လင္းလင္းရဲ႕ စတုတၳေတာ္လွန္ေရး အယ္လ္ဘမ္

စတုတၳေတာ္လွန္ေရး, Progressive Rock, သံမဏိလိပ္ျပာ, ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္, လင္းလင္း
ဒီမုိကေရစီအေရြ႕ေတြ လႈိင္းထလာေနခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆန္တဲ့ ေတးသီခ်င္း ပံုစံေတြလည္း ဟုိတကြက္ သည္တကြက္ ေရႊ႕လ်ား စီးဆင္းလာတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ အနီးစပ္ဆံုး သာဓကက လင္းလင္းရဲ႕ “သံမဏိလိပ္ျပာ” အေခြပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ လင္းလင္းဟာ အႏုပညာ “ဇ” ရွိ႐ံုသာမက ႏုိင္ငံေရး စိတ္ဓာတ္ “ဇ” ရွိသူျဖစ္တယ္ ဆုိတာ အဲဒီ Album ထဲက သီခ်င္းေတြက မီးေမာင္းထိုးျပထားပါတယ္။ အဲဒီအေခြဟာ မထြက္ခင္းကတည္းက ဂီတအသုိင္းအဝိုင္းနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ လူငယ္ေတြ အၾကားမွာ ျပန္႔ႏွံ႔ေနခဲ့ၿပီး အေခြ စျဖန္႔ျဖန္႔တဲ့ေန႔မွာပဲ ဂီတေစ်းကြက္ကို စံခ်ိန္တင္ လႈပ္ခတ္ေစခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလုိ အရွိန္တခု ရလုိက္တဲ့ လင္းလင္းဟာ “သံမဏိလိပ္ျပာ” အေခြနဲ႔ သိပ္မေဝးကြားလွတဲ့ ကာလအတြင္းမွာပဲ “စတုတၳေျမာက္ ေတာ္လွန္ေရး” အေခြကုိ ခ်ျပလာခဲ့ျပန္ပါတယ္။ အခုအေခြဟာလည္း အေခြ မထြက္ခင္ကတည္းက ေရပန္းစား ေနခဲ့ၿပီး အေခြျဖန္႔တဲ့ ေန႔မွာေတာ့ ဂီတေစ်းကြက္ကုိ ဒုတိယ စံခ်ိန္တင္ လႈပ္ခတ္ေစခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လင္းလင္းဟာ ျမန္မာျပည္ ဒီမုိကေရစီအေရြ႕ရဲ႕ အလႈပ္အခတ္ေတြ အၾကားမွာ ႏုိင္ငံေရးဆန္တဲ့ သီခ်င္းေတြ နဲ႔ လုပ္စားေနၿပီးလား ဆုိတဲ့ အေတြးမ်ဳိး ဝင္မိတာေၾကာင့္ အခုအေခြကုိ အထပ္ထပ္အခါခါ အေလးအနက္ထားၿပီး နားထာင္ ၾကည့္ျဖစ္တဲ့ အခါ လင္းလင္းရဲ႕ ျဖဴစင္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး အျမဳေတ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ သူတတ္ကၽြမ္းတဲ့ ဂီတအႏုပညာနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံက ျပည္သူလူထုရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ လူ႔အခြင့္အေရး စိတ္ဓာတ္ေတြ ျမင္သာလာေအာင္၊ ရွင္သန္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာ ေအာင္ အက်ဳိးျပဳ ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရလုိ႔ ဒီ Album တခုလံုးကုိ ၿခံဳငံုၿပီး အႏွစ္ခ်ဳပ္ သံုးသပ္ျပခ်င္မိပါတယ္။
ေသခ်ာတာတခုက လင္းလင္းဟာ အခု “စတုတၳေျမာက္ ေတာ္လွန္ေရး” Album ကုိေကာ “သံမဏိလိပ္ျပာ” Album ကိုပါ ႏုိင္ငံေရး သီခ်င္းမ်ားလုိ႔ တံဆိပ္ ကပ္ႏွိပ္ မထားေပမယ့္ လူငယ္ေတြကုိ ႏုိင္ငံအသိအျမင္ စိတ္ဓာတ္ေတြ ႏုိးၾကား လာေအာင္ လံႈ႔ေဆာ္ေပးႏုိင္တဲ့ သီခ်င္းေတြကုိ အဲဒီ Album ၂ ခ်ပ္လံုးမွာ ခံစားခြင့္ ရႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု Album ထဲမွာ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္ရဲ႕ လက္ရာလုိ႔ ယူဆလို႔ ရႏုိင္တဲ့ “ေခြးဇာတ္ခင္းတဲ့ သီခ်င္း” ဟာ ႏုိင္ငံေရး အရေကာ၊ ပုဂၢလ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတုိင္း အတြက္ပါ ေခတ္အဆက္ဆက္ အက်ဳံး၀င္ေနမယ့္ သီခ်င္းေကာင္း တပုဒ္ျဖစ္ သလုိ၊ ဒီ Album ရဲ႕ အဖြင့္သီခ်င္း ျဖစ္တဲ့ Rock ဟစ္တုိင္ သီခ်င္းမွာ Bridge အပိုဒ္က စကားလံုး အသံုးအႏႈန္း တခ်ဳိ႕ ဟာ သူမ်ား ဦးေႏွာက္ကို ေဖာက္စားၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ ပလႅင္ေပၚမွာ ယစ္မူးေနသူေတြကုိ တပ္လွန္႔ေပးလုိက္တဲ့ Alter bridge အေငြ႔အသက္ေတြ မႊန္းထံုေနတဲ့ Rock သီခ်င္းေကာင္းတပုဒ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ Album ကုိ သီခ်င္းေကာင္း အခ်ဳိ႕နဲ႔ ရစ္ဖြဲ႔ထားတဲ့ Album ေကာင္း တခ်ပ္လို႔ ဆုိႏိုင္ေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ သီခ်င္းေလး ေတြဟာ “သံမဏိလိပ္ျပာ” Album ထဲက သီခ်င္းတခ်ဳိ႕နဲ႔ Melody အယူအဆေတြ ခပ္ဆင္ဆင္ တူေနတာကေတာ့ ဒီ Album ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ တခုလုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီ Album ရဲ႕ Cover Design အျပင္အဆင္ကုိ ႐ုိး႐ုိးေလးနဲ႔ ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိေအာင္ စိတ္ကူးဆန္းကေလးနဲ႔ ဖန္တီးထားေပမယ့္ သီခ်င္း စာအုပ္မွာ ေမာင္ေမာင္ေဇာ္လတ္နဲ႔ NAYWAK နာမည္ေတြ တပ္မထားတာ ကေတာ့ လူသစ္တန္း ေတးေရးဆရာ NAYWAK အတြက္ ပိုၿပီး မခ်င့္မရဲ ျဖစ္မိ ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ လူသစ္တန္း ေတးေရးဆရာ တေယာက္ အတြက္ နာမည္ရ အဆုိရွင္တဦးရဲ႕ Album မွာ ပထမဆံုး ပါဝင္ရတဲ့ သီခ်င္းမို႔ ကိုယ္ေရးသား ဖန္တီးထားတဲ့ သီခ်င္းပံုစံကုိ ပရိသတ္မ်ား သိရွိမွသာ ကိုယ္ရဲ႕ အႏုပညာ အရည္အေသြးကို ဆန္းသစ္ ေဝဖန္ႏုိင္မွာျဖစ္လို႔ပါ။
ဒါကလည္း Album တခုလံုးကို အားစုိက္ထားၿပီးမွ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ယူဆထားတဲ့ အမွားတခ်ဳိ႕ရဲ႕ ဓမၼဓိ႒ာန္က်မႈကုိ ျမင္သာလာေစခ်င္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အႏုပညာ ဓာတ္ခံအား ေကာင္းသူတဦး အားထုတ္ ႀကိဳးစားထားတဲ့ လက္ရာေကာင္း သီခ်င္းတခ်ဳိ႕ ပါဝင္တဲ့ “သံမဏိလိပ္ျပာ” Album ထဲက သီခ်င္းေတြ ေလာက္ အားမရေပမယ့္ လက္ရွိ ျမန္မာျပည္သူ အမ်ား ခံစားေနရတဲ့ ခံစားမႈနဲ႔ ထပ္တူက်တဲ့ အေၾကာင္းအရာ မ်ဳိးေလးေတြ ပါဝင္ ေနတာေၾကာင့္ ဒီကေန႔ ျဖစ္တည္ေနတဲ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ေတြကို တေထာင့္တေနရာက ေထာက္ျပ ႏုိင္ခဲ့တဲ့ Album တခ်ပ္ဆုိတာ ကေတာ့ ျငင္းလုိ႔ ရမယ္ မထင္ပါဘူး။
အဲ့ဒီလုိ စံႏႈန္းေတြန႔ဲ ကိုက္ညီမႈ ရွိတဲ့ သီခ်င္းေတြကေတာ့ “သန္းေျခာက္ဆယ္အိပ္မက္”၊ “ေမတၱာပုိ႔ျခင္း”၊ “Rock ဟစ္တုိင္” သီခ်င္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသီခ်င္းေတြမွာ ေပးခ်င္တဲ့ Message ကို Rock ဂီတရဲ႕ ပုံသ႑ာန္နဲ႔ လုိက္ဖက္ေအာင္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း စကားလံုးေတြ သံုးၿပီး တုိက္႐ုိက္တည့္တုိး ခ်ျပထားတာ ျဖစ္လို႔ ရည္ရြယ္ရာ ပစ္မွတ္ကုိ တန္းတန္းမတ္မတ္ ေရာက္ရွိခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြလို႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ တည့္တုိး ဆန္လြန္းအားႀကီးေတာ့ ေလးနက္မႈ မရွိသလုိ ခံစားရပါတယ္။
ဒီ Album ထဲမွာ အဲဒီလုိ ပစ္မွတ္ကို တုိက္႐ုိက္မွန္ေအာင္ ပစ္တဲ့ သီခ်င္းပံုစံမ်ဳိးေလးေတြရွိသလုိ၊ ပစ္မွတ္ကို ေရာက္ေအာင္ ေကြ႔ဝိုက္ၿပီး ပါးပါးနပ္နပ္ကေလး ပစ္သြင္းထားတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီ သီခ်င္းေတြကေတာ့ “ေႏြပီသတဲ့ၿမိဳ႕” ၊“ေခြးဇာတ္ခင္းတဲ့သီခ်င္း”၊ “က်ေနာ္နဲ႔ အိမ္ေရွ႕က ဂစ္တာသမား”၊ “သစ္ပင္စုိက္”၊ သီခ်င္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီသီခ်င္းေတြဟာ Rock ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ သူ႔ Music Style နဲ႔ သူရည္ရြယ္ရာ ပစ္မွတ္ကုိ ပါးပါးနပ္နပ္ကေလး ေရာက္ရွိေအာင္ ပစ္ႏိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ဂီတပံုသ႑ာန္အရေရာ၊ အေၾကာင္းအရာအရပါ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူငယ္မ်ား အတြက္ ေလးနက္တဲ့ Message ေတြကို ပံုေဖာ္ ေပးႏုိင္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြလို႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ ထူးျခားခ်က္တခုက လင္းလင္းရဲ႕ Album ေတြမွာ ေတြ႔ရခဲတဲ့ Progressive Rock ဂီတအေငြ႔အသက္ တခ်ဳိ႕ကို ဒီ Album ထဲမွာ ျမင္ေတြ႔လုိက္ရလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ Progressive Rock ဂီတဟန္ေတြနဲ႔ Dream Theater ရဲ႕ အရိပ္ေတြ စြန္းထင္ေနတဲ့ သီခ်င္းေတြကေတာ့ “ကိုယ့္သမုိင္းနဲ႔ ကိုယ္” နဲ႔ “ေခတ္ပ်က္ စင္ဒရဲလား” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေတြ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ကာလွ်ံကာ နားေထာင္ၾကည့္လုိက္ရင္ သမား႐ုိးက် Rock သီခ်င္းေတြပဲလုိ႔ မွတ္ယူႏုိင္ေပမယ့္ အေသအခ်ာ နားေထာင္ၾကည့္လုိက္ရင္ ဒီသီခ်င္း ၂ ပုဒ္ကို Arrange လုပ္သြားတဲ့ Music Style နဲ႔ Solo တီးခတ္မႈ ဟန္ေတြက Progressive Rock လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ရွိေနတာကုိ ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
လင္းလင္းဟာ ဒီ Album ကုိ အရင္ Album ေတြထက္ Music ပံုသ႑ာန္စံုေအာင္ အားထုတ္ထားေပမယ့္ အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလုိ တခ်ဳိ႕ သီခ်င္းပံုစံ ေလးေတြဟာ လင္းလင္းရဲ႕ ေရွ႕က သီခ်င္းပံုစံခြက္ထဲမွာပဲ ရိွေနတာေၾကာင့္ စကားလံုး အေၾကာင္းအရာက လြဲလို႔ ထူးမျခားနား Music ပံုစံမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီ Album ထဲက ႏုိင္ငံေရး ဆန္ဆန္ လူမႈဘဝ ဒႆနဆန္ဆန္ သီခ်င္းေတြ ၾကားမွာ ရွားရွားပါးပါး ပါ၀င္လာတဲ့ အခ်စ္ အေၾကာင္းအရာဖြဲ႔ သီခ်င္းေလးတပုဒ္ကေတာ့ ေတးေရး NAYWAK ရဲ႕ လက္ရာလုိ႔ ယူဆလို႔ ရႏုိင္တဲ့ “ဘုရား ေပးတဲ့ လက္ေဆာင္” သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းဟာ အေၾကာင္းအရာ အရေရာ၊ Music ပုံစံအရပါ သီးျခား ခြဲထြက္ေနတဲ့ သီခ်င္း တပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီသီခ်င္းမွာ သီခ်င္းအေၾကာင္းအရာနဲ႔ လုိက္ဖက္စြာ Piano Riff ေတြရဲ႕ လွပၿပီး စြဲမက္ဖြယ္ရာ Melodic ျဖစ္မႈေၾကာင့္ ဒီ Album ထဲမွာ ရွားရွားပါးပါး ပါ၀င္လာတဲ့ ဒီအခ်စ္သီခ်င္းေလးကုိ တခုတ္တရ အႀကိဳက္ေတြ႔ ၾကမွာေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။
Album Title ျဖစ္တဲ့ “စတုတၳေတာ္လွန္ေရး” ကုိ “သံမဏိလိပ္ျပာ” လုိ Title song အျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ ခံစားခြင့္ မရခဲ့ေပမယ့္ Album Title ရဲ႕ စကားလံုး အားေကာင္းမႈက ဒီ Album အေပၚပုိၿပီး စိတ္ဝင္စားစရာ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္း တခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု Album ထဲက သီခ်င္းေတြဟာ “သံမဏိလိပ္ျပာ” Album ရဲ႕ ေလာင္းရိပ္ေအာက္က ႐ုန္း မထြက္ႏုိင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသေလာက္ မရခဲ့တဲ့ Album တခ်ပ္လုိ႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လက္ရွိ ဒီမုိကေရစီအေရြ႕ေတြ ၾကားမွာ၊ ေခတ္ရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ အေျခအေနအခ်ိန္အခါနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အခုလုိ သီခ်င္းေကာင္းေတြကို ႏုိင္ငံကုိ ခ်စ္တဲ့စိတ္၊ လူငယ္ေတြအေပၚ ႏုိင္ငံေရး စိတ္ဓာတ္ အသိအျမင္ေတြ ရွိေစလုိ တဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ Album တခ်ပ္ျဖစ္တာမုိ႔ လင္းလင္းရဲ႕ “စတုတၳ ေတာ္လွန္ေရး” ဟာ ဒီကေန႔ ဂီတ ေလာကမွာ ရာသီစာ သမုိင္းစာမ်က္ႏွာတခု ထပ္တုိး ဖန္တီးျပျခင္း မဟုတ္တာေတာ့အမွန္ပါပဲ။
http://burma.irrawaddy.org/
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။