Boeing 747-8 ေလယာဥ္တစ္စီးကို ေတြ႕ရစဥ္။
အေမရိကန္ သမၼတ၏ စီးေတာ္ေလယာဥ္ Air Force One အသစ္မွာယူေရးအတြက္ အေမရိကန္ စစ္ဘက္ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ Boeing ကုမၸဏီတို႔ၾကား အၿပီးသတ္ ညႇိႏိႈင္းေနၿပီဟု သတင္းရရွိသည္။
လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ Air Force Oneထက္ နည္းပညာပိုင္း ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ ေလယာဥ္သစ္ မွာယူေရး သေဘာတူညီမႈကို ႏုိဝင္ဘာလတြင္ အၿပီးသတ္ ရရွိမည္ဟု အေမရိကန္ အစိုးရက ေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။ လက္ရွိ Boeing 747-200B ေလယာဥ္အစား Boeing 747-8 အမ်ိဳးအစား Air Force One အသစ္ကို ၂၀၂၃ ခုႏွစ္တြင္ Air Force Oneအျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ လ်ာထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ေမာ္ဒယ္လ္သည္ Air Force Oneသည္ လက္ရွိေလယာဥ္ထက္ ပိုႀကီးမားၿပီး ေလာင္စာဆီ အသံုးျပဳမႈ ပိုမိုေလ်ာ့နည္းကာ ပ်ံသန္းမႈ ကုန္က်စရိတ္လည္း ပိုမိုသက္သာမည္ဟု ဆိုသည္။
လက္ရွိ Air Force Oneသည္ အထပ္ေျခာက္ထပ္ ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ထားၿပီး စတုရန္းေပ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ က်ယ္ဝန္းကာ ႏ်ဴကလီးယားဗံုး ေပါက္ကြဲမႈဒဏ္ကိုပင္ ခံႏိုင္ရည္ ရွိေစရန္ ဖန္တီးထားရာ အေမရိကန္၏ စစ္အင္အားႏွင့္ နည္းပညာပိုင္းကို ထင္ဟပ္ေစသည့္ သေကၤတ တစ္ရပ္အျဖစ္ မွတ္ယူျခင္း ခံရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း လက္ရွိ ေလယာဥ္သည္ သက္တမ္းၾကာေညာင္းေနၿပီး အသစ္တစ္စီး အစားထိုးရန္ လုိအပ္ေနၿပီဟု အေမရိကန္ အစိုးရ အရာရွိမ်ားက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အေမရိကန္ သမၼတ ဘာရတ္အိုဘားမား လတ္တေလာ အသံုးျပဳေနသည့္ Air Force One ေလယာဥ္ကို ပံုစံတူ ႏွစ္စီး တည္ေဆာက္ထားၿပီး Boeing 747-200B အမ်ိဳးအစား ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေလယာဥ္၏ ပထမဆံုး ခရီးစဥ္ကို ၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ သမၼတ ေဂ်ာ့ဘုရွ္ (စီနီယာ)လက္ထက္၌ စတင္ပ်ံသန္းခဲ့သည္။
အသစ္တည္ေဆာက္မည့္ Boeing 747-8 ေလယာဥ္တြင္ ယခင္ Air Force One၏ ေလထဲတြင္ ဆီျဖည့္ႏိုင္ေသာ နည္းပညာ၊ အပူေငြ႕ေနာက္လုိက္ ဒံုးက်ည္မ်ားကို ေရွာင္ကြင္းႏုိင္သည့္ နည္းပညာမ်ား ျပန္လည္ ပါဝင္လာမည္ ျဖစ္သည္။
ေလယာဥ္၏ ကိုယ္ထည္မွာမူ လက္ရွိထက္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာမည္ျဖစ္ၿပီး ေတာင္ပံအလ်ားလည္း ပိုမို ရွည္လ်ားလာမည္ဟု သိရသည္။ အင္ဂ်င္မ်ားႏွင့္ ေလေၾကာင္းလမ္းျပ စနစ္မ်ားကိုမူ ေနာက္ဆံုးေပၚ နည္းပညာမ်ား အသံုးျပဳကာ စြမ္းေဆာင္ရည္ပိုင္းႏွင့္ လံုၿခံဳေရးက႑တို႔အတြက္ အထူးတလည္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ထားမည္ဟု သိရသည္။
လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ Boeing 747-200B ေလယာဥ္သည္ တစ္နာရီ ပ်ံသန္းလွ်င္ ကုန္က်စရိတ္ ေဒၚလာ ၁၈၀၀၀၀ မွ် က်သင့္ေသာ္လည္း ေလယာဥ္အသစ္ကမူ ယင္းထက္ စရိတ္သက္သာဖြယ္ ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး က႑ကို အေလးေပး ခ်ဥ္းကပ္ထားၿပီး ကာဘြန္ထုတ္လႊတ္မႈႏွင့္ ဆူညံမႈမ်ားလည္း ေလ်ာ့ပါးသြားမည္ ျဖစ္သည္။
ေပ ၂၅၀ ရွည္လ်ားသည့္ ေလယာဥ္သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အရွည္ဆံုး ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္လည္း ျဖစ္လာမည္ဟု ဆိုသည္။ အဆုိပါ ေလယာဥ္သည္ သာမန္ Boeing 747 တစ္စီးထက္ ေပ ၂၀ နီးပါးမွ် ပိုရွည္မည္ ျဖစ္သည္။
နည္းပညာ ျမင့္မားစြာျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ ေလယာဥ္အတြက္ ကုန္က်စရိတ္မွာလည္း နည္းပါးမည္ မဟုတ္ေခ်။ ယခုအခ်ိန္မွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ထိ အေတာအတြင္း အေမရိကန္ ေလတပ္သည္ Air Force One အသစ္ တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းအတြက္ ေဒၚလာ ၁၀၂ သန္းမွ် အသံုးျပဳရဖြယ္ရွိၿပီး ၂၀၂၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေနာက္ထပ္ ေဒၚလာ ၃ ဘီလီယံမွ် ထည့္ဝင္သြားရဖြယ္ ရွိေနသည္။
တာဝန္ရွိသူမ်ားက Air Force One ေလယာဥ္သစ္အျဖစ္ Boeing 747-8ကို အသံုးျပဳသြားမည္ဟု ဇန္နဝါရီလ ကတည္းက ေၾကညာခဲ့ေသာ္လည္း နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို လႏွင့္ခ်ီ အခ်ိန္ယူ ညႇိႏိႈင္းေနရျခင္း ျဖစ္သည္။
New York Times သတင္းစာ၏ အဆိုအရ Air Force One အသစ္ကို ၂၀၂၃ ခုႏွစ္ မတုိင္မီ အသံုးမျပဳႏိုင္ေသးေသာေၾကာင့္ ၂၀၁၆ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏုိင္ရသည့္ အေမရိကန္ သမၼတသစ္ အေနျဖင့္ စီးနင္းႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အဆိုပါ သမၼတက ဒုတိယသက္တမ္း အႏုိင္ရလွ်င္မူ Air Force One အသစ္ကို ပထမဆံုး အသံုးျပဳခြင့္ ရလာမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ၂၀၂၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏုိင္ရသည့္ သမၼတသစ္ကသာ ေလယာဥ္ကို ပြဲဦးထြက္ စီးနင္းခြင့္ ရဖြယ္ရွိသည္။
Air Force One အသစ္ကိုလည္း လက္ရွိအတိုင္း ႏွစ္စီးမွ် ပံုစံတူ တည္ေဆာက္ဖြယ္ရွိၿပီး ၎တို႔ကို စတင္ အသံုးျပဳခ်ိန္တြင္ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ ေလယာဥ္မ်ားကို အိုဟိုင္ယိုျပည္နယ္၊ ေဒတန္ရွိ အေမရိကန္ ေလတပ္စခန္းမွ အမ်ိဳးသား ျပတိုက္တြင္ ျပသသြားမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုျပတိုက္တြင္ အေမရိကန္ သမၼတအဆက္ဆက္ အသံုးျပဳခဲ့သည့္ အျခား ေလယာဥ္ ၉ စီးလည္း ရွိေနသည္။
လက္ရွိ Air Force Oneသည္ စတုရန္းေပ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ က်ယ္ဝန္းၿပီး ခရီးသည္ ၄၅၂ ဦး လုိက္ပါႏုိင္ေသာ္လည္း အသစ္တည္ေဆာက္မည့္ Air Force Oneမွာ စတုရန္းေပ ၄၈၀၀ နီးပါးမွ် က်ယ္ဝန္းကာ ခရီးသည္ ၇၀၀ ထိ ဝင္ဆံ့မည္ဟု ဆိုသည္။ ထို႔အျပင္ ဆီသိုေလွာင္ႏုိင္စြမ္း၊ ဆက္တိုက္ ပ်ံသန္းႏုိင္စြမ္း၊ ဝန္စည္စလြယ္ တင္ေဆာင္ႏုိင္စြမ္း အားလံုးတြင္လည္း ပိုမို စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားလာမည္ဟု သိရွိရသည္။
http://www.7daydaily.com/
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။