျမာက္ ေအာင္ျမင္ျမင္စြာဝင္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ အထက္၌ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ သေဘၤာမ်ားႏွင့္ အလားတူေသာ ဂရင္းဗယ္လီ (Green Valley) သေဘၤာႀကီးသည္ တတိယေျမာက္ သေဘၤာႀကီးအျဖစ္ စမ္းသပ္ဝင္ေရာက္ ႏိုင္ခဲ့သည္။
ထုိေၾကာင့္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕သည္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွ၌ အဓိကက်ေသာ ဆိပ္ကမ္းတခုျဖစ္သည္ဆိုပါက မွားအံ့မထင္ပါ။ ထိုေၾကာင့္ စီးပြားေရးကိုလက္ဝါးႀကီးအုပ္ရန္ႀကိဳးစားေနေသာ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံမွ ဒုသမၼတႏွင့္
ျမန္မာအစိုးရတို႕ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း (Kyaukphru (Kyaukphyu)Deep Sea Port) ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လက္မွတ္ေရးထိုးထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားေသာ ဗီဒီယိုသည္ တ႐ုတ္တို႔ရဲ့ မဟာ အနာဂတ္ေက်ာက္ျဖဴ စီမံကိန္း စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္သည္။
.................
ဝန္ခံခ်က္၊ ၊ဓာတ္ပံုမ်ားကို အထက္၌ေဖာ္ျပထားေသာ ဗြီဒီယိုဖိုင္မွ ယူထားၿပီး သတင္းအခ်က္အလက္ တခ်ဳိ႕ကို ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ တည္ႏွစ္ (၁၈၀) ျပည့္ႏွစ္ မဂၢဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပထားပါသည္)

ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း(Deep Sea Port) တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕၏ အေ႐ွ႕ဖက္ ႐ွစ္မိုင္ခန္႔အကြာတြင္ ျမေဒးကၽြန္း(မေဒးကၽြန္း) အနီးေရျပင္ကို ေရနက္ဆိပ္ကမ္း (Deep Sea Port) အျဖစ္စမ္းသပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ၄င္းေကာင္းေနရာ၏ ေရျပင္က်ယ္မွာ ေပ(၄၀၀၀) ႐ွိၿပီး၊ အနက္ေပမွာ (၆၀)႐ွိသည္။ ကုန္တင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား ေက်ာက္ခ်ရပ္နားရန္ ေနရာအလံုအေလာက္႐ွိသည္သာမက ေလဒဏ္လႈိင္းဒဏ္မွလည္း ကာကြယ္ႏိုင္ေပသည္။
ေနာက္ၿပီး ကုန္တင္သေဘၤာႀကီးမ်ား ထြက္ဝင္သြားလာႏိုင္ရန္ ေရအနက္ ေပ(၅၀)ထိ႐ွိေသာ ေရလမ္းေၾကာင္းလည္း ႐ွိပါသည္။
၄င္းရနက္ဆိပ္ကမ္း (Deep Sea Port) တည္ေဆာက္ႏိုင္ေသာ ေနရာကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၃၀)ေက်ာ္က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုအေျခစိုက္ Central Gult Line ကုမၸဏီမွ LASH (Lighter Aboard Ship) သေဘၤာႀကီးသံုးစင္း စမ္းသပ္ဝင္ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။ အလ်ား ၈၉၃ ေပ၊ အနံ ၉၈ ေပ ႏွင့္ ေရစူး ၄၂ ေပ၊ တန္ခ်ိန္ ၃၂၀၀ ႐ွိေသာ ဂရင္းအိုင္လန္႔ (Green Island) အမည္႐ွိ သေဘၤာႀကီးသည္ ဂရင္းအိုင္လန္႔ သေဘၤာႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း အ႐ြိယ္႐ွိေသာ ဂရင္းဟာဗား (Green Harbour) အမည္႐ွိ သေဘၤာႀကီးသည္လည္း ဒုတိယေျမာက္ ေအာင္ျမင္ျမင္စြာဝင္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ အထက္၌ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ သေဘၤာမ်ားႏွင့္ အလားတူေသာ ဂရင္းဗယ္လီ (Green Valley) သေဘၤာႀကီးသည္ တတိယေျမာက္ သေဘၤာႀကီးအျဖစ္ စမ္းသပ္ဝင္ေရာက္ ႏိုင္ခဲ့သည္။
ထုိေၾကာင့္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕သည္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွ၌ အဓိကက်ေသာ ဆိပ္ကမ္းတခုျဖစ္သည္ဆိုပါက မွားအံ့မထင္ပါ။ ထိုေၾကာင့္ စီးပြားေရးကိုလက္ဝါးႀကီးအုပ္ရန္ႀကိဳးစားေနေသာ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံမွ ဒုသမၼတႏွင့္
ျမန္မာအစိုးရတို႕ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္း (Kyaukphru (Kyaukphyu)Deep Sea Port) ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လက္မွတ္ေရးထိုးထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားေသာ ဗီဒီယိုသည္ တ႐ုတ္တို႔ရဲ့ မဟာ အနာဂတ္ေက်ာက္ျဖဴ စီမံကိန္း စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္သည္။
Chinese Conceptual Plan of Kyaw Pru Economic and Technological Development Zone in Arakan State
.................
ဝန္ခံခ်က္၊ ၊ဓာတ္ပံုမ်ားကို အထက္၌ေဖာ္ျပထားေသာ ဗြီဒီယိုဖိုင္မွ ယူထားၿပီး သတင္းအခ်က္အလက္ တခ်ဳိ႕ကို ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ တည္ႏွစ္ (၁၈၀) ျပည့္ႏွစ္ မဂၢဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပထားပါသည္)
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။