Mon, 10/05/2015

ရခိုင္ကမ္းလြန္ရွိ ေရနံလုပ္ကြက္ AD-5 ႏွင့္ A-7 တို႔အား ေတြ႕ရစဥ္
ရခိုင္ကမ္းလြန္ရွိ ေရနံလုပ္ကြက္ AD-5 ႏွင့္ A-7 တြင္ Woodside က ေအာ္ပေရတာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွယ္ယာထည့္၀င္၍ BGEPM၊ MPEPL တို႔ႏွင့္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ကာ အဆိုျပဳထားေသာ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလႏွင္႔ ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဧၿပီလၾကား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း AD-5 ႏွင့္ A-7 တို႔ဆိုင္ရာ “စီမံကိန္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္၊ ကနဦး ပတ္၀န္းက်င္ ဆန္းစစ္ျခင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ရခိုင္ကမ္းလြန္ေဒသရွိ ေရနံလုပ္ကြက္ ဆိုက္စမစ္ စူးစမ္းေလ့လာျခင္း” အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
AD-5 ႏွင့္ A-7 လုပ္ကြက္မ်ားတြင္ ၾသစေၾတးလ်အေျခစိုက္ Woodside က ေအာ္ပေရတာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွယ္ယာထည့္၀င္၍ BG Exploration & Production (Myanmar) Pte Ltd (BGEPM) ႏွင့္ Myanmar Petroleum Exploration & Production Co., Ltd. (MPEPL) တို႔က ဖက္စပ္ကုမၸဏီအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ကာ ေအာ္ပေရတာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိဘဲ ရွယ္ယာအျဖစ္ ၄၅ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီး ထည့္၀င္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း AD-5 ႏွင့္ A-7 တို႔ဆိုင္ရာ အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
AD-5 ႏွင့္ A-7 စီမံကိန္းကို ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ကမ္းလြန္ေဒသအတြင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေနရာကပ္လ်က္တြင္ လပြတၲာၿမိဳ႕နယ္၊ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဆင္မေက်းရြာအုပ္စုႏွင့္ ေတာင္ဘက္တြင္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕နယ္တို႔ တည္ရွိေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
စီိမံကိန္း ႏွစ္ခုအတြက္ 2D ႏွင္႔ 3D အဏၰ၀ါ စူစမ္းေလ႔လာမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလလယ္ႏွင့္ ဒီဇင္ဘာလ အေစာပိုင္းၾကားတြင္ စတင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီး A-7 ႏွင္႔ AD-5 တစ္ေလွ်ာက္ အခ်က္အလက္ ရယူျခင္းမ်ားမွာ ခန္႔မွန္းေျခ ၃၅ ရက္ ႏွင္႔ ၁၈၀ ရက္ခန္႔ အသီးသီး ၾကာျမင့္မည္ ျဖစ္သည္။
A-7 ႏွင္႔ AD-5 တို႔၌ 3D ေလ႔လာမႈ ၿပီးပါက 2D ေလ႔လာမႈကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေျမဆဲြအားႏွင္႔ သံလိုက္အား တိုင္းတာမႈမ်ားကို ဆိုက္စမစ္ တိုင္းတာျခင္းႏွင့္ ေရယာဥ္မ်ား အတူတူ အသံုးျပဳလ်က္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ကာ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္ နမူနာယူျခင္းကို 3D ေလ႔လာမႈ ၿပီးစီးၿပီးေနာက္၂၀၁၆ ခုနွစ္၊ မတ္လတြင္ စတင္ႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
စီမံကိန္း ေဖာ္ျပခ်က္အရ AD-5 ႏွင့္ A-7 ၏ လုပ္ငန္းခြင္ဧရိယာတြင္ ေဆာင္ရြက္မည့္ 2D ႏွင္႔ 3D အဏၰ၀ါစူးစမ္း ေလ့လာမႈႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္ အလားအလာရွိေသာ ထိခိုက္မႈမ်ားမွာ ေရယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည့္ ထိခိုက္မႈမ်ားမွာ စီးပြားျဖစ္ႏွင့္ သမား႐ုိးက် ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ျခင္း၊ အဏၰ၀ါတြင္းရွိ ႏို႔တိုက္သတၲ၀ါမ်ားႏွင့္ အျခားကာကြယ္ထားသည့္ ပင္လယ္တြင္ က်က္စားသည့္ လိပ္ႏွင့္ ငါးမန္းမ်ား ထိခိုက္ႏိုင္ျခင္းႏွင့္၊ ဆိုက္စမစ္လုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္းမ်ား ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးရာမွ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္ရွိ ေနရင္းေဒသမ်ား ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္ ဆိုက္စမစ္ ေရယာဥ္၊ ေထာက္/ပို႔ေရယာဥ္ႏွင့္ ကင္းလွည့္ ေရယာဥ္မ်ား၏ ဆီေလာင္ကြၽမ္းျခင္းမွ ထြက္ေပၚလာမႈေၾကာင့္ ထိခိုက္ျခင္း၊ ပင္လယ္သို႔ စြန္႔ပစ္သည့္ အစိုင္အခဲ စြန္႔ပစ္ပစၥည္း၊ ေရဆိုး၊ မိလႅာေရဆိုး၊ စာၾကြင္းစားက်န္၊ ဓါတုေဗဒပစၥည္းမ်ား စနစ္တက် ကိုင္တြယ္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ အဏၰ၀ါပတ္၀န္းက်င္ကို ထိခိုက္မႈရွိျခင္း၊ အစိုင္အခဲႏွင့္ ေဘးအႏၲရာယ္ရွိေသာ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ား စြန္႔ပစ္ျခင္း၊ ေရယာဥ္ေပၚတြင္ ဖန္တီးထားေသာ အလင္းေရာင္သည္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ္လည္း ယင္းအလင္းေရာင္သည္ ေရယာဥ္အနီးရွိ အဏၰ၀ါ သတၲ၀ါမ်ားအတြက္ ဆြဲေဆာင္မႈ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ျခင္း စသည့္ ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာ ႏွစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခ စူးစမ္းေလ့လာမႈ ေဖာ္ျပခ်က္အရ AD-5 ႏွင့္ A-7 မွ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္ ထိခိုက္မႈ၏ ၾကြင္းက်န္ေသာ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမွာ နည္းသည္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ၿပီး ၾကြင္းက်န္ေသာ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမွာ အလယ္အလတ္ႏွင့္ ျမင့္မားသည္ (သို႔မဟုတ္) ျပင္းထန္သည္ဟု မသတ္မွတ္ႏိုင္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာ ႏွစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
Writer:
ၿဖိဳးေ၀
___EMG

ရခိုင္ကမ္းလြန္ရွိ ေရနံလုပ္ကြက္ AD-5 ႏွင့္ A-7 တို႔အား ေတြ႕ရစဥ္
ရခိုင္ကမ္းလြန္ရွိ ေရနံလုပ္ကြက္ AD-5 ႏွင့္ A-7 တြင္ Woodside က ေအာ္ပေရတာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွယ္ယာထည့္၀င္၍ BGEPM၊ MPEPL တို႔ႏွင့္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ကာ အဆိုျပဳထားေသာ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလႏွင္႔ ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ဧၿပီလၾကား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း AD-5 ႏွင့္ A-7 တို႔ဆိုင္ရာ “စီမံကိန္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္၊ ကနဦး ပတ္၀န္းက်င္ ဆန္းစစ္ျခင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ရခိုင္ကမ္းလြန္ေဒသရွိ ေရနံလုပ္ကြက္ ဆိုက္စမစ္ စူးစမ္းေလ့လာျခင္း” အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
AD-5 ႏွင့္ A-7 လုပ္ကြက္မ်ားတြင္ ၾသစေၾတးလ်အေျခစိုက္ Woodside က ေအာ္ပေရတာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွယ္ယာထည့္၀င္၍ BG Exploration & Production (Myanmar) Pte Ltd (BGEPM) ႏွင့္ Myanmar Petroleum Exploration & Production Co., Ltd. (MPEPL) တို႔က ဖက္စပ္ကုမၸဏီအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ကာ ေအာ္ပေရတာအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိဘဲ ရွယ္ယာအျဖစ္ ၄၅ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီး ထည့္၀င္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း AD-5 ႏွင့္ A-7 တို႔ဆိုင္ရာ အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
AD-5 ႏွင့္ A-7 စီမံကိန္းကို ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ကမ္းလြန္ေဒသအတြင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေနရာကပ္လ်က္တြင္ လပြတၲာၿမိဳ႕နယ္၊ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဆင္မေက်းရြာအုပ္စုႏွင့္ ေတာင္ဘက္တြင္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕နယ္တို႔ တည္ရွိေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
စီိမံကိန္း ႏွစ္ခုအတြက္ 2D ႏွင္႔ 3D အဏၰ၀ါ စူစမ္းေလ႔လာမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလလယ္ႏွင့္ ဒီဇင္ဘာလ အေစာပိုင္းၾကားတြင္ စတင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီး A-7 ႏွင္႔ AD-5 တစ္ေလွ်ာက္ အခ်က္အလက္ ရယူျခင္းမ်ားမွာ ခန္႔မွန္းေျခ ၃၅ ရက္ ႏွင္႔ ၁၈၀ ရက္ခန္႔ အသီးသီး ၾကာျမင့္မည္ ျဖစ္သည္။
A-7 ႏွင္႔ AD-5 တို႔၌ 3D ေလ႔လာမႈ ၿပီးပါက 2D ေလ႔လာမႈကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေျမဆဲြအားႏွင္႔ သံလိုက္အား တိုင္းတာမႈမ်ားကို ဆိုက္စမစ္ တိုင္းတာျခင္းႏွင့္ ေရယာဥ္မ်ား အတူတူ အသံုးျပဳလ်က္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ကာ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္ နမူနာယူျခင္းကို 3D ေလ႔လာမႈ ၿပီးစီးၿပီးေနာက္၂၀၁၆ ခုနွစ္၊ မတ္လတြင္ စတင္ႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္း အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
စီမံကိန္း ေဖာ္ျပခ်က္အရ AD-5 ႏွင့္ A-7 ၏ လုပ္ငန္းခြင္ဧရိယာတြင္ ေဆာင္ရြက္မည့္ 2D ႏွင္႔ 3D အဏၰ၀ါစူးစမ္း ေလ့လာမႈႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္ အလားအလာရွိေသာ ထိခိုက္မႈမ်ားမွာ ေရယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည့္ ထိခိုက္မႈမ်ားမွာ စီးပြားျဖစ္ႏွင့္ သမား႐ုိးက် ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ျခင္း၊ အဏၰ၀ါတြင္းရွိ ႏို႔တိုက္သတၲ၀ါမ်ားႏွင့္ အျခားကာကြယ္ထားသည့္ ပင္လယ္တြင္ က်က္စားသည့္ လိပ္ႏွင့္ ငါးမန္းမ်ား ထိခိုက္ႏိုင္ျခင္းႏွင့္၊ ဆိုက္စမစ္လုပ္ငန္းသုံး ပစၥည္းမ်ား ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးရာမွ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္ရွိ ေနရင္းေဒသမ်ား ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္ ဆိုက္စမစ္ ေရယာဥ္၊ ေထာက္/ပို႔ေရယာဥ္ႏွင့္ ကင္းလွည့္ ေရယာဥ္မ်ား၏ ဆီေလာင္ကြၽမ္းျခင္းမွ ထြက္ေပၚလာမႈေၾကာင့္ ထိခိုက္ျခင္း၊ ပင္လယ္သို႔ စြန္႔ပစ္သည့္ အစိုင္အခဲ စြန္႔ပစ္ပစၥည္း၊ ေရဆိုး၊ မိလႅာေရဆိုး၊ စာၾကြင္းစားက်န္၊ ဓါတုေဗဒပစၥည္းမ်ား စနစ္တက် ကိုင္တြယ္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ အဏၰ၀ါပတ္၀န္းက်င္ကို ထိခိုက္မႈရွိျခင္း၊ အစိုင္အခဲႏွင့္ ေဘးအႏၲရာယ္ရွိေသာ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ား စြန္႔ပစ္ျခင္း၊ ေရယာဥ္ေပၚတြင္ ဖန္တီးထားေသာ အလင္းေရာင္သည္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ္လည္း ယင္းအလင္းေရာင္သည္ ေရယာဥ္အနီးရွိ အဏၰ၀ါ သတၲ၀ါမ်ားအတြက္ ဆြဲေဆာင္မႈ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ျခင္း စသည့္ ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာ ႏွစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အႏၲရာယ္ျဖစ္ႏိုင္ေျခ စူးစမ္းေလ့လာမႈ ေဖာ္ျပခ်က္အရ AD-5 ႏွင့္ A-7 မွ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္ ထိခိုက္မႈ၏ ၾကြင္းက်န္ေသာ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမွာ နည္းသည္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ၿပီး ၾကြင္းက်န္ေသာ အႏၲရာယ္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမွာ အလယ္အလတ္ႏွင့္ ျမင့္မားသည္ (သို႔မဟုတ္) ျပင္းထန္သည္ဟု မသတ္မွတ္ႏိုင္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာ ႏွစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
Writer:
ၿဖိဳးေ၀
___EMG
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။