မအီေခ်ာင္း စက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူ၏ သမိုင္းအက်ည္း

မအီေခ်ာင္း စက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူ၏ သမိုင္းအက်ည္း

ဘုရား႐ွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ (ဗုဒၶဟူးေန႔)တြင္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိကာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၂၃၊ ဘီစီ ၅၅၄ တြင္ ဓညဝတီရခိုင္ျပည္သို႔ ရဟႏၱာ(၅၀၀)ျဖင့္ ဒသစာရီၾကြေတာ္ 
မူခဲ့ပါသည္။ ဓညဝတီျပည္႐ွင္ စႏၵသူရိယမင္း၏ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ ကိုယ္စားဆင္းတုေတာ္ မဟာျမတ္မုနိကို ဘုရား႐ွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ရင္ေငြ႔ခုႏွစ္အုပ္သြင္းကာ သြန္းလုပ္ပူေဇာ္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူၿပီးေသာ္ ေတာင္စဥ္ခုႏွစ္ခ႐ိုင္ခရီးကို ဆက္လက္၍ေဒသစာရီၾကြေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

မအီ၊ အမ္း၊ မန္း ျမစ္သံုးစင္းစီးဆင္းရာ ႀတိနဒီေတာင္(ျမင္မတိန္ေတာင္)သို႔ ဘုရား႐ွင္ေရာက္႐ွိေတာ္ မူေသာအခါ လက္ယာေတာ္ရံ ႐ွင္သာရိပုတၱရာ၏  ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္  ဘုရား႐ွင္သည္ ဤေဒသ၌ ႏုစဥ္ဘဝက ျဖစ္ေတာ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေဟာေျပာေတာ္မူၿပီး  “ဤေတာင္ေျခရင္း မအီျမစ္ကမ္းေဘးဝယ္ ေနာင္အခါ၌ ၿမိဳ႕ငယ္တစ္ခုတည္၍ မဟီ(မအီ)ၿမိဳ႕ဟုတြင္လတၱံ႔”ဟု အစခ်ီ၍ ဤေဒသ၌ဘုရား႐ွင္၏ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ မ်ားကိန္းဝပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထိုမွာတဖန္ မဟီေခ်ာင္းဖ်ား႐ွိ နာဠာဂီရိေတာင္သို႔ ၾကြေတာ္မူၿပီး ႀတိေသလမည္ေသာ ဆင့္တင္ေတာင္
 ေက်ာက္ေဆာင္တြင္ ဆင္မင္းဘဝကညီေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ အညာေတာင္႐ြာသား မုဆိုးႀကီး ဦးစံလွအား တရားေဟာေတာ္မူကာ ဘုရား႐ွင္က “ငါသည္ ဤမဟီျမစ္အရပ္၌ မဟာဝိဟိကမည္ေသာ ဆင္မင္းျဖစ္ခဲ့စဥ္က မုဆိုးႀကီးစံလွမွာ စူဠဝိဟိက ညီေတာ္ဆင္ငယ္အျဖစ္ ဤအရပ္၌က်င္လည္ခဲ့ 
ဖူးေၾကာင္းႏွင့္ငါဘုရားသည္ မဟီျဖစ္အတြင္း႐ွိ မဏိေသလေရအိုင္၌လည္း မဏိေသလနဂါးမင္း အျဖစ္က်င္လည္ခဲ့ဖူးေလၿပီ”ဟု မိန္႔ၾကားကာ တရားဆံုးမေလရာ  မုဆိုးလည္းအကၽြတ္တရားရခဲ့ေလသည္။

ထိုအခါ မုဆိုးဦးစံလွ၏ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ ငါးေထာင္သာသနာ ႐ွည္ျမင့္ၾကာေအာင္ လူ၊ နတ္၊ နဂါး၊ သိၾကား၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱဝါတို႔၏ အက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ၿပီး မုဆိုးႀကီးအား တရားျပ၍ ဆံုးမေတာ္မူရာေဒသျဖစ္ေသာနာဠာဂီရိေတာင္႐ွိ ႀတိေသလမည္ေသာ ဆင့္တင္ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚတြင္ လက္ဝဲ(ပါဒ) ေျခေတာ္ရာကိုလည္းေကာင္း၊ မဏိေသလ နဂါးမင္းျမင္ခဲ့ဖူးေသာ မဏိေသလေရအိုင္အတြင္း႐ွိ မဏိေသလေက်ာက္ေဆာင္ေပၚတြင္လက်္ာ(ပါဒ) ေျခေတာ္ရာကိုလည္းေကာင္း ခ်ေပးေတာ္မူေလသည္။ ထိုအခါ ကမၻာေျမႀကီးသည္ အိုးထိမ္းစက္ကဲ့သို႔ သြက္သြက္ခါမွ် တုန္လႈပ္ေလသည္။

မုဆိုးလည္း ဘုရား႐ွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို အာ႐ံုျပဳလွ်က္ ခုႏွစ္ရက္တိုင္တုိင္ ပူေဇာ္ၿပီးမွ ႐ြာသို႔ျပန္ေလသည္။ မုဆိုး၏ေျပာျပခ်က္အရ မင္းႏွင့္တကြေသာ ျပည္သူတို႔သည္ ဘုရားဖူးသြားေရာက္ၾကကာ မုးဆုိးႏွင့္မိသားစုဝင္မ်ားလည္း ေျခစက္ေတာ္ရာအနီးတြင္ ရဟန္းျပဳ၍ တရားအားထုတ္ကာ တရားထူးရ၍ ကၽြတ္တန္းဝင္ၾကေလ၏။

ဤသို႔ျဖင့္ ဓညဝတီေခတ္၊ ေဝသာေခတ္၊ ေလးၿမိဳ႕ေခတ္၊ ေျမာက္ဦးေခတ္တိုင္ေအာင္စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ ပူေဇာ္မပ်က္႐ွိခဲ့ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရာမွ (၁၉)ရာအေစာပိုင္းတြင္ ေရၾကည္ရာျမက္ႏု ရာလွည့္လည္သြားလာ၍ ေနထိုင္ၾကေသာလူမ်ဳိးတစ္စုတို႔သည္ ေျခေတာ္ရာႏွစ္ဆူကိုေတြ႔႐ွိၿပီး
 ေျခေတာ္ရာမ်ား၏ ထူျခားေသာ တန္းခိုးမ်ားကိုျမင္ေတြ႔ရ၍ နတ္ခိုးႀကီးနတ္ေျခရာဟု အယူမွားကာယစ္ပူေဇာ္ျခင္းစေသာ မဖြယ္မရာျပဳမူၾကကုန္သည္သာမက ဘုရား႐ွင္ေျခေတာ္ရာမ်ားကိုပင္ ထြင္းေဖာက္၍ သိုက္တူးၾကကုန္သည္ျဖစ္၍  ကပ္ေရာဂါမ်ားက်ေရာက္ာ မ်ဳိးျပဳတ္သည္အထိ ၾကမၼာဆိုးႏွင့္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ သာဓကမ်ား႐ွိခဲ့သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ဘုရား႐ွင္၏ေျခေတာ္ရာမ်ား တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနခဲ့ရာမွ မအီေခ်ာင္း(ပါဒ) စက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူ၏ ဘုရားသမိုင္းကိုေလ့လာ ဖတ္႐ွဳခြင့္ရသူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေအာင္မဂၤလာလမ္း၊ အမွတ္ (၄၂)၊ ေ႐ႊၿမိဳကေတာ္ပံုႏွိပ္တိုက္ႏွင့္ဝိဇယစာအုပ္တိုက္ပိုင္႐ွင္ ေက်ာင္းဆရာႀကီးေဟာင္း ဦးစိုင္းလႈိင္၏ အႀကိမ္ႀကိမ္ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေအာင္မဂၤလာလမ္း၊ ေက်ာက္ေျမာင္းရပ္႐ွိ၊ မဂၤလသုခပါဠိတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းတုိက္ဆရာေတာ္ဘႏၵႏၱအရိယဝံသ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ မအီေခ်ာင္း႐ွိ (ပါဒ) စက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူကို ႐ွာေဖြခဲ့ပါသည္။ ၁၃၂၉ ခု၊ တေပါင္းလဆုပ္ (၁၀)ရက္ (၂၃-၃-၆၈) ရက္ေန႔တြင္ ဆရာေတာ္သည္ ႐ွင္ဝဏၰ၊ အညႇင္းေတာင္႐ြာသားမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ဦးဘသန္း၊ ေမာင္ေစာသာ၊ ေမာင္ညီခ်စ္၊ ေမာင္ဘေအးတို႔ႏွင့္အတူ ဗုဒၶဘုရား႐ွင္၏ ပါဒစက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူကို ေတြ႔႐ွိခဲ့ေလသည္။

၁၃၃၀ ခုႏွစ္၊ တေပါင္းလဆုပ္ (၁၁) ရက္၊ (၁၃-၃-၆၉) ရက္ေန႔တြင္ ဦးစိုးလႈိင္ အပါအဝင္ ဆရာေတာ္ ဘႏၵႏၱအရိယဝ့သႏွင့္ ရဟန္း (၁၂) ပါး၊ လူ (၄၀၀) ေက်ာ္တို႔သည္ မအီ၊ လက္ပန္၊ အညႇင္းေတာင္မွတစ္ဆင့္ ဘုရားဖူးသြားေရာက္ ႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္ တိုင္းေရးျပည္႐ြာမၿငိမ္သက္မႈ မ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊သာရဲတိရိစၦာန္တို႔၏  ေဘးရန္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း လမ္းခရီးၾကမ္းတမ္း၍ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ရန္ ခက္ခဲ့၍လည္းေကာင္း၊ ဘုရားဖူးသြားေရာက္ႏိုင္ျခင္းမ႐ွိေတာ့ဘဲ မအီေခ်ာင္း စက္ေရာႏွစ္ဆူမွာ တိမ္ျမဳပ္ေနခဲ့ရၿပီး ရံဖန္ရံခါ၌သာ တရားထူး႐ွာေသာရဟန္းမ်ားႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား တရားအားထုတ္ရန္ ေရာက္႐ွိႏိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ယခုအခါ ဘုရား႐ွင္၏ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အတိုင္း မအီၿမိဳ႕ဟူ၍ ၿမိဳ႕ငယ္တစ္ၿမိဳ႕လည္း စက္ေတာ္ရာအနီးတြင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ကားလမ္းမႀကီးမ်ားလည္း ကြန္ယက္သဖြယ္ ျပည္နယ္ ျပည္မေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးၿပီျဖစ္႐ံုသာမက ယခင္ကခရီးလမ္းေဝးကြာ
ၾကမ္းတမ္း၍ လူသူအေရာက္ေပါက္နည္းခဲ့ကာ တိမ္ျမဳပ္ေနခဲ့ေသာ ဘုရား႐ွင္၏ ပါဒစက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူ႐ွိရာ “အရာေတာ္ေဒသ”သို႔ ပ႒ာန္းဆက္႐ွိသူ ပုဂၢိဳလ္ထူးတို႔က ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ သိုပါ၍ ဗုဒၶဘုရား႐ွင္၏ပါဒစက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူအား ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ဖူးေမွ်ာ္ၾကညိဳခြင့္ရၾကၿပီျဖစ္၍ ဘုရားဖူးသြားေရာက္ႏိုင္ၾကၿပီျဖစ္ေၾကာင္း နိဗၺာန္အက်ဳိးေမွ်ာ္၍ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္လုိက္ရပါသည္။

မအီေခ်ာင္းစက္ေတာ္ရာႏွစ္ဆူ၏ထူးျခားမႈမ်ား


>>ကမၻာေပၚ႐ွိ သမိုင္းဝင္(၁၂) ဆူေသာ စက္ေတာ္ရာမ်ားထဲတြင္ (၁)ဆူတည္းသာ႐ွိေသာဘုရား႐ွင္၏     လက်္ာေျခေတာ္ရာကိုပါဖူးေတြ႔ႏိုင္ျခင္း၊
>>လူသူအေရာက္ေပါက္နည္းကာ ဆိတ္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ အရပ္ေဒသတြင္႐ွိ၍ မူလအတိုင္းဖူးေတြ႔ႏိုင္ၿပီး တစ္ႀကိမ္ေရာက္လွ်င္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ဖူးေမွ်ာ္လိုသည့္ စိတ္ဆႏၵမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစျခင္း၊
>>လူေျခတိတ္ဆိတ္ေသာ အခါႀကီးေန႔ႀကီး လျပည့္ေန႔ညမ်ားတြင္ ဂဠဳန္၊ နဂါး၊ သိၾကား၊ ျဗဟၼာ၊ နတ္ေဒဝါဟု ယူဆရေသာ ေရာင္ဝါထြန္းလင္းသည့္ပုဂၢိဳလ္ထူးတို႔ကို ျမင္ေတြ႔ရတတ္ျခင္း၊
>>တေပါင္း၊ တန္ခူး၊ ကဆုန္ လမ်ား၏ လျပည့္ေန႔ညေရာက္ခါနီးညမ်ားတြင္ ေျခေတာ္ရာတည္႐ွိရာေဒသမွ ေရာင္ျခည္ေတာ္တို႔သည္ အရပ္(၁၀) မိုင္အကြာ အေဝး႐ွိေတာင္ေပၚ ယာတဲမ်ားမွပင္ ဖူးေတြ႔ႏိုင္ျခင္း၊
>>စက္ေတာ္ရာအနီးတြင္ ေတြ႔ရတတ္ေသာ ေက်းငွက္၊ တိရိစၦာန္ႏွင့္ငါးမ်ားကို အႏၱရာယ္ျပဳမိပါက ေဘးဒုကၡႏွင့္လက္ငင္းႀကံဳေတြ႔ရတတ္ျခင္း၊
>>စက္ေတာ္ရာ ႏွစ္ဆူကို မွားယြင္းေသာ အယူအဆတို႔မွ ယစ္ပူေဇာ္ေသာဓေလ့႐ွိခဲ့ရာတြင္ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ ဆိုး႐ြားေသာကပ္ေရာဂါမ်ားက်ေရာက္၍ လူမ်ဳိးႏြယ္တစ္စုမ်ဳိးတံုးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ဖူးသည္၊
>>ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္၏ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ေနရာျဖစ္၍ ျမင့္ျမတ္ေသာေနရာျဖစ္ျခင္း၊
>>ဘီစီ(၆)ရာစုတြင္ ဘုရား႐ွင္ကိုယ္တိုင္ၾကြေရာက္၍ ခ်ထားေပးခဲ့ေသာ(ပါဒ) စက္ေတာ္ရာမ်ားျဖစ္ကာ တတိယဓညဝတီေခတ္ႏွင့္ ေဝသာလီေခတ္မ်ားတြင္ မ်ားစြာစည္ကား၍ လူအမ်ားဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ၾကျခင္း၊
>>ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္မွပင္လမ္းခရီးေပါက္၍ ဖူးေမွ်ာၾကည္ညိဳခြင့္ႀကံဳႀကိဳက္ျခင္း၊
>>ဗုဒၶစက္ေတာ္ရာကို ဖူးေမွ်ာ္ရျခင္းျဖင့္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာအက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို ယခုဘဝမွာပင္ ရ႐ွိခံစားႏိုင္ျခင္း
တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။

မအီေခ်ာင္းစက္ေတာ္ရာသို႔ ဘယ္လိုသြားေရာက္ႏိုင္သလဲ


မအီၿမိဳ႕မွ မအီ-အမ္း ကားလမ္းအတိုင္း---
မအီ- စနဲေက်း႐ြာသို႔                                         (၇)မိုင္
စနဲေက်း႐ြာမွ စက္ေတာ္ရာသို႔                              (၉)မိုင္ (၄)ဖာလံု
မအီ-စနဲ စက္ေတာ္ရာသို႔                                    (၁၆) မိုင္ (၄)ဖာလံု
ေက်ာက္ျဖဴ-မအီ- စနဲ- စက္ေတာ္ရာသို႔                  (၉၂) မိုင္ (၄) ဖာလံု
ေတာင္ကုန္- မအီ- စနဲ- စက္ေတာ္ရာသို႔                 (၅၉) မိုင္ (၆) ဖာလံု
အမ္း- စနဲ- စက္ေတာ္ရာသို႔                                 (၅၁) မိုင္ (၄) ဖာလံု

မွတ္ခ်က္။  ။ မအီ-စနဲေက်း႐ြာမွ (၃)မိုင္ (၂)ဖာလံု ခရိးထိသာ ကားႀကီးမ်ား သြားေရာက္ႏိုင္ၿပီး (၃)မိုင္ (၂) ဖာလံုမွ (၄) မိုင္ (၂) ဖာလံုထိ (၁) မိုင္ခရီးမွာ ေပ (၁၁၀၀)ျမင့္ေသာ ေတာင္တက္ခရီးျဖစ္၍ ကားငယ္မ်ားသာသြားလာႏိုင္ပါသည္။ (၄) မိုင္ (၂) ဖာလံုမွ (၉)မိုင္ (၄) ဖာလံုထိခရီး မိုင္(၅) မိုင္ (၂) ဖာလံုကြားေဝးၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ ေတာင္ဆင္းလမ္းျဖစ္ပါသည္။ စနဲေက်း႐ြာမွ (၃)မိုင္ (၂) ဖာလံု ခရီးကို ကားျဖင့္သြားၿပီး ေတာင္တက္ခရီးကို ေျခလ်င္ကားလမ္းမအတိုင္း  သြားလွ်င္ (၆) မိုင္ (၂) ဖာလံု ခရီးအကြာျဖစ္ပါသည္။ လူသြားလမ္းအတိုင္း (၅) မိုင္ ခရီးကြာေဝးပါသည္။ (ျဖတ္လမ္း) လက္ပန္႐ြာမွ ေျခလ်င္ခရီးသြားမည္ဆိုလွ်င္ (၁၄) မိုင္ခန္႔႐ွိပါသည္။

(၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၁၃) ရက္ေန႔၊ ဦးေဇာ္ဝင္းျမင့္ႏွင့္ ဇနီး ေဒၚစုစုလြင္ တို႔မွျဖန္႔ေဝ ဓမၼဒါနျပဳေသာ လက္ကမ္းစာေစာင္မွ ကူးယူေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
ဒီလက္ကမ္းစာေစာင္အား လက္ေဆာင္ေပးလိုက္ေသာ အစ္မႀကီး မေအးေအးျမင့္ (ေတာင္ရင္း) အား အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။)
...............
ကၽြန္ေတာ္တို႔ (ေက်ာက္ျဖဴ လူငယ္ကြန္ယက္) ဘေလာ့မွ ပို႔(စ္)ေတြကို ယူသံုးသူမ်ား အေနႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ဆိုဒ္ကို လင့္ခ်ိတ္ေပးဖို႔ကိုေတာ့ ေက်းဇူးျပဳလို႔ မေမ့ပါနဲ႔။
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။