ေက်ာင္းဆရာတို႔လက္ထဲက အနာဂတ္မ်ား

http://100schools.org/wp-content/uploads/2012/11/supplies_uniforms.jpg

"အေမ ဆရာမက မနက္ျဖန္ ေက်ာင္းလာရင္ က်ဴရွင္လခယူ လာခဲ့တဲ့။ လခမေပးႏုိင္ရင္ က်ဴ ရွင္လာမတက္နဲ႔တဲ့’’

‘‘သမီးရယ္ သမီးဆရာမကို လမ္းမွာေတြ႕တုန္းက အေမေျပာ ထားပါတယ္။ ေနာက္လမွေပါင္း ယူပါလို႔’’

‘‘မသိဘူး အေမ။ က်ဴရွင္လခ မေပးႏုိင္ရင္ သမီး မနက္ျဖန္ ေက်ာင္းမသြားေတာ့ဘူး။ ဆရာမ ကိုေၾကာက္တယ္’’

‘‘ခက္တာပဲ သမီးရယ္။ အေမဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ’’

မွတ္မွတ္ရရေျပာရရင္ လြန္ ခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္ေလာက္ကေပါ့။ အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္းတစ္ ခုရဲ႕ ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ေက်ာင္းဝတ္စံုအျဖဴအစိမ္းႏြမ္း ႏြမ္းဝတ္ဆင္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးနဲ႔ မိခင္ျဖစ္ဟန္တူတဲ့ လူလတ္ပိုင္းအရြယ္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ ဦးတုိ႔လမ္းေလွ်ာက္ရင္း အျပန္အ လွန္စကားေျပာလာတာကို ႐ုတ္ တရက္ၾကားလိုက္မိတာပါ။ အ ေျခအေနကို သေဘာေပါက္လိုက္ မိတာကေတာ့ က်ဴရွင္သင္တဲ့ ေက်ာင္းကဆရာမက သူ႔ဆီမွာ က်ဴရွင္တက္တဲ့ ေက်ာင္းသူကို က်ဴရွင္လခေတာင္းလိုက္တဲ့ပံုပါ ပဲ။

ဒါေတြကလည္း စာေရးသူ တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မၾကာခဏ ေတြ႕ျမင္ၾကားသိေနရတဲ့ မ႐ိုးႏုိင္ တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြပါ။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတုိင္မီက စာသင္ေက်ာင္း ေတြမွာ က်ဴရွင္ဆုိတာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ဆရာေတြက ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြကို ေက်ာင္းမ ွာပဲ တပည့္ေတြနားလည္ေအာင္ သင္ေပးၾကသလို နား မလည္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို လည္း ဆရာေတြက အခေၾကးေငြမယူဘဲ မၾကာခဏဆုိသလို အခ်ိန္ ပိုေခၚယူသင္ေပးတတ္ၾက ပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ႏုိင္ငံရဲ႕စီးပြားေရး ဆုိးဆုိးရြားရြားက်ဆင္းလာမႈ ေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ စားဝတ္ေန ေရးက်ပ္တည္းလာၿပီး သာမန္ မိသားစုေတြအေနနဲ႔ ဘဝရပ္တည္ ႏိုင္ဖို႔ဆုိတာ အရမ္းခက္ခဲလာခဲ့ပါ တယ္။ အက်ိဳးဆက္က ေနရာ တုိင္းမွာ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ေတြ၊ ဌာနဆုိင္ရာအက်င့္ပ်က္ျခ စားမႈေတြ တစ္စတစ္စတိုးပြားလာ ခဲ့တယ္ဆုိရင္ မမွားဘူးေပါ့။ အဲဒီ အခ်ိန္ကစၿပီး အစိုးရေက်ာင္းေတြ က ဆရာ၊ ဆရာမေတြ က်ဴရွင္ သင္တဲ့အေလ့အထျဖစ္ေပၚလာ တယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။

အစကေတာ့ အစိုးရေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားေတြအားလံုး က်ဴ ရွင္ယူၾကတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့မွ က်ဴရွင္မယူရင္ စာလံုးဝနားမလည္ႏုိင္ေတာ့တဲ့အ ျပင္ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ ခက္ခဲလာ တာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ား စု က်ဴရွင္ယူလာၾကတာပါ။ အခု ဆုိရင္ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚမွာရွိ တဲ့ အစိုးရေက်ာင္းေတြက က်ဴရွင္ မယူတဲ့ေက်ာင္းသားဆိုတာ မရွိ သေလာက္အရမ္းရွားသြားပါၿပီ။

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လက္ရွိပညာ ေရးက အေျခခံပညာေရးကစလို႔ တကၠသိုလ္ပညာေရးအထိ က်ဴ ရွင္နဲ႔မကင္းတဲ့ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ တယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူမွ ျငင္းႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ နယ္စပ္ေဒသေတြ နဲ႔ ဆင္းရဲတဲ့တခ်ိဳ႕ေက်းလက္ ေဒသေတြကလြဲလို႔ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီး တုိင္းမွာ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု ဟာ က်ဴရွင္ကိုပဲအားထားေနၾက ရတာေတြ႕ရပါတယ္။ ေငြေၾကး တတ္ႏုိင္တဲ့ မိဘေတြကေတာ့ မိမိတို႔သားသမီးေတြကို ထူးထူး ခြၽန္ခြၽန္ေအာင္ႏုိင္ဖို႔ က်ဴရွင္ ေကာင္းေကာင္းထားႏုိင္ၾကေပ မယ့္ ေက်ာင္းသားမိဘအမ်ားစု ေတြကေတာ့ ေငြေၾကးမတတ္ႏုိင္ လို႔ သားသမီးေတြရဲ႕ ပညာေရး အတြက္ ပူပင္ေသာကေရာက္ေန ၾကရပါတယ္။ ျပည္သူအမ်ားစု ဟာ ကုန္ေဈးႏႈန္းျမင့္တက္လာမႈ ဒဏ္ကိုအန္တုရင္း ထမင္းနပ္မွန္ ေအာင္ စားႏုိင္ဖို႔ ႐ုန္းကန္ေနၾကရ တာေၾကာင့္ ပညာေရးကို စိတ္ပါ ဝင္စားမႈနည္းပါးလာၾကတယ္ဆုိ ရင္ မမွားပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ အစိုးရအေနနဲ႔ အေျခခံပညာ အခမဲ့ပညာေရး စနစ္ကို တုိးျမႇင့္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနေပမယ့္ အခက္အခဲေတြ နဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေနအရြယ္ကေလးသူ ငယ္အားလံုးကို စာသင္ခန္းထဲကို ေရာက္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ ေသးပါဘူး။ အခမဲ့ပညာေရးစနစ္ က ေက်ာင္းစရိတ္အတြက္ မပူပန္ ရေပမယ့္ မိသားစုထမင္းနပ္မွန္ ေအာင္ စားႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေရး ႀကီးတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းေနအ ရြယ္ ကေလးသူငယ္ေတြအေနနဲ႔ အရြယ္မေရာက္ေသးဘဲ ႀကံဳရာ က်ပန္းအလုပ္ကို ဝင္ေရာက္လုပ္ ကိုင္ေနၾကရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ က်ဴရွင္လခ မတတ္ႏိုင္တာက လည္း ကေလးသူငယ္ေတြအေနနဲ႔ စာသင္ခန္းကို ေက်ာခိုင္းရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုအျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ေနရဆဲပါ။ က်ဴရွင္လခမတတ္ ႏုိင္လို႔ ကေလးသူငယ္ေတြ စာ သင္ခန္းကို ေက်ာခိုင္းေနရတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ က်ဴရွင္သင္ၾကားတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ တာဝန္ မကင္းဘူးလို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။

ရပ္ကြက္ေတြထဲမွာ ေက်ာင္း သားမိဘေတြရဲ႕ ေဝဖန္သံေတြကို လည္း မၾကာခဏ ၾကားေနရပါ တယ္။ စာဖတ္သူေတြလည္း သိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။

- ေက်ာင္းမွာ စာမသင္ဘဲ အျပင္ က်ဴရွင္မွာပဲစာသင္ျခင္း၊

- ေက်ာင္းမွာ စစ္ေမးမယ့္ေမး ခြန္းေတြကို က်ဴရွင္တက္တဲ့ ကေလးေတြကိုပဲေပးျခင္း၊

- မိမိထံ က်ဴရွင္မယူတဲ့ေက်ာင္း သားေတြကို အခက္ေတြ႕ေအာင္ လုပ္ျခင္း၊

- အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး ေငြ ေၾကးေကာက္ခံျခင္း၊

- မိမိထံက်ဴရွင္ယူတဲ့ေက်ာင္း သားေတြကို မ်က္ႏွာသာေပးဆက္ ဆံျခင္း၊

- က်ဴရွင္တက္ၿပီး က်ဴရွင္လခ မေပးတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းမွာ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းျခင္း၊

- ေက်ာင္းစာသင္ခ်ိန္မွာ ေက်ာင္း စာနဲ႔မသက္ဆုိင္တဲ့ ကိစၥေတြကို ေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ျခင္း၊

- ေက်ာင္းမွာ မသင္ရေသးတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို လုပ္ခုိင္းျခင္း ျဖင့္ က်ဴရွင္မယူတဲ့ ေက်ာင္းသား ေတြကို အခက္ေတြ႕ေစျခင္း၊

- ဆရာမဆီက်ဴရွင္မယူရင္ အ ဆင့္ေကာင္းေကာင္းရဖို႔မလြယ္ ျခင္း စတာေတြဟာ အမ်ားဆံုး ၾကားေနရတဲ့ ေဝဖန္သံေတြပဲျဖစ္ ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့လည္း တခ်ိဳ႕ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ အျပင္မွာ က်ဴရွင္သင္ေပးမယ့္ ေက်ာင္းမွာလည္း ေက်ာင္းသားေတြကို ေစတနာ ထားၿပီး တတ္ေအာင္သင္ေပးတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြလည္းရွိပါ တယ္။ ဒါ့အျပင္ က်ဴရွင္လံုးဝ မသင္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို လည္း ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာေတြ႕ျမင္ရ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေရအတြက္ အားျဖင့္ေတာ့နည္းပါေသးတယ္။ စားဝတ္ေနေရးမေလာက္ငလို႔ က်ဴရွင္သင္ၾကတာကို နားလည္ ေပးႏုိင္ေပမယ့္ ဆရာဆုိတာ တပည့္အားလံုးအေပၚ တူညီတဲ့ ေစတနာထားႏုိင္ဖို႔ လိုအပ္ပါ တယ္။ စာေရးသူမွာလည္း အေျခ ခံပညာေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ သမီး ေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ သမီးေတြကို မသိနားမလည္တာ ေတြ သင္ၾကားေပးႏိုင္ေပမယ့္ ေက်ာင္းမွာ သားသမီးအခက္ေတြ႕ မွာ စိုးရိမ္တာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး ေတာ့ ဆရာမေတြဆီမွာပဲ က်ဴရွင္ ယူခုိင္းခဲ့ရတာပါပဲ။

 ယေန႔တကၠသုိလ္ေတြကို ၾကည့္ဦးမလား။ ေဆးတကၠသုိလ္ ကစၿပီး ၀ိဇၨာသိပၸံတကၠသုိလ္ေတြ အထိ က်ဴရွင္နဲ႔ မကင္းႏုိင္ေသး တာက စိုးရိမ္စရာတစ္ခုပါပဲ။ က်ဴ ရွင္ဆုိုလိ႔ုအျပင္က နားလည္တတ္ ကြၽမ္းတဲ့ ဆရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ သက္ဆုိုင္ရာတကၠသုိလ္က သင္ ၾကားေရးဆရာေတြပဲျဖစ္ေနၾကပါ တယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ က်ဴရွင္ မွာသင္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြဆိုတာ ေက်ာင္းသားေတြ နားလည္တတ္ ကြၽမ္းဖို႔ အဓိကမဟုတ္ဘဲ စာေမး ပြဲ ေကာင္းေကာင္းေျဖဆုိႏုိင္ဖို႔ကို သာ ဦးတည္ေနတာေၾကာင့္ အ ရည္အခ်င္းရိွ ပညာတတ္ေတြ ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ဖို႔ဆိုတာ ေမးခြန္း ထုတ္စရာတစ္ခုပါပဲ။ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္အေန နဲ႔ သင္ခန္းစာေတြ နားလည္တာ၊ မလည္တာအပထား က်ဴရွင္မွာ သင္တဲ့ ေမးခြန္း ေျခာက္ပုဒ္ ေလာက္ အလြတ္က်က္ႏုိင္ရင္ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ မခက္ခဲေတာ့ ပါဘူး။ အဲဒီျဖစ္ရပ္မ်ိဳးေတြကုိ ၀ိဇၨာသိပၸံဘာသာရပ္ေတြ သင္ၾကားေန တဲ့ တကၠသုိလ္ေတြမွာ အခုတုိင္ ရိွေနဆဲျဖစ္တာကေတာ့ ျမန္မာ ႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးအတြက္ စိုးရိမ္ စရာပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ ဆရာေတြဘက္ က တစ္ခုသတိထားစဥ္းစားမိတာ က ဒီဆရာေတြဘာျဖစ္လို႔ အခုလို က်ဴရွင္သင္ၾကရသလဲေပါ့။ က်ိန္း ေသပါတယ္။ ဘယ္ဆရာကမွ မိမိရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ေရာင္းစားခ်င္ ၾကမွာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ နားလည္ ပါတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ မေလာက္ငတဲ့ စား၀တ္ေနေရးနဲ႔ မိသားစုဘ၀ ရွင္သန္ ရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေၾကာင့္ ဆုိရင္ မမွားပါဘူး။ ဒါေပ မဲ့လည္း ဆရာဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကိုလည္း မျဖစ္မေနထိန္းရမွာျဖစ္သ လို ဆရာ့၀တၱရားကိုလည္း ေက် ပြန္ရမွာပါပဲ။ဆရာဆုိတာ အနာဂတ္ရဲ႕ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးရတဲ့ ဖန္တီးရွင္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဆရာေတြ အား နည္းမႈရိွရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အနာ ဂတ္ဆုိတာလည္း ေမွးမွိန္ေနမွာ မလြဲပါဘူး။ ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးဟာ ပညာေရးေပၚ မွာ အေျခခံသလိုပဲ ပညာေရး အဆင့္အတန္းတိုးတက္ျမင့္မား ေရးဟာလည္း ဆရာ၊ ဆရာမေတြအေပၚ အမ်ားႀကီးမူတည္ေနပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတြရဲ႕ လူေနမႈဘ၀ေတြကို လံုေလာက္တဲ့ပံ့ပုိးမႈမ်ိဳးလုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ဖို႔ဆုိ တာလည္း သက္ဆုိင္ရာအစိုးရမွာ အျပည့္အ၀တာ၀န္ရိွတယ္လုိ႔ လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးအ ဆင့္အတန္းဟာ တစ္ခ်ိန္က အ ေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ထိပ္တန္း အဆင့္ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ ဒီအခ်ိန္တုန္းက ဆရာေတြဟာ လည္း အတုယူေလးစားဖြယ္ရာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တပည့္ေတြအေပၚ သားသမီးအရင္းသဖြယ္ က႐ုဏာ တရားအျပည့္နဲ႔ သင္ၾကားေပးခဲ့ တာခ်ည္းပါပဲ။ ေက်ာင္းမွာ စာ မလုိက္ႏုိင္တဲ့ တပည့္ေတြကို မိမိ အိမ္ေခၚၿပီး မိမိရဲ႕ အားလပ္ခ်ိန္ကုိ အနားမယူဘဲ ေစတနာထားသင္ ၾကားေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ တပည့္ ေတြဆီက တံစုိးလက္ေဆာင္ေတြ ကုိ လက္မခံဘဲ မိမိရဲ႕ အိတ္ထဲက ပင္ စုိက္ထုတ္ေကြၽးေမြးခ်ီးျမႇင့္ေပးတာေတြ၊ ဆံုးမစရာရိွရင္လည္း ေက်ာသားရင္သားမခဲြျခားဘဲ ဆံုးမတာေတြ၊ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ ရာေပၚတုိင္း တပည့္ေတြေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ေပးခဲ့ ၾကတာပါပဲ။ အဲဒီ အခ်ိန္က ဆရာ တုိင္းဟာ စီးပြားခ်မ္းသာကို မေမွ်ာ္ကုိးဘဲ မြန္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားေတြ နဲ႔ မိမိရဲ႕အရြယ္နဲ႔ အခ်ိန္ေတြ အားလံုးကုိ တပည့္ေတြအတြက္ ေပးဆပ္ၿပီး ဘ၀ကုိကုန္ဆံုးခဲ့ၾက ပါတယ္။

ဒီေန႔အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသား ေတြ က်ဴရွင္ယူၾကရတာက ေက်ာင္းမွာ ပုိ႔ခ်တဲ့ သင္ခန္းစာ ေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ မႈ မရိွတာရယ္၊ လံုေလာက္မႈ မရိွ တာေတြေၾကာင့္ပါပဲ။ စား၀တ္ေန ေရးမေလာက္ငလုိ႔ က်ဴရွင္သင္ဦး ေတာ့ ဆရာဟူသည္ ဆရာရဲ႕ က်င့္၀တ္နဲ႔ေတာ့ ညီရမွာပါပဲ။ ဥယ်ာဥ္မွဴးတစ္ေယာက္တာ၀န္ မေက်ရင္ သာယာလွပတဲ့ ဥယ်ာဥ္တစ္ခုျဖစ္မလာႏုိင္သလုိပဲ။ ဆရာ ေတြ တာ၀န္ေက်မွသာ စစ္မွန္တဲ့ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈဆုိတာ ျဖစ္ထြန္း ႏုိင္မွာပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မား ဖို႔အတြက္ ဘယ္လုိပဲျပဳျပင္ေျပာင္း လဲမႈေတြ လုပ္လုပ္၊ ဆရာေတြက သာ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရိွအစိုးရအေနနဲ႔ ဆရာေတြရဲ႕ လူေနမႈဘ၀ဖူလံုေရးကို ေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ႔ တာ၀န္ရိွသလို ပဲ ဆရာေတြအေနနဲ႔လည္း မိမိတို႔ ရဲ႕ ႏုိင္ငံေတာ္ကို အမွန္တကယ္ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတယ္ဆုိရင္ ပါးစပ္က သာ ေျပာဆုိမေနၾကဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြ ကုိ အမွန္တကယ္ေမြးထုတ္ေပး ႏုိင္ဖို႔ ဆရာတုိ႔ရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ စြမ္း အားေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြကုိ အျပည့္အ၀အသံုးခ်ႏုိင္ရန္ လို အပ္ပါေၾကာင္း ေစတနာထား ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။     ။

7 Day Daily,

No.874 Friday, October 2, 2015
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။