တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးသိန္းသန္းဦး (ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရွ႕ေနမ်ားကြန္ရက္)
“၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးသာ ေပၚမလာခဲ့ရင္ အမ်ဳိးသား ညီလာခံလည္း ၿပီးဦးမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ အဲဒီဟာ ေပၚလာတဲ့အတြက္ ကမန္းကတန္း ျဖတ္ၿပီးေတာ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အတည္ျပဳေပးလိုက္တာ။ အမ်ဳိးသား ညီလာခံကို ရပ္လိုက္တာ။ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးသာ ေပၚမလာခဲ့ရင္ အခုအခ်ိန္အထိ အမ်ဳိးသား ညီလာခံႀကီးဟာ ၿပီးဦးမွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒလည္း ေပၚလာမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ခံပြဲလည္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးဟာ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တကယ့္ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံခဲ့တဲ့ လႈပ္ရွားမႈျဖစ္ပါတယ္။ အေစာက ကြၽန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ ျမန္မာျပည္ သမိုင္းမွာ ေရႊ၀ါေရာင္ လႈပ္ရွားမႈႀကီးသာ ေပၚေပါက္မလာခဲ့ရင္ အခုအခ်ိန္အထိ အမ်ဳိးသား ညီလာခံႀကီးဟာ ၿပီးဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒလည္း ေပၚလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အရပ္သားအစိုးရတို႔၊ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္မႈမွာ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္လည္း ရဦးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ ျမန္မာျပည္ သမိုင္းမွာ ထူးျခားတဲ့ သမိုင္းတင္တဲ့ အေရးေတာ္ပံုႀကီး ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္ပါတယ္။
ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးမွာ ကြၽန္ေတာ္ အဖမ္းခံလိုက္ရတယ္။ ေရႊစာရံ လံုထိန္းစခန္းမွာ ထားတယ္။ အေတာ္အေျခအေန ဆိုးတယ္ဗ်။ အေတာ္ အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းတာက ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ဘားတိုက္ေတြကို ႏွစ္လေလာက္ ႀကိဳလုပ္ထားတယ္လို႔ သိရတယ္။ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး မျဖစ္ခင္ ႏွစ္လကတည္းက လူေတြကို ဖမ္းဖို႔ ဘားတိုက္ေတြ အဆင္သင့္ လုပ္ထားတာေတြ႕ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ သံုးႀကိမ္ အဖမ္းခံရဖူးတယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္ အဆိုးဆံုးပဲ။ ရဲ အခ်ဳပ္ထဲ ေနရတာ။ လူ ေလးေယာက္ေလာက္ဆံ့တဲ့ အခန္းေလးထဲကို ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္ ထည့္ထားတာ။ အျပင္ထုတ္ရင္ သံႀကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ထုတ္တာတို႔၊ အေတာ္ကို အက်ပ္အတည္းနဲ႔ ေနရတာ။ ေနာက္အခ်ဳပ္ကေန ဘားတိုက္ကို ေရႊ႕ေတာ့လည္း ဘားတိုက္မွာ မိုးမလံုဘူး။ မိုးတြင္းျဖစ္ေတာ့ မိုးရြာရင္ ေအာက္မွာ ေရတစိုစိုနဲ႔ ေနရာေရႊ႕ေရႊ႕ၿပီး အိပ္ရတာ။ အမွတ္ရစရာပါပဲ။
စက္တင္ဘာ ၂၆၊ ၂၇ ရက္ ေလာက္မွာ ထင္တယ္။ ေရႊတိဂံု ဘုရားေပၚမွာ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ ဘုန္းႀကီး အိုႀကီးကို စစ္သားက ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္တာ။ ဘုန္းႀကီးက ထိုင္ကန္ေတာ့ေနတာ။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္လည္း မ်က္ရည္ ေပါက္ႀကီးငယ္က်ၿပီးေတာ့ ငါဒီထက္ ပိုၿပီးေတာ့ သတၱိ မေၾကာင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီေလာက္ ႐ိုင္းစိုင္း ယုတ္မာေနတာကို ငံု႔ေနၿပီးေတာ့ သူရဲေဘာ မေၾကာင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေသခ်င္လည္း ေသေတာ့ ဖမ္းခ်င္လည္း ဖမ္းေတာ့ဆိုၿပီး ထြက္လာတာ။ ၃၀ ရက္ေန႔ ညမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို လာဖမ္းေတာ့တာပဲ။
ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥကေတာ့ အသည္းနာစရာလည္း ေကာင္း၊ ရွက္စရာလည္း ေကာင္းေပါ့ဗ်ာ။ ဗုဒၶဘာသာ သမိုင္းမွာေတာ့ အင္မတန္ ထင္ရွားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ၁၉၇၄ ဦးသန္႔ အေရးအခင္းမွာ သံဃာေတာ္ေတြ အသတ္ခံရဖူးတယ္။ ၈၈ မွာလည္း အဖမ္းခံရတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီတစ္ခါကေတာ့ အေတာ္ဆိုးတယ္။ ေရႊတိဂံုဘုရားမွာ သံဃာအိုႀကီးေတြကို ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္တာမ်ဳိး။ ရြတ္ေနတာက ေမတၱာသုတ္ဗ်ာ။ ေမတၱာသုတ္ ရြတ္ေနတာကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တာမ်ဳိး။ ဒါမ်ဳိးေတြက ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္ေလာက္ ယုတ္မာ႐ိုင္းစိုင္း လိုက္လဲဆိုတဲ့ အခ်က္ရယ္၊ ဒီလူေတြ ငရဲလည္း မေၾကာက္၊ သံသရာလည္း မေၾကာက္ၾကဘူး။အသက္ေတြ ၾကည့္ေတာ့လည္း အေတာ္ႀကီးေနၾကပါၿပီ။ မသိႏိုးထား ရာထူးဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္ေမာက္တဲ့ အရြယ္ မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူးဗ်။ တတိယအရြယ္ထဲ ေရာက္ေနၾကတဲ့ သူေတြ။ တစ္ဘ၀စာေတာင္မွ အႀကီးအက်ယ္ မဟုတ္ဘူး။ ၁၀ ႏွစ္ ၁၅ ႏွစ္ ခံမွာပါ။ အဲဒီလို တစ္ဘ၀စာ အာဏာေလး အတြက္ေၾကာင့္ သံဃာကို ဒီလိုလုပ္၀ံ့တဲ့ သူေတြက ဗုဒၶဘာသာေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါ အင္မတန္ အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီ အျပစ္ေတြကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ကာထားေပးလည္း သံသရာကိုေတာ့ ကာလို႔မရပါဘူး။ အဲဒါ လာမွာပါပဲ။ ကိုယ္ျပဳတဲ့ကံ ကိုယ္ခံၾကရဦးမွာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒါကို ယံုတယ္။ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမွာေပါ့။
ဒါႀကီးက တစ္ကမၻာလံုး တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားသြားၾကတာ။ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံမွာ ဒီလို သံဃာေတာ္ေတြကို ဒီလို လုပ္သလားဆိုၿပီး အကုန္လံုး ေတာ္ေတာ္ကို တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားသြားၾကတာ။ ေတာ္ေသးတာေပါ့ ျပည္သူေတြကိုပါ အ႐ိုင္းအစိုင္းလို႔ ထင္မသြားလို႔ေလ။ သူတို႔ကိုေတာ့ အ႐ိုင္းအစိုင္းေတြလို႔ သိသြားၾကတာေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ ကိုးကြယ္တဲ့ သာသနာက သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြ အေပၚမွာေတာင္မွ ဒီလို က်ဴးလြန္ပါလား၊ အဲဒီေတာ့ သာမန္ျပည္သူဆိုရင္ စဥ္းစားမေနနဲ႔ေတာ့လို႔ ေျပာၾကမွာပဲ။
ဒီေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ အတြင္း႐ုပ္ကို ဘြားဘြားႀကီး ေဖာ္ျပေစတဲ့အျပင္ သမိုင္းမွာ အဲဒီအတြက္ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေၾကာက္အား လန္႔အားနဲ႔ အမ်ဳိးသား ညီလာခံႀကီးကို ၁၅ ႏွစ္ က်င္းပေနတာကို ရပ္ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကမန္းကတန္း အတည္ျပဳလိုက္တာဗ်ာ။ ေရႊ၀ါေရာင္ မရွိခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ အမ်ဳိးသားညီလာခံ ၿပီးဦးမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဆရာေတာ္ ဦးစိႏိၲတ (၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး အစျပဳရာ ပခုကၠဴ ျဖစ္စဥ္တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္)
အစိုးရဘက္က အဲဒီျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကိဳးနဲ႔လည္းမတုပ္ပါဘူး။ ဓာတ္တိုင္မွာလည္း မခ်ည္ပါဘူး။ ႐ိုက္လည္း မ႐ိုက္ပါဘူး။ ေသနတ္လည္း မေဖာက္ပါဘူးဆိုၿပီး ေၾကညာတယ္။ အဲဒီ အေျခအေနမွာပဲ အာဏာပိုင္ဘက္က အေရွ႕တုိက္က ပ်ံလြန္ေတာ္မူ သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦး၀ိပုလကို သူတို႔ မလုပ္ပါဘူးဆိုၿပီး ၀င္ေလွ်ာက္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း မင္းတို႔ ပစ္လား မပစ္လားမသိဘူး ။ ငါကိုယ္တိုင္ မွတ္ထားတာ ၃၆ ခ်က္ေတာ့ ၾကားလိုက္တယ္ဆိုၿပီး ျပန္မိန္႔လိုက္တယ္။ ျပည္သူအတြက္ လုပ္တဲ့ သံဃာေတြကို ဒီလုိလုပ္တာ ဘာသာေရးအရပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ဘယ္လိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ မသင့္ေလ်ာ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္းပန္မႈ မျပဳရင္ ပတၱ နိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္မယ္ဆိုၿပီး ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္တဲ့ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔ မတိုင္မီ အထိ အစိုးရဘက္က ေတာင္းပန္ျခင္း မရွိတာေၾကာင့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္မွာပဲ ကံေဆာင္မႈကို လုပ္ေဆာင္ခ့ဲတယ္။
http://news-eleven.com/
“၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးသာ ေပၚမလာခဲ့ရင္ အမ်ဳိးသား ညီလာခံလည္း ၿပီးဦးမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ အဲဒီဟာ ေပၚလာတဲ့အတြက္ ကမန္းကတန္း ျဖတ္ၿပီးေတာ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အတည္ျပဳေပးလိုက္တာ။ အမ်ဳိးသား ညီလာခံကို ရပ္လိုက္တာ။ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးသာ ေပၚမလာခဲ့ရင္ အခုအခ်ိန္အထိ အမ်ဳိးသား ညီလာခံႀကီးဟာ ၿပီးဦးမွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒလည္း ေပၚလာမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ခံပြဲလည္း ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးဟာ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တကယ့္ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံခဲ့တဲ့ လႈပ္ရွားမႈျဖစ္ပါတယ္။ အေစာက ကြၽန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ ျမန္မာျပည္ သမိုင္းမွာ ေရႊ၀ါေရာင္ လႈပ္ရွားမႈႀကီးသာ ေပၚေပါက္မလာခဲ့ရင္ အခုအခ်ိန္အထိ အမ်ဳိးသား ညီလာခံႀကီးဟာ ၿပီးဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒလည္း ေပၚလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အရပ္သားအစိုးရတို႔၊ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္မႈမွာ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္လည္း ရဦးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ ျမန္မာျပည္ သမိုင္းမွာ ထူးျခားတဲ့ သမိုင္းတင္တဲ့ အေရးေတာ္ပံုႀကီး ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္ပါတယ္။
ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးမွာ ကြၽန္ေတာ္ အဖမ္းခံလိုက္ရတယ္။ ေရႊစာရံ လံုထိန္းစခန္းမွာ ထားတယ္။ အေတာ္အေျခအေန ဆိုးတယ္ဗ်။ အေတာ္ အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းတာက ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ဘားတိုက္ေတြကို ႏွစ္လေလာက္ ႀကိဳလုပ္ထားတယ္လို႔ သိရတယ္။ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး မျဖစ္ခင္ ႏွစ္လကတည္းက လူေတြကို ဖမ္းဖို႔ ဘားတိုက္ေတြ အဆင္သင့္ လုပ္ထားတာေတြ႕ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ သံုးႀကိမ္ အဖမ္းခံရဖူးတယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္ အဆိုးဆံုးပဲ။ ရဲ အခ်ဳပ္ထဲ ေနရတာ။ လူ ေလးေယာက္ေလာက္ဆံ့တဲ့ အခန္းေလးထဲကို ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္ ထည့္ထားတာ။ အျပင္ထုတ္ရင္ သံႀကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ထုတ္တာတို႔၊ အေတာ္ကို အက်ပ္အတည္းနဲ႔ ေနရတာ။ ေနာက္အခ်ဳပ္ကေန ဘားတိုက္ကို ေရႊ႕ေတာ့လည္း ဘားတိုက္မွာ မိုးမလံုဘူး။ မိုးတြင္းျဖစ္ေတာ့ မိုးရြာရင္ ေအာက္မွာ ေရတစိုစိုနဲ႔ ေနရာေရႊ႕ေရႊ႕ၿပီး အိပ္ရတာ။ အမွတ္ရစရာပါပဲ။
စက္တင္ဘာ ၂၆၊ ၂၇ ရက္ ေလာက္မွာ ထင္တယ္။ ေရႊတိဂံု ဘုရားေပၚမွာ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ ဘုန္းႀကီး အိုႀကီးကို စစ္သားက ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္တာ။ ဘုန္းႀကီးက ထိုင္ကန္ေတာ့ေနတာ။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္လည္း မ်က္ရည္ ေပါက္ႀကီးငယ္က်ၿပီးေတာ့ ငါဒီထက္ ပိုၿပီးေတာ့ သတၱိ မေၾကာင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီေလာက္ ႐ိုင္းစိုင္း ယုတ္မာေနတာကို ငံု႔ေနၿပီးေတာ့ သူရဲေဘာ မေၾကာင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေသခ်င္လည္း ေသေတာ့ ဖမ္းခ်င္လည္း ဖမ္းေတာ့ဆိုၿပီး ထြက္လာတာ။ ၃၀ ရက္ေန႔ ညမွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို လာဖမ္းေတာ့တာပဲ။
ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥကေတာ့ အသည္းနာစရာလည္း ေကာင္း၊ ရွက္စရာလည္း ေကာင္းေပါ့ဗ်ာ။ ဗုဒၶဘာသာ သမိုင္းမွာေတာ့ အင္မတန္ ထင္ရွားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ၁၉၇၄ ဦးသန္႔ အေရးအခင္းမွာ သံဃာေတာ္ေတြ အသတ္ခံရဖူးတယ္။ ၈၈ မွာလည္း အဖမ္းခံရတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီတစ္ခါကေတာ့ အေတာ္ဆိုးတယ္။ ေရႊတိဂံုဘုရားမွာ သံဃာအိုႀကီးေတြကို ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္တာမ်ဳိး။ ရြတ္ေနတာက ေမတၱာသုတ္ဗ်ာ။ ေမတၱာသုတ္ ရြတ္ေနတာကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တာမ်ဳိး။ ဒါမ်ဳိးေတြက ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဘယ္ေလာက္ ယုတ္မာ႐ိုင္းစိုင္း လိုက္လဲဆိုတဲ့ အခ်က္ရယ္၊ ဒီလူေတြ ငရဲလည္း မေၾကာက္၊ သံသရာလည္း မေၾကာက္ၾကဘူး။အသက္ေတြ ၾကည့္ေတာ့လည္း အေတာ္ႀကီးေနၾကပါၿပီ။ မသိႏိုးထား ရာထူးဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္ေမာက္တဲ့ အရြယ္ မဟုတ္ၾကေတာ့ဘူးဗ်။ တတိယအရြယ္ထဲ ေရာက္ေနၾကတဲ့ သူေတြ။ တစ္ဘ၀စာေတာင္မွ အႀကီးအက်ယ္ မဟုတ္ဘူး။ ၁၀ ႏွစ္ ၁၅ ႏွစ္ ခံမွာပါ။ အဲဒီလို တစ္ဘ၀စာ အာဏာေလး အတြက္ေၾကာင့္ သံဃာကို ဒီလိုလုပ္၀ံ့တဲ့ သူေတြက ဗုဒၶဘာသာေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါ အင္မတန္ အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီ အျပစ္ေတြကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ကာထားေပးလည္း သံသရာကိုေတာ့ ကာလို႔မရပါဘူး။ အဲဒါ လာမွာပါပဲ။ ကိုယ္ျပဳတဲ့ကံ ကိုယ္ခံၾကရဦးမွာပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒါကို ယံုတယ္။ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမွာေပါ့။
ဒါႀကီးက တစ္ကမၻာလံုး တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားသြားၾကတာ။ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံမွာ ဒီလို သံဃာေတာ္ေတြကို ဒီလို လုပ္သလားဆိုၿပီး အကုန္လံုး ေတာ္ေတာ္ကို တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားသြားၾကတာ။ ေတာ္ေသးတာေပါ့ ျပည္သူေတြကိုပါ အ႐ိုင္းအစိုင္းလို႔ ထင္မသြားလို႔ေလ။ သူတို႔ကိုေတာ့ အ႐ိုင္းအစိုင္းေတြလို႔ သိသြားၾကတာေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ ကိုးကြယ္တဲ့ သာသနာက သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြ အေပၚမွာေတာင္မွ ဒီလို က်ဴးလြန္ပါလား၊ အဲဒီေတာ့ သာမန္ျပည္သူဆိုရင္ စဥ္းစားမေနနဲ႔ေတာ့လို႔ ေျပာၾကမွာပဲ။
ဒီေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးဟာ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ အတြင္း႐ုပ္ကို ဘြားဘြားႀကီး ေဖာ္ျပေစတဲ့အျပင္ သမိုင္းမွာ အဲဒီအတြက္ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေၾကာက္အား လန္႔အားနဲ႔ အမ်ဳိးသား ညီလာခံႀကီးကို ၁၅ ႏွစ္ က်င္းပေနတာကို ရပ္ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကမန္းကတန္း အတည္ျပဳလိုက္တာဗ်ာ။ ေရႊ၀ါေရာင္ မရွိခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ အမ်ဳိးသားညီလာခံ ၿပီးဦးမွာ မဟုတ္ဘူး။
ဆရာေတာ္ ဦးစိႏိၲတ (၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး အစျပဳရာ ပခုကၠဴ ျဖစ္စဥ္တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္)
အစိုးရဘက္က အဲဒီျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကိဳးနဲ႔လည္းမတုပ္ပါဘူး။ ဓာတ္တိုင္မွာလည္း မခ်ည္ပါဘူး။ ႐ိုက္လည္း မ႐ိုက္ပါဘူး။ ေသနတ္လည္း မေဖာက္ပါဘူးဆိုၿပီး ေၾကညာတယ္။ အဲဒီ အေျခအေနမွာပဲ အာဏာပိုင္ဘက္က အေရွ႕တုိက္က ပ်ံလြန္ေတာ္မူ သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦး၀ိပုလကို သူတို႔ မလုပ္ပါဘူးဆိုၿပီး ၀င္ေလွ်ာက္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း မင္းတို႔ ပစ္လား မပစ္လားမသိဘူး ။ ငါကိုယ္တိုင္ မွတ္ထားတာ ၃၆ ခ်က္ေတာ့ ၾကားလိုက္တယ္ဆိုၿပီး ျပန္မိန္႔လိုက္တယ္။ ျပည္သူအတြက္ လုပ္တဲ့ သံဃာေတြကို ဒီလုိလုပ္တာ ဘာသာေရးအရပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ဘယ္လိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ မသင့္ေလ်ာ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္းပန္မႈ မျပဳရင္ ပတၱ နိကၠဳဇၨန ကံေဆာင္မယ္ဆိုၿပီး ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္တဲ့ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔ မတိုင္မီ အထိ အစိုးရဘက္က ေတာင္းပန္ျခင္း မရွိတာေၾကာင့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္မွာပဲ ကံေဆာင္မႈကို လုပ္ေဆာင္ခ့ဲတယ္။
http://news-eleven.com/
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။