အမ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒ ေအာင္ပြဲ အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနား တြင္ သီတဂူ ဆရာေတာ္ၾကီး ေဒါက္တာ အရွင္ဥာဏိႆ ရ မိန္႔ၾကားခဲ့ သည့္ ၾသ၀ါဒကထာ အျပည့္အစံု



နေမာ ဝိဘဇၨ ဝါဒိေနာ အနႏၲဇိနႏၲ အႏွိုင္းမရွိ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ၊ အရာရာ ကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္ သည့္ဉာဏ္ရွိေတာ္မူေသာ သဗၺညဳျမတ္စြာ ဘုရားကို ရွိခိုးပါ၏။

ဒီကေန႔အားလုံး သုဝဏၰအားကစားခန္းမေဆာင္ ႀကီးမွာ လာေရာက္ စုေဝးၾက တယ္။ ဘုန္းႀကီးစိတ္ထင္ ခန႔္မွန္းၾကည့္ရင္ သံဃာေတာ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္ခန႔္ရွိ ေလာက္ပါတယ္။ ၂၅၀၀ ဆိုတဲ့ ဂဏန္းကေတာ့ သိပ္လွ တယ္။ ဆ႒သဂၤါယနာတင္တဲ့ ကမၻာေအးလိုဏ္ဂူႀကီး ထဲမွာ သံဃာေတာ္မ်ား စည္းေဝးေတာ္မူၾကသလိုပဲ။ ဒီကေန႔ စည္းေဝးေတာ္မူေနၾကတယ္။

လူထု ပရိသတ္ တစ္သိန္းခန႔္ အတြင္းေရာ၊ အျပင္ပါ စုေဝးေနၾကတယ္လို႔ ဘုန္းႀကီးေတာ့ ဒီလိုပဲယုံၾကည္တယ္။ အဲဒါ ဘာလုပ္ၾက တာလဲ ဆိုေတာ့ ေအာင္ ပြဲ။ ေအာင္ပြဲ ခံၾကတာ။ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ရြာ မ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးႏွင့္ အဖြဲ႕ေတြ၊ အေပါင္း အသင္းေတြ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအ တြက္ အမ်ိဳးသားေရးကိစၥ လူမ်ိဳးရယ္၊ ဘာသာရယ္၊ သာ သနာရယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္း သိမ္းဖို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ဥပေဒ မ်ားျပ႒ာန္းဖို႔ ႀကိဳးစားလာခဲ့ၾကတာ။ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္က အတည္ျပဳၿပီးေတာ့ နိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးက လက္မွတ္ ထိုးေၾကညာေပးလိုက္တဲ့အတြက္ ဒီေန႔ ဒီအမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး ဥပေဒဟာ နိုင္ငံတစ္ဝန္း ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ သြား တယ္။ အဲဒီလိုျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္သြားတဲ့ အတြက္ အားလုံးေပ်ာ္လြန္းလို႔ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္း သာ ဒီ ကေန႔ေအာင္ပြဲဆိုၿပီးေတာ့ လာဆင္ႏႊဲၾကတဲ့ေ အာင္ပြဲ မွာ ဘုန္း ႀကီးတို႔ပါဝင္ၿပီးေတာ့ စကားေျပာခြင့္ရလို႔ ဝမ္းသာတယ္။

ေတာင္သမုဒၵရာထဲက ပင္လယ္ထဲ ေက်ာက္ေဆာင္ ေပၚမွာေနေနတဲ့ အရွင္ဥပဂုတၱမေထရ္ကို တတိယ သဂၤါယနာတင္ပြဲႀကီး ဆင္ႏႊဲေတာ္မူတဲ့အခါ ဗုဒၶါတိႆ မေထရ္ႀကီးက အမိန႔္နဲ႔ေခၚယူခဲ့တယ္။ တို႔ သဂၤါယနာ တင္ပြဲႀကီး မွာ မာရ္နတ္ရဲ့အေႏွာင့္အယွက္ ရွိတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ ဟိုးေတာင္ သမုဒၵရာမွာ တစ္ပါးတည္း ေအးေအး ေဆးေဆးသြားမေနနဲ႔ လာ ဒီပြဲမွာမင္း အကူအညီလိုတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း ခ်မ္းခ်မ္းသာ သာေနတဲ့ ဥပဂုတၱမေထရ္ဟာ တိႆ မေထရ္ရဲ့အမိန႔္အရ သံဃာ ေတာ္ ၁၀၀၀ အေစာင့္အေရွာက္တာဝန္ကိုယူရတယ္။ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္ တို ႔ဘုရား၊ တပည့္ ေတာ္ ဒီကေန႔ ဒီပြဲကိုတက္လာျခင္းဟာ စစ္ကိုင္းေတာင္ မွာ သီးသန႔္စာၾကည့္တိုက္ေပါ့။ တစ္ေယာက္တည္းရွိတဲ့ စာၾကည့္တိုက္ေလးေထာင္ၿပီးေတာ့ စာေတြ တစ္ဝႀကီး ဖတ္၊ မနက္စာတစ္ဝါ ခ်ၿပီးေတာ့ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနေန တာကို ရြာမဆရာေတာ္ဘုရား အမႉးျပဳတဲ့ သံဃာေတာ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္တို႔က သီတဂူဆရာေတာ္ ႂကြေတာ္မူပါဆို ေတာ့ အရွင္ဥပဂုတၱႂကြသလို တပည့္ေတာ္လည္း မေန သာလို႔ လာခဲ့ရတာ။

အခမ္းအနားအစီအစဥ္ထဲမွာ တပည့္ေတာ္ကို ဩဝါဒကထာေပးဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ထည့္ထားတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္မို႔လို႔ ဥပေဒအခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တပည့္ေတာ္ ေျပာစရာမလိုေတာ့ဘူး။ ဒီပြဲႀကီးရဲ့ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ႀကီးက အေသးစိတ္ ရွင္းလင္းတင္ျပသြားပါၿပီ။ အခမ္းအနား မႉးေၾကညာတဲ့ အားေလ်ာ္စြာ ဩဝါဒကထာ ဆိုသည့္အားေလ်ာ္စြာ ဩဝါဒစကားမ်ား ပဲေျပာပါရေစ။

ဒီကေန႔ ေအာင္ၿပီဆိုၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္လြန္းလို႔ ေအာင္ ပြဲေတြဆင္ေနၾက တယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ေဗာဓိပင္နဲ႔ ေရႊ ပလႅင္မွာ မာရ္ငါးပါးေအာင္တုန္းက ရဟန္းသံဃာ နတ္ ေဒဝါေတြ ေပ်ာ္လိုက္ၾကတာ၊ နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ ကုမၻဏ္၊ ယကၡ ဂႏၶဗၺေတြလည္း ပဲေပ်ာ္လိုက္ၾကတာ။ ထူးထူးဆန္းဆန္း အဲဒီေန႔ တစ္ကမၻာလုံး၊ ကမၻာ့သမိုင္းတစ္ေလၽွာက္လုံး မတည့္တဲ့ အေကာင္ ႏွစ္ေကာင္ ။ နဂါးနဲ႔ ဂဠဳန္။ နဂါးရယ္၊ ဂဠဳန္ရယ္ အဲဒီေန႔က သူတို႔ႏွစ္ေကာင္လည္းပဲ လက္တြဲ ကၾကတယ္လို႔ အ႒ကထာမွာ ေတြ႕ပါ တယ္။ အဲဒါ ဒီ ကေန႔ တပည့္ေတာ္ေလၽွာက္ခ်င္တာက မတည့္တဲ့ အ ေကာင္ေတြ အားလုံး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လက္တြဲညီညာ ကခုန္ေပ်ာ္ျမဴးနိုင္ ၾကပါေစလို႔ တပည့္ေတာ္ ေရွးဦးစြာ ဆုေတာင္းပါတယ္။

ေနာက္ မာရ္နတ္ရဲ့တိုက္ပြဲဟာ ေဗာဓိပင္ေအာက္ မွာ ၿပီးသြားၿပီလို႔မ မွတ္နဲ႔။ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ကိုတိုက္ခဲ့တဲ့ မာရ္နတ္ရဲ့တိုက္ ပြဲဟာ ေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ မၿပီးဘူး။ မာရ္နတ္ကိုယ္တိုင္ က ေနာက္ခုနစ္ႏွစ္ၾကာေတာ့ မာရ္နတ္က ျမတ္စြာဘုရား ကို ေလၽွာက္တဲ့စကားတစ္ခြန္း ရွိတယ္။

မာရ္နတ္ႀကီး ေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ ရႈံးနိမ့္ၿပီးေတာ့ နဂါး၊ ဂဠဳန္၊ သိၾကား၊ ျဗဟၼာ၊ နတ္ေဒဝါေတြ ေအာင္ပြဲ ဆင္ၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္ပြဲ ဆင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ပိုင္းမွာ မာရ္နတ္ ဟာ ေနာက္ဆုတ္သြားတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါကို အားလုံး သတိျပဳရလိမ့္မယ္။ ေအာင္ၿပီဆိုၿပီးေတာ့ စိတ္ခ်လက္ခ် ေန လို႔မျဖစ္ဘူး။ ဗုဒၶကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးဖို႔ ဗုဒၶရဲ့ေၿခ ရာေနာက္ကို ေနာက္ခံ လိုက္ခဲ့တာ ခုနစ္ႏွစ္ၾကာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးဘာသာသာသ နာေစာင့္ေရွာက္ေရး ဥပေဒေအာင္ၿပီဆိုၿပီးေတာ့ မ်က္စိမွိတ္အိပ္ေနလို႔ မျဖစ္ ဘူး။

မာရ္နတ္ အျမဲတမ္းေနာက္မွာရွိေနတယ္။ ဘုရားရွင္ ရဲ့ေျခရာေတာင္ ခုနစ္ႏွစ္လိုက္ေသးတာ။ ပုထုဇဥ္ေတြရဲ့ ေျခရာကို နင္းလိုက္ဖို႔ရာ မာရ္နတ္မွာ အျမဲတမ္းအႀကံအ စည္ရွိတယ္။ အဲဒါကို အားလုံးသတိျပဳဖို႔ လိုေပလိမ့္မယ္။

ေနာက္ စကားတစ္ခုရွိတယ္။ ထမင္းစားေကာင္း တယ္ေဟ့၊ ထမင္းေတြ က ေကာင္းတယ္၊ ဟင္းေတြက ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီထမင္းပြဲကို ခ်ီးမြမ္းမေစာနဲ႔။ အစာေၾကေတာ့မွ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ပါ။ ငါ့မိန္းမ၊ ငါ့ေယာက္်ား အက်င့္စာရိတၱေကာင္းလိုက္တာ၊ ညားခါစေလးမွာ ခ်ီး မြမ္းခန္း မဖြင့္လိုက္ပါနဲ႔ ဦး၊ အရိုးအေရေတြရႈံ႔သြားတဲ့အ ခ်ိန္ေရာက္မွ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ပါ။ စစ္သူရဲႀကီး၊ သူရပုဂၢိဳလ္ ႀကီးဆိုၿပီးေတာ့လည္း စစ္ပြဲတစ္ပြဲမွ မတိုက္ဘဲနဲ႔ ခ်ီးမြမ္း ခန္းမဖြင့္နဲ႔။

တိုက္ပြဲဆင္ၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္ လာေတာ့မွ သူ႔ကို ရဲရင့္ေသာစစ္သူႀကီးလို႔ ခ်ီးမြမ္းပါ။

အဲဒါေၾကာင့္ ေအာင္ပြဲဆင္ေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ့ ေနာက္ကိုေတာင္ မာရ္နတ္ ခုနစ္ႏွစ္လိုက္တယ္။ ႏွိုက္ စရာအေပါက္ရွာမရလို႔သာ မာရ္နတ္ လက္ေလၽွာ့သြား တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ အေႏွာင့္အယွက္အဖ်က္ အဆီး ႏွိုက္ စရာအေပါက္ရွာမရေအာင္ တပည့္ေတာ္တို႔ သံဃာေတာ္ ေတြ အားလုံး ညီညြတ္ဖို႔လိုတယ္။

ခ်ီးမြမ္းခန္းေတြဖြင့္ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ရဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးေအာင္ ျမင္ၿပီဆိုၿပီး ခ်ီးမြမ္းသံေတြလည္းပဲ ၾကားၾကရမယ္။ ခ်ီး မြမ္းသံၾကားရလို႔ ဝမ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးၿပီးေတာ့ျမဴးထူး ျခင္းေတြ လဲ ျဖစ္ေတာ္ မမူေနၾကပါနဲ႔။ ကဲ့ရဲ့သံေတြလဲပဲ မိုးမႊန္ေအာင္ၾကားေနၾကရလိမ့္ မယ္။ ကဲ့ရဲ့သံေတြ၊ ရႈတ္ခ် သံေတြ၊ အျပစ္တင္သံေတြၾကားေန လို႔လဲစိတ္ ပ်က္ၿငီး ေငြ႕ၿပီးေတာ့ စိတ္ႏွလုံးမသာမယာျဖစ္ေတာ္မမူၾကပါနဲ႔၊ စြပ္စြဲသံၾကား လို႔ စိတ္ႏွလုံးမသက္သာရင္ စိတ္ႏွလုံး မသက္သာတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြမွာဘာရွိလဲ အႏၲရာယ္ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ခ်ီးမြမ္းေၾကာင့္လဲ ဝမ္းမေျမာက္ဖို႔၊ ကဲ့ရဲ့ ရႈတ္ခ်သံေတြၾကားရလို႔လဲပဲ စိတ္မပ်က္ဖို႔၊ ေဒါသ အာဃာ တမျဖစ္ၾကဖို႔၊ ဆရာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားကိုဘုရားတပည့္ ေတာ္ေလးနက္စြာ ေတာင္းပန္ေလၽွာက္ထားပါတယ္။

တပည့္ေတာ္တို႔ စာတစ္ခုရွိတယ္။ မျဖစ္ေပၚေသး တာေတြျဖစ္ေပၚလာၾက တယ္။ ဒီနိုင္ငံမွာ ဒီလိုအမ်ိဳး ဘာသာသာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ တဲ့ဥပေဒက ပရိသတ္ ေရေရွးတုန္းကရွိဖူးသလား။ မရွိဖူးပါဘူး။ ျဖစ္ၿပီး တာေတြေပၚခဲ့ၿပီး တာေတြလဲပဲ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ၿပီ။ ၁၉၅၃-၅၄ ဆ႒သဂၤါယနာတင္ ပြဲႀကီးဆင္ႏႊဲတဲ့ေခတ္ နိုင္ငံေတာ္ဗုဒၶသာသနာအဖြဲ႕ အက္ဥပေဒကိုပါလီ မန္မွာ ျပ႒ာန္းထားတယ္။ ဒီကေန႔ရွိေသးလား။ မရွိေတာ့ဘူး။ ပါဠိတကၠသိုလ္အက္ဥပေဒ၊ ဆ႒သဂၤါယနာတင္ပြဲနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း ျပ႒ာန္း ခဲ့တာေတြဒီကေန႔ရွိေသးလား။ မရွိေတာ့ဘူး။ ပါဠိပထမျပန္အက္ဥပေဒမ ရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ရွိၿပီးသားေတြျဖစ္ၿပီးသားေတြ အကုန္လုံး ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္ၿပီ။ အခုမျဖစ္ေသးတာေတြ ျဖစ္ေပၚ လာၿပီ။

ဒီကေန႔ ဒီေနရာ မွာ ဘုရားတပည့္ေတာ္ ေလၽွာက္ ခ်င္တာက ႂကြေရာက္ေတာ္ မူ လာၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ အပါး၂၅၀၀ အင္းစိန္ဆရာေတာ္ဘုရားဦးစီးတဲ့ သံဃာ ေတာ္ မ်ားျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ ၊ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ၿပီးေသာ ဥစၥာေတြကို လဲ ျပန္လည္ေပၚေပါက္ လာေအာင္ႀကိဳး စား ေတာ္မူၾကပါဦးဆိုတာ တပည့္ေတာ္ဒီေန႔ အေလးအနက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေတာင္းဆိုပါတယ္။

ဗုဒၶသာသနာအဖြဲ႕အက္ ဥပေဒ၊ ပါဠိတကၠသိုလ္ အက္ဥပေဒ၊ ပါဠိပထမျပန္အက္ဥပေဒ၊ တိပိဋကဓရ ေရြးခ်ယ္ေရးအက္ဥပေဒအကုန္လုံးမရွိေတာ့ဘူး။ အမ်ိဳး ေရာ၊ဘာသာေရာ၊သာသနာ ကိုေရာ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ဆိုရင္ ဒါေတြအားလုံးျပန္လည္ျပ႒ာန္းေပးရမယ္။ တပည့္ေတာ္ တို႔ ဗုဒၶဘာသာျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံ ေတာ္မွာ အခုပဲရြာမဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေခါင္းေဆာင္ ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးဘာသာသာ သနာေစာင့္ေရွာက္ေရး ဥပေဒလုပ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္အထိလုပ္ထားလဲ ပရိ သတ္ဖတ္ၾကည့္ရင္သိပါတယ္။ ဆရာေတာ္လဲခုနက ရွင္း သြားတယ္။ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကိုမွ အန္တု၊ အန္ၿပိဳင္၊ ရန္လုပ္တာမပါဘူး။ ဘယ္အဖြဲ႕ အစည္း၊ ဘယ္ဘာသာ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးကိုမွ ထိခိုက္နစ္နာေစတဲ့ အခ်က္အလက္ ေတြမပါဘူး ေျပာသြားတယ္၊ ေျပာတဲ့အတိုင္းလည္း မွန္တယ္။ တပည့္ေတာ္အၾကမ္းဖ်င္းဖတ္ထားတယ္။

တပည့္ေတာ္တစ္ခုေလၽွာက္ မယ္။ တပည့္ေတာ္ အီရန္ နိုင္ငံကို ေရာက္ ဖူးတယ္။ အီရန္နိုင္ငံရဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ပုံေတြ အေျခခံဥပေဒေတြကို အေသးစိတ္ ေလးမေလ့လာနိုင္ေတာင္ အၾကမ္းဖ်င္းေလးေတာ့ တပည့္ေတာ္ေလ့လာထားတယ္။ အီရန္နိုင္ငံမွာ အမ်ား စုလူမ်ိဳးေတြက ပါရွန္ဆိုတဲ့ လူဦးေရက ၆ဝေက်ာ္ရာခိုင္ ႏႈန္းရွိတယ္။ အဲဒီမွာအနည္းစုကာ့ဒ္ ဆိုတဲ့လူမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္၊ ပလူခ်ီဆိုတဲ့လူမ်ိဳးေတြရွိတယ္။ လန္းခ်္ဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးေတြရွိတယ္။ သူတို႔လဲပဲ လူမ်ိဳးငါးမ်ိဳးေျခာက္မ်ိဳး ေလာက္ေပါင္းၿပီးေတာ့ ဖြဲ႕စည္းတယ္။ ဒါေပမဲ့အခ်က္ အလက္ေတြအမ်ားႀကီးထဲကတစ္ခု။ ဘာေတြ႕လဲဆို ေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာဟာ official religion ပဲ။ တရားဝင္ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာသည္ အစၥလာမ္ဘာသာ က်န္တဲ့ဘာသာေတြက official ဟုတ္ေသးလား။

ဒီကေန႔ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒမွာ အကုန္လုံး တရားဝင္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာက လူအမ်ားစုကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာလို႔ အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ေတာ့ က်န္ေသာဘာသာေတြကို နိုင္ငံေတာ္တစ္ဝန္း အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့ ဥပေဒ၊ အဲ့ဒါေၾကာင့္ပစ္ေတာ့ ပစ္လိုက္တာပဲ သိပ္ထိပုံမေပၚဘူး။ အဲဒီေတာ့သူတို႔ တိုင္းျပည္မွာပါကစၥတန္နိုင္ငံကို ဥပေဒကိုေလ့လာၾကည့္ ပါ။ မေလးရွားဥပေဒကိုေလ့လာၾကည့္ပါ။ ဒီအတိုင္း ပဲ။ တပည့္ေတာ္နိုင္ငံေတာ္က်ေတာ့၅၃-၅၄မွာ ဗုဒၶ ဘာသာကို နိုင္ငံေတာ္ ဘာသာလို႔လုပ္တယ္။ အုန္းအုန္း ကၽြက္ကၽြက္ဝိုင္းကန႔္ကြက္တယ္။ ဒီကေန႔မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ႀကိဳးစားၾကေပမယ့္လဲပဲ ထင္သေလာက္ မွန္းသေလာက္ေတာ့ေပါက္ေျမာက္လိမ့္ဦးမယ္ မဟုတ္ ေသးဘူးလို႔ပဲ တပည့္ေတာ္ ဒီလိုပဲသုံးသပ္မိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ရွိေသးတယ္ နိုင္ငံေတာ္မွာ အျမင့္ဆုံး မွာရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ရ မယ္ တဲ့၊ အီရန္ရဲ့အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမွာ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ေရာ၊ နိုင္ငံေတာ္ရဲ့သမၼတေရာအကုန္လုံးက ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္က အႀကီးဆုံးသူတို႔တိုင္းျပည္မွာျဖစ္ ရမယ္။

တပည့္ေတာ္တို႔ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာနိုင္ငံမွာ နိုင္ငံေတာ္သံဃနာယ ကအဖြဲ႕ႀကီး က ဘယ္အေျခအေန မွာရွိတယ္ဆိုတာ ဆရာေတာ္မ်ား အကုန္လုံးသိပါတယ္။

အီရန္မွာ အစၥလာမ္ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္က ထိပ္ဆုံးမွာ။ နိုင္ငံေရးမွာလဲသူ႔အာဏာပိုင္ပဲ။ က်န္းမာ ေရး၊ ပညာေရး၊ဘာသာေရးမွာလဲ သူတို႔က အာဏာပိုင္ ပဲျဖစ္မယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မတူတာေတြ အဲဒီလိုရွိတယ္ဆို တာကို တပည့္ေတာ္တို႔ တိုင္းသူျပည္သားက ျပည္သူေတြ၊ သံဃာေတာ္ေတြ သိ ရရင္ ေနာက္တက္စရာအဆင့္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေန ဦးမယ္ လို႔တပည့္ေတာ္ဒီလိုပဲ ယူဆတယ္။

ေနာက္တစ္ခု ဘုရား တပည့္ေတာ္ေလၽွာက္ထားခ်င္ တာက ဒီလိုအမ်ိဳး ဘာသာသာ သနာေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ၾကေတာ့ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္ေတြ က နိုင္ငံေရး လုပ္ၾကသလား လို႔ ေမးခြန္းေတြေမး စရာ၊ တခ်ိဳ႕သံဃာ ေတာ္အရွင္ျမတ္ေတြ ကလဲ နည္းနည္းနယ္ကၽြံတယ္နဲ႔တူ ပါတယ္။ ကိုယ့္နယ္ထဲကိုယ္မေနဘဲနဲ႔ သူတစ္ပါးနယ္ထဲ ေရာက္ကုန္ၾကတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ အေမးအျမန္းလဲခံရတယ္။ အျပစ္ တင္လဲခံရတယ္။ ျမတ္စြာ ဘုရားရဲ့စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။ သူတစ္ပါးစားက်က္ထဲမသြားၾကနဲ႔။ ဒါဘုရားစကား။ ကိုယ့္စားက်က္မွာကိုယ္ေနၾကပါ။ ဒါဘုရားစကား။ အဲဒါ သူမ်ားစားက်က္ထဲသြားေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ျမတ္ စြာဘုရားက ဇာတ္ေတာ္ေလးတစ္ခုေဟာတယ္။ တိုတို ေလး။ ေျပာပါရေစ။

ဘာလဲလို႔ဆိုေတာ့ လယ္ထဲက ထယ္ခဲၾကားမွာေန ၿပီးေတာ့ သားေလးေတြေပါက္ေနတဲ့ ဘီလုံးငွက္။ ပရိသတ္ ႀကီး ဘာငွက္လဲ။ ဘီလုံးငွက္။ မိုးႀကီး ဝုန္းဆိုရြာခ်ေတာ့ ထယ္ခဲၾကားက ပလူေတြထပ်ံၾကတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ပလူ ေတြကိုလိုက္ဖမ္းၿပီးေတာ့ သားေလးေတြအစာေကၽြး။ ပလူ တစ္ေကာင္က ေကာင္းကင္ျမင့္ႀကီးပ်ံသြားေတာ့ ဘီလုံး ငွက္ကလိုက္ရင္းလိုက္ရင္းနဲ႔ ေကာင္းကင္ေပတစ္ေထာင္ ေလာက္ကို ဘီလုံးေရာက္သြားတယ္။

ဘီလုံး ေကာင္းကင္ေပဘယ္ေလာက္ကိုေရာက္သြား လဲ။ အျမင့္ႀကီးတက္သြား တယ္။ သူ႔နယ္က ဘယ္မွာလဲ ထယ္ၾကားထဲမွာ။ သူဘယ္ေရာက္ သြားၿပီလဲ၊ ေကာင္း ကင္ေရာက္သြားၿပီ။ ေကာင္းကင္မွာ ဘာေတြရွိသလဲဆို ရင္ စြန္ေတြရွိတယ္။ ဘီလုံးေလးေတြ႕လိုက္ေရာ စြန္က တစ္ခါတည္းေျခသည္းနဲ႔ ေျပးကုတ္လိုက္ေတာ့ စြန္ရဲ့ေၿခ သည္းၾကားမွာ ဘီလုံးေလးဖမ္းမိသြားတယ္။

ကိုယ္နယ္ေျမကိုယ့္မေနတဲ့ ဘီလုံး၊ စြန္ရဲ့နယ္ေၿမ ကိုသြားမိတဲ့ဘီလုံး စြန္ဖမ္းတာခံရတယ္။ ကိုယ့္စားက်က္ မွာကိုယ္ေနၾကပါ။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ စြန္ရဲ့ေျခသည္း ၾကားမွာ ဘီလုံးရဲ့ေခါင္းေလးက ညပ္မိရက္သားျဖစ္သြား တယ္။ ေခါင္းကို ေျခသည္းေတြနဲ႔မကုတ္မိဘူး။ အ သက္ခ်မ္းသာရာ ရသြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူကသတၱိ ေကာင္းတဲ့အေကာင္ ဆိုေတာ့ မေလၽွာ့ဘူး။ ဘာေျပာလဲ မစၥတာစြန္၊ မစၥတာအီးဂဲလ္ ငါ့နယ္ေျမထဲ ငါမေနမိလို႔၊ မင္းနယ္ေျမထဲကို က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လာလို႔ မင္း ငါ့ ကိုဖမ္းတယ္။ ဒါမင္းနယ္ေၿမ မင္းလုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိတာလုပ္ ေပါ့ကြာ။ အကယ္၍ ငါနယ္ေျမထဲမွာဆိုရင္ မင္းကိုစစ္ၿပိဳင္ ၿပီးေတာ့ တိုက္ရဲတယ္။ ကိုယ့္နယ္ေျမထဲမွာေနရင္ ဘာ ျဖစ္လဲ။ စစ္ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့ တိုက္ခိုက္ရဲတယ္။

မင္းနယ္ေျမက ဘယ္မွာလဲဆိုေတာ့ လယ္ထဲက ထယ္ခဲ။ မင္းတကယ္တိုက္မွာလား။ တိုက္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါ့ထယ္ခဲၾကားျပန္ပို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ စြန္ႀကီးကို အသည္းယား၊ အူယားေအာင္ ဘီလုံးက ရန္စကားေျပာတယ္။

အူယားလာေလေလ။ အဲဒီေကာင္ရႈံးေတာ့မယ္မွတ္။ မခံခ်ိမခံသာေျပာလို႔ အူယားလာေလေလ။ အဲဒီေကာင္ ရႈံးေတာ့မယ္။ အူယားေတာ္ မမူၾကပါနဲ႔။ ဘီလုံးဘာပဲ ေျပာေျပာ။ အူယားလာရင္ေတာ့ အဲဒါရႈံးလိမ့္မယ္။ အဲဒီ ေတာ့ ဘီလုံးလယ္ထဲက ထယ္ခဲၾကား ျပန္ေရာက္သြား တယ္။ သားေလးေတြ အကုန္လုံးအစာေကၽြး၊ ေရတိုက္ၿပီး ေတာ့ သူလဲ ဝေအာင္စားၿပီးေတာ့ ထယ္ေပၚတက္မတ္ တတ္ရပ္။ ေဟ့ ....ေကာင္းကင္ကို အုပ္စိုးတဲ့စြန္။ ငါနယ္ေျမထဲကို ငါေရာက္ၿပီ။ ဒီအခ်ိန္ဟာ တိုက္ခိုက္ရ မယ့္အခ်ိန္ပဲ စစ္ပြဲစမယ္။ ဘယ္သူက ေၾကညာလဲ ဘီ လုံးက ေၾကညာတယ္။ စြန္က ေဒါထတယ္။ စြန္ဘာျဖစ္ေန လဲ ေဒါေဖာင္းေနတယ္။

ေဒါေဖာင္းေနေတာ့ ေဒါသတႀကီးနဲ႔ Over Speed, Hight Speed နဲ႔ သြားတာေပါ့။ ေကာင္းကင္ကေန တစ္အားထိုးဆင္းတယ္။ ထယ္ေပၚမွာရပ္ေနတဲ့ဘီလုံးက စြန္ႀကီးကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ လာၿပီ လာၿပီ လာၿပီ ငါ့အနားကို ေရာက္လာၿပီ ေလးေပ၊ ငါးေပေလာက္ အေရာက္မွာ ျဖဳတ္ ခနဲဆို ထယ္ခဲေအာက္တိုးဝင္သြားတယ္။ ဟိုမွာက Over Speed ျဖစ္ေနတဲ့ စြန္က ထိန္းနိုင္ေသးလား။ မထိန္းနိုင္လို႔ Over Speed ျဖစ္လာတဲ့ စြန္က ထယ္ခဲနဲ႔ ရင္ဘတ္နဲ႔တိုက္ ၿပီးေတာ့ ထယ္ခဲၾကားမွာ ရင္ကြဲလို႔ေသသြားတယ္။ အား လုံး Over Speed မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းေတာ္မူၾကပါ။

သံဃာေတာ္မ်ား ဘုရား။ ကိုယ့္နယ္ေျမမွာ ကိုယ္ အင္အားရွိၾကပါ။ နယ္ေျမမက်ဴးေက်ာ္ဖို႔ဘဲအေရးႀကီး တယ္လို႔ အဲဒီ ဇာတ္ေတာ္ျဖင့္ အရွင္ဘုရားမ်ားကို တပည့္ ေတာ္အားေပးတိုက္တြန္းပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလိုအလုပ္ ေတြလုပ္ေနတာဟာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္ေတြ နိုင္ငံ ေရးလုပ္သလားလို႔ေမးစရာရွိပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ေလၽွာက္ ထားခ်င္တာကေတာ့ သာသနာေရးနဲ႔ လူမႈေရးကို သံ ဃာေတာ္မ်ား အင္တိုက္အားတိုက္။ ဆရာေတာ္၊ သံဃာ ေတာ္မ်ား အင္တိုက္အား တိုက္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကပါ။ ဒီကေန႔ ဒီနိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အေျခအေနဟာ ဒီႏွစ္ခုကို တြဲ လုပ္နိုင္မွ အမ်ိဳးကိုလဲေစာင့္ေရွာက္နိုင္မယ္။ ဘာသာကို လဲ ေစာင့္ေရွာက္နိုင္မယ္။ သာသနာကိုလဲ ေစာင့္ေရွာက္ နိုင္မယ္။ ပရိယတ္၊ ပါဋိပတ္ တစ္ခုတည္းကို ခ်ည္း ဖိၿပီး ေတာ့၊ တန္းၿပီးေတာ့၊ စြတ္ၿပီးေတာ့လုပ္ေနလို႔ရွိရင္ လူမႈ ေရးက်န္ေနခဲ့ရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသ မီးေတြဆုံး ရႈံးလိမ့္မယ္။ လူမႈေရးခ်ည္းဖိလုပ္ၿပီး ဘာသာ ေရး၊ သာသနာေရးမပါရင္လဲဘဲ အဲဒါလဲ ၾကာရင္ဆုံးရႈံး သြားတတ္တယ္။ အဲဒါတပည့္ေတာ္ ဥပမာ တစ္ခုေျပာ ခ်င္တာက ၁၉၁ရ ခုႏွစ္က ႐ုရွားနိုင္ငံမွာ ေတာ္လွန္ေရး တစ္ခု အႀကီးအက်ယ္ျဖစ္ တယ္။ ေအာက္တိုဘာေတာ္လွန္ ေရးလို႔ ကမၻာ့သမိုင္းေတြမွာေရးၾကတယ္။

၁၉၁ရ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ မွာ လီနင္တို႔ ကြန္ ျမဴနစ္ဝါဒကိုႀကိဳက္ၿပီးေတာ့ တိုင္းျပည္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ထူေထာင္၊ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီထူေထာင္ၿပီးေတာ့ ဘုရင္ေတြ ကို အကုန္လုံးျဖဳတ္ခ်တယ္။ ကိုင္ဇာဘုရင္တို႔အားလုံး ဘုရင္နဲ႔တကြ နန္းတြင္းသူ၊ နန္းတြင္း သားအားလုံး အ သတ္ခံရတယ္။ တပည့္ေတာ္ ႐ုရွားနိုင္ငံကို ႏွစ္ေခါက္၊ သုံးေခါက္၊ ေလး၊ ငါးေခါက္ေရာက္ ဖူးပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ ဘုရားေက်ာင္းေတြ အင္မတန္ေပါတယ္။ သူတို႔ရဲ့ခ်ပ္ခ်္ ဘုရားေက်ာင္းႀကီးေတြက အခၽြန္ေတြမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အစၥ လာမ္ဘာသာ ဝင္ေတြရဲ့ ေက်ာင္းေတြလို အလုံးႀကီးေတြ ပါ။ အဲဒီအလုံးႀကီးေတြအကုန္လုံး ကို ေရႊေတြနဲ႔ခ်ည္းလုပ္ ထားတယ္။ အလြန္ဘာသာေရးျမတ္နိုး တဲ့ ေရွးေဟာင္း ႐ုရွားေတြ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြအားလုံး အသတ္ ခံရတယ္။ အဲဒီေရႊဘုရားေက်ာင္းႀကီးေတြက ေရႊေတြကို လီနင္တို႔အဖြဲ႕က အကုန္လုံးခြာယူသြားၾကတယ္။ တပည့္ ေတာ္တို႔ရဲ့ ေရႊတိဂုံကို သခင္စိုးဘာေျပာဖူးလဲ။ အားလုံး လဲသတိရပါ။

အဲဒီေတာ့ ႐ုရွားျပည္မွာ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးျဖစ္ၿပီ ေျမရွင္ေတြ၊ အာဏာရွင္ေတြ ကို ကြန္ျမဴနစ္ေတြက အ ကုန္လုံး တိုက္ဖ်က္ေခ်မႈန္း၊ ဘာသာေရးအဖြဲ႕ အစည္းေတြ ကို ေခ်မႈန္းလိုက္ေတာ့ လီနင္ရဲ့ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႀကီး က တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဥေရာပထဲကိုစိမ့္ဝင္ၿပီးေတာ့ ဟန္ ေဂရီတို႔၊ ဘူေဂးရီးယားတို႔၊ ရိုေမးနီးယားတို႔၊ ပိုလန္တို႔၊ ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္ကုန္ၾက တယ္။ ဆိုဗီယက္ယူနီယံဆိုတာ ကို ျပန္ၾကည့္နိုင္ ငံေပါင္း ၁၅ နိုင္ငံေလာက္ အကုန္သိမ္း ၿပီးေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္လက္ေအာက္ ထည့္ထားတယ္။ အဲ ဒီေတာ့ ဘယ္မွာလႈပ္လႈပ္ျဖစ္ လဲဆိုေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ ႀကီး ဥေရာပကိုစိမ့္ဝင္တဲ့အခ်ိန္မွာ အီတလီနိုင္ငံ ေရာမ ၿမိဳ႕ကပုပ္ရဟန္း မင္းႀကီးရဲ့ နန္းေတာ္ႀကီးလႈပ္ လႈပ္ျဖစ္လာ တယ္။ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးရဲ့ နန္းေတာ္ႀကီး လႈပ္လႈပ္ျဖစ္ လာေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္သာတို႔ တိုင္းျပည္ကို လႊမ္းမိုးရင္ ပုပ္ ရဟန္းမင္းႀကီးရဲ့ ဘဝေတာင္ ဘယ္လိုေနရမလဲမသိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘာထလုပ္သလဲဆိုေတာ့ ဘာတီကန္နန္းေတာ္ ႀကီးက ရိုမန္ကက္ သလစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ တိုင္းသူ ျပည္ သားေပါင္းၿပီးေတာ့ အန္တီကြန္ျမဴနစ္၊ ကြန္ျမဴနစ္ ဆန႔္က်င္ေရးဝါဒ စတင္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးပမ္းၾကတယ္။

ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒဆန႔္က်င္ေရးႀကိဳးပမ္းၾကေတာ့ ဘာ သာေရးနဲ႔ပဲတိုက္မွရေတာ့ မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ နိုင္ငံေရးပါတီ ေတြေထာင္ေတာ့ ခရစ္ယာန္ဒီမိုကရက္ တစ္ပါတီ၊ ပရိသတ္ ႀကီး ျပန္ေျပာမယ္။ ေရာမ မွာဘာေထာင္သလဲ ခရစ္ယာန္ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ။ ဘာပါတီလဲ၊ ဘာသာေရးသည္ နိုင္ငံ ေရးထဲကို ေသေသခ်ာခ်ာဝင္သြားတာမဟုတ္လား။ ဘာပါ တီေထာင္လဲ။ ခရစ္ယာန္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီေထာင္ၿပီး ေတာ့ ခ်လိုက္ေတာ့မွ ေရာမကို ကြန္ျမဴနစ္မဝင္နိုင္ဘဲနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ေတြေနာက္ ဆုတ္သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ခရစ္ ယာန္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ၊ အီတလီမွာ ၁၉၁၉ ခုႏွစ္က တည္ေထာင္ၿပီးေတာ့ ေပၚျပဴလာ အျဖစ္ဆုံးနဲ႔ မဲအရဆုံး ပါတီက အဲဒီပါတီပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဂ်ာမနီက ဘာတည္ေထာင္လိုက္လဲဆိုေတာ့ ခရစ္ ယာန္ဒီမိုကရက္တစ္ယူနီယံဆိုၿပီး ဂ်ာမနီကေထာင္လိုက္ တယ္။ ဂ်ာမနီလဲ ကြန္ျမဴနစ္လႊမ္းမိုးျခင္းကို မခံလိုက္ရ ဘူး။ တစ္နိုင္ငံလုံးကိစၥ တစ္မ်ိဳးသားလုံးကိစၥ၊ အမ်ိဳးသား ေရးကိစၥမွာ တပည့္ေတာ္တို႔ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္ေတြ မ်က္စိက်ယ္က်ယ္၊ နားက်ယ္က်ယ္ဖြင့္ၿပီးေတာ့ အနာဂတ္ ကို အရွည္ေမၽွာ္ၿပီးေတာ့ သတိရွိရွိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေတာ္ မူၾကပါလို႔ တပည့္ေတာ္ေလၽွာက္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ခရစ္ယာန္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီဆိုတာ ဥေရာပတစ္ခြင္လုံး ပ်ံ႕ႏွံ့သြားပါတယ္။ အီတလီ၊ ဂ်ာမနီ၊ ဆြစ္ဇာလန္တို႔ကို ကြန္ျမဴနစ္မဝင္ နိုင္ျဖစ္သြား တယ္။ အဲဒီေတာ့ တပည့္ေတာ္ေလၽွာက္တင္ခ်င္ တာက သံဃာ ေတာ္အရွင္ျမတ္ေတြအေနနဲ႔ နိုင္ငံေရးထဲ ပါဝင္ရမယ္ လို႔ ေလၽွာက္ျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ သတိရွိရွိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ ဖို႔ကို ေလၽွာက္ တာျဖစ္ပါတယ္။ အခုနကေျပာထားၿပီးၿပီ။ ဘီလုံး ငွက္က သူ႔နယ္ေျမက လယ္ထဲက ထယ္ခဲ၊ စြန္ရဲနယ္ေျမက ဘယ္မွာလဲ။ ေကာင္းကင္မွာ ကိုယ့္စားက်က္မွာကိုယ္ေန ၿပီးေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ တပည့္ေတာ္ေလၽွာက္ ထားရျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ဒီကေန႔ ဥေရာပတစ္ခြင္မွာ အဲဒီ ခရစ္ယာန္ဒီမိုကရက္ တစ္ပါတီ၊ အဲဒါေတြ အရိပ္အႁမြက္က်န္လ်က္ရွိပါတယ္။

ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးၿပီးေတာ့ တိုင္းေရးျပည္ေရးတည္ၿငိမ္ မႈေတြျပန္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရိုမန္ကက္သလစ္ဘုန္း ေတာ္ႀကီးမ်ားက တို႔တစ္ေတြ နိုင္ငံေရးမွာ ေဝးေဝးေနၿပီး ေတာ့ လူမႈေရးပဲေဆာင္ရြက္ၾကရေအာင္ဆိုၿပီး လူမႈေရး ကို ႏွစ္မ်ိဳးေဆာင္ရြက္တယ္။

တစ္မ်ိဳးကေတာ့ တိုင္းျပည္ မွာ Social Unjustic ဆိုတဲ့ လူမႈေရးမမၽွတ မႈေတြကို Social Justic မၽွတေအာင္လုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ရိုမန္ ကက္သလစ္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ က ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ ေနာက္ တစ္ခါ လူမႈေရးရာကိစၥေတြမွာ လူေတြရဲ့စာေရး၊ ေနေရး၊ ဝတ္ေရးအက်ပ္ အတည္းေတြနဲ႔ လူမႈေရးကိစၥ ေတြမွာ တရားမမၽွတာေတြကို တရားမၽွတေအာင္ေဆာင္ ရြက္မယ္။ ေရေဘး၊ ေလေဘး၊ မုန္တိုင္းေဘးတို႔ၾကဳံလာရင္ စာေရးေနေရးက်ပ္တည္းၾကတဲ့အတြက္ အဲဒီကိစၥေတြမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္။

မမၽွတမႈေတြကို တရားမၽွတေအာင္ေဆာင္ရြက္မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ နိုင္ငံေရးမွာေဝးေဝးေရွာင္ၿပီး ရိုမန္ကက္ သလစ္ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေတြ ဟာ လူမႈေရးရာမတရားမႈမ်ား နဲ႔ လူမႈေရးဆင္းရဲမြဲေတမႈမ်ား ကိုေဆာင္ရြက္သြားၾကတာ ဒီေန႔အထိပဲ။ အဲဒီအေရးႏွစ္ကို ေဆာင္ရြက္ေပး ခဲ့တဲ့ ရိုမန္ကက္သလစ္ဘာသာဟာ ကမၻာမွာ က်ယ္ျပန္တဲ့ဘာ သာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္တို ဘာေတာ္လွန္ေရးကစၿပီး ေတာ့ ဥေရာပတစ္ခြင္ကဘာသာေရးေတြကို ၿခိမ္းေျခာက္ ခံရတဲ့အခါ ရိုမန္ကက္သလစ္ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက ခရစ္ ယာန္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ ဆိုတာေတြကို တည္ေထာင္ၿပီး ေတာ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြနဲ႔လက္တြဲၿပီး ဘာသာတရား ေတြမေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္ မူၾကသြားသလိုပဲ တပည့္ေတာ္တို႔ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ လည္းပဲ ဗုဒၶဘာသာ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ကိုးကြယ္တဲ့ ဤ ဗုဒၶဘာသာကိုလည္းဘဲ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးစြာနဲ႔ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူၾကရန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲဒီလိုအေရး ကိစၥေတြၿပီးသြားလို႔ရွိရင္လည္းပဲ Social Justic ဆိုတဲ့ ကိစၥနဲ႔ Social Welfare ဆိုတဲ့ကိစၥမွာ ဘာသာေရးနဲ႔လက္ တြဲၿပီးေတာ့ ေဆာင္ ရြက္သြားၾကပါဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ဘုရားတပည့္ေတာ္ရိုေသ စြာေလၽွာက္ ထား ပါတယ္ ဘုရား။ ဘုရားတပည့္ေတာ္နိဂုံးခ်ဳပ္ရမယ္ဆိုရင္ အား လုံးေလာကဓမၼႏွစ္ဌာနမွာ ဓမၼဝိနယႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ က်င့္ သုံးၿပီးေတာ့ အစြန္းႏွစ္ဖက္ လြတ္ေအာင္ ေရွာင္ၿပီးေတာ့ သာသနာ့အက်ိဳးနဲ႔ျပည္ သူျပည္ သားေတြ ရဲ့အက်ိဳးကိုေဆာင္ရြက္ေတာ္ မူသြားၾကဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အစြန္းႏွစ္ဖက္ ကိုေျပာၾကတဲ့အခါမွာေျပာစရာ နည္းလမ္းေလးေတြ အမ်ားႀကီးရွိ ပါတယ္။ ဒီကေန႔ေတာ့ ဘုရားတပည့္ ေတာ္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲေျပာ ပါရေစ။ ပီယ ဆိုတာ အစြန္းတစ္ ဖက္ပါ။ အပီယဆိုတာလဲ အစြန္းတစ္ဖက္ ပါ။ ပီယရယ္ အပီယရယ္။ ပီယဆိုတာက ခ်စ္တာ။ အပီယဆိုတာက မုန္းတာ။ ပီယဆို တာက တစ္ေယာက္ေယာက္ ကိုခ်စ္ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာ သာေပးတာ။ အပီယဆိုတာ ကမုန္းတာ။ တစ္ေယာက္ေယာက္ ကိုမုန္းၿပီးေတာ့ ဖိႏွိပ္ ပုတ္ခတ္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ခ်စ္သူလဲမထားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ မုန္း သူရန္မွလြတ္ရန္ ေရွာင္ဖို႔က လဲအေရးႀကီးပါတယ္။ လူေတြဆုေတာင္းၾကတယ္ေလ။ဘုရားတပည့္ေတာ္ေဘးရန္ကင္းကြာ ခ်မ္းသာစြာ ေနရပါလို၏လို႔ဆုေတာင္းတယ္။

ဆုေတာင္းမျပည့္ဘူး။ေဘးရန္ေတြသိပ္မ်ားတယ္။ အဲဒါဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ဣသာ မစၧရိယေၾကာင့္။ ဣသာမစၧရိယဘာေၾကာင့္ျဖစ္သလဲ။ ခ်စ္ျခင္းနဲ႔မုန္းျခင္းေၾကာင့္၊ ခ်စ္သူ ကိုမ်က္ႏွာသာေပး လိုက္လို႔ရွိရင္ မုန္းသူကိုေတာ့ဖိအားေပးမွာေပါ့။ အဲဒါ ေၾကာင့္ အဲဒီႏွစ္မ်ိဳးမွ လြတ္ေအာင္ေရွာင္ၿပီးေတာ့ ဓမၼဝိ နယနဲ႔အညီ တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳးသာ သနာအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူသြားၾကပါဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ဘုရား တပည့္ေတာ္အေလးအနက္ေလၽွာက္ထားပါတယ္။

ေနာက္ တစ္ခ်က္ကေတာ့ ေရွးဦးစြာပုံျပင္တစ္ခုေျပာပါမယ္။ သာတိတ္ဆိုတဲ့ ရ ဟန္း၊ အဲဒီရဟန္းေတာ္ဟာ သံဃာ ေတာ့္ေတြကိုေတြ႕တိုင္းေလၽွာက္ေျပာ တယ္။ ဘာကိုေျပာ သလဲဆိုရင္ လူရဲ့ဝိညာဥ္ဟာမပ်က္မစီး၊ မပ်က္မစီးေသာ ဝိညာဥ္သည္သံသရာမွာ တစ္ဘဝမွတစ္ဘဝသို႔လည္ေန တယ္။ ဒါအတၱဝါဒ။ အဲဒါျမတ္စြာဘုရားေဟာတယ္။ဘုရားေဟာတာကို သူသိတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒါကို ဟိုကိုယ္ေတာ္ေျပာ၊ ဒီကိုယ္ေတာ္ေျပာတယ္။ ေျပာေတာ့ သဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္ေတြက ေဟ့ သာတိ၊ ျမတ္စြာ ဘုရားက ႐ုပ္ေရာ၊ ေဝဒနာေရာ၊ သညာေရာ၊ သခၤါရ ေရာ၊ ဝိညာဥ္ေရာ၊ မပ်က္မစီးဘဲ နဲ႔ သံ သရာလည္တယ္ ဆိုတာတို႔ ဘုရားမေဟာဘူး။ ဘာဝိညာဥ္ျဖစ္ျဖစ္ ဝိညာဥ္ ဆိုတာ ပ်က္စီးတဲ့အထဲမွာရွိ တယ္။ ျမတ္စြာ ဘုရား ကို မဟုတ္တဲ့စကားနဲ႔ မစြပ္စြဲပါနဲ႔။ ဘုရားမေဟာတာကို ဘုရားေဟာတယ္လို ႔စြပ္စြဲျခင္းဟာ ဒါဟာမေကာင္းဘူးလို႔ သံဃာေတာ္ေတြကဆုံးမၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ထံပို႔ရတယ္။ တပည့္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက အရပ္မွာ တိုင္းျပည္မွာေန ၾကတဲ့လူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ဝက္ဘ္ဆိုက္တို႔၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ တို႔မွာတင္ၿပီးေတာ့ ေရးၾကတဲ့သူေတြဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢ ဇင္းေတြမွာေရးၾက တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ မေျပာတာကိုမေျပာတဲ့ အတိုင္းပဲ ေရးပါ။ ေျပာတာ ကို ေျပာတဲ့အတိုင္းေရးပါ။ မေျပာတာေတြကို ေျပာသလို လုပ္ၿပီးေတာ့၊ ေျပာ တာ ေတြကို မေျပာသလိုလုပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာင္းျပန္မ လုပ္ၾက ပါနဲ႔ဆိုတာကို အဲဒါေတာ့ အထူးပဲေမတၱာရပ္ခံေျပာခ်င္ ပါတယ္။ နိဂုံးခ်ဳပ္အေနဲ႔ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာေစာင့္ ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ရဲ့ အမ်ိဳးဘာသာသာသ နာေစာင့္ေရွာက္ ေရးဥပေဒ ေလးရပ္ကို ဘယ္လိုပဲျပ႒ာန္းလိုက္ေစ ကာမူ ေနာက္ ဒီထက္ဥပေဒေတြ တိုး၍တိုး၍ လာပါေစဦး။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဘုရားသားေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြဟာ နံပါတ္တစ္ ျမန္မာ့ေျမေပၚ မွာရွိေနၾက တဲ့ တျခားဘာသာ တရားေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူယွဥ္ တြဲၿပီး ေနထိုင္သြား မယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း တပည့္ေတာ္ ဒီေနရာကေန သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ေတြကိုလဲ ေလၽွာက္ပါတယ္။

အျခားဘာသာဝင္မ်ား ကိုလဲ ေၾကညာပါတယ္။ နံပါတ္ (၁)ကေတာ့ တပည့္ေတာ္တို႔က အခ်င္းခ်င္းအျပန္ျပန္အ လွန္လွန္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္နားလည္မႈကိုတည္ ေဆာက္ၿပီးေတာ့ ေနသြားၾကပါစို႔။ နံပါတ္(၂)ဘာသာ ေရးအဖြဲ႕အစည္းေတြ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အျပန္အလွန္ ရိုေသ ေလးစားစြာ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ေလးစားစြာ ဆက္ဆံၿပီးေတာ့ သြားၾကပါစို႔။ နံပါတ္(၃) ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုက အျခားဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မျပဳဘဲနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနထိုင္သြားၾကပါစို႔။ နံပါတ္(၄)ဆူပူေသာင္း က်န္းျခင္းတို႔ကိုေရွာင္ရွားၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လက္တြဲၿပီးေတာ့ အတူေနထိုင္သြားၾကပါစို႔။ နံပါတ္(၅) ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္စြာ သည္းခံျခင္းတရားကို လက္ကိုင္ ထားၿပီး မည္သည့္ဘာသာေရးအဖြဲ႕ အစည္းနဲ႔မဆို ၿငိမ္း ခ်မ္းစြာလက္တြဲၿပီးေတာ့ အတူေနထိုင္သြားၾကပါစို႔လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လက္တြဲေနထိုင္ေရးမူငါးခ်က္ကို ဘုရား တပည့္ေတာ္ ဒီေနရာေနတင္ျပလိုက္ရပါတယ္။ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္က သီရိလကၤာနိုင္ငံ ကိုလံဘိုၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာနိုင္ငံ ကဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုရယ္၊ အိႏၵိယဝန္ႀကီး ခ်ဳပ္ေန႐ူးရယ္၊ တ႐ုတ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေရွာင္အန္ေလးရယ္၊ အဲဒီဝန္ႀကီး ခ်ဳပ္သုံးေယာက္ ေခါင္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရး မူငါးခ်က္ကိုခ်မွတ္သလိုပဲ၊ ဒီ ကေန႔ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႕ႀကီး ကလဲပဲ ဒီအတိုင္းပဲက်င့္သုံးသြားၾကပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ နားလည္မႈရေအာင္ယူမယ္။ တစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ရင္း ရင္းႏွီးႏွီးဆက္ဆံမယ္။ တစ္ဘာသာနဲ႔ တစ္ဘာသာကို ဘာမွဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ ျခင္းဘာမွမျပဳဘူး။ ပရိသတ္က ဖ်က္တာကို ႀကိဳးစားၿပီး ေရွာင္မယ္။ ႀကီးမားေသာသည္းခံျခင္းနဲ႔ ဒီျမန္မာ့ေျမေပၚ မွာရွိတဲ့ ဘယ္ဘာသာဝင္မ်ားနဲ႔မဆို တပည့္ေတာ္တို႔ အားလုံး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း လက္တြဲေနထိုင္သြားၾကပါစို႔ လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူငါး ခ်က္ ကိုေၾကညာရင္းနဲ႔ ဘုရား တပည့္ေတာ္ရဲ့ဩဝါဒက ထာကို ဤေနရာမွာ ပဲ နိဂုံး ကမၸတ္အဆုံးသတ္ရပါေၾကာင္း ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္တို႔ဘုရား။

_____Democracytoday‬ ေပ႔စ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။