တိုက္ပြဲရပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအရေျဖရွင္းဖို႔ သေဘာထားရိွတယ္ – ဗုိလ္မႉးခ်ဳပ္ထြန္းျမတ္ႏိုင္

By မ်ဳိးေဇာ္လင္း 6 May 2016
ရကၡိဳင့္တပ္မေတာ္ ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ထြန္းျမတ္ႏုိင္။

ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္းျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ တိုက္ပဲြေတြေၾကာင့္ ေဒသခံရြာသား ရာေပါင္းမ်ားစြာ ေနအိမ္ေတြကို စြန္႔ခြာ ထြက္ေျပးေနၾကပါတယ္။ စစ္ပြဲေတြရပ္စဲဖို႔ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္း ဆႏၵျပပြဲေတြ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးေနာက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာ စစ္ရပ္စဲေရး အေရးႀကီးအဆုိ တင္သြင္းေဆြးေႏြးရာမွာ လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္းတင္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

ရကၡိဳင္တပ္မေတာ္ (Arakan Army) ကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ေန႔က ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ဒီႏွစ္ဆန္းကစၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္းမွာ အစိုးရတပ္မေတာ္နဲ႔ တိုက္ပြဲေတြ စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရကၡိဳင့္တပ္မေတာ္ ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္မႉးခ်ဳပ္ထြန္းျမတ္ႏိုင္က သူတို႔ဟာ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး အဆင့္အတန္း၊ အခြင့္အေရး ရရွိဖို႔အတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတာျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းဖို႔ သေဘာထားရွိတယ္လို႔ ဒီဗြီဘီနဲ႔ သီးသန္႔ေမးျမန္းရာမွာ ေျဖဆိုပါတယ္။ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ထြန္းျမတ္ႏိုင္ကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားပါတယ္။

လက္ရိွ ရခိုင္မွာျဖစ္ေနတဲ့ တိုက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုအေျခအေနရိွတယ္၊ ဘယ္ေတြျဖစ္ေနလဲ ေျပာေပးပါဦးခင္ဗ်။

“ရခိုင္မွာျဖစ္ေနတဲ့တိုက္ပြဲ စျဖစ္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔လႈပ္ရွားတဲ့၊ ေနထိုင္တဲ့ခြင္ကို တပ္မေတြ ထိုးလာတာေပါ့။ စတခ ၁၅ တို႔၊ ၅ တို႔ ၉ တို႔ေပါ့။ အဲ့ဒါ ထိုးလာတယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ဒီလို ေရြ႕လ်ားတိုက္ပြဲေပါ့ေနာ္။ ဒါ လႈပ္ရွားစစ္ေၾကာင္းနဲ႔ပဲ ျပန္ခုခံတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ေတြကလည္း ေၾကာက္လန္႔ၿပီးေတာ့ ထြက္ေျပးသြားတာ။ တကယ္တမ္း တိုက္ပြဲျဖစ္တာက ၇ ႀကိမ္၊ ၈ ႀကိမ္ေလာက္ေတာ့ျဖစ္တယ္။ ႏွစ္ဘက္ရင္ဆိုင္ျဖစ္တာေပါ့။ ေျပာက္က်ား ႀကိဳးၾကားႀကိဳးၾကားျဖစ္တာေတာ့ အမ်ားႀကီးျဖစ္တယ္။ အဲ့လိုျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ အစိုးရတပ္ေတြက ရမ္းသမ္းပစ္တာမ်ားတယ္။ လက္နက္ႀကီးေတြကို ရြာေတြမွာ က်လာတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ရြာသြားေတြက ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ေျပးသြားတာမ်ားတယ္။ ေနာက္ၿပီးမွ သူတို႔က အျမစ္ျပတ္ေခ်မႈန္းေရးပံုစံဆိုေတာ့ ရိကၡာေတြဘာေတြကို ၀ယ္ယူတာတို႔၊ ပို႔ေဆာင္တာတို႔ အကုန္လံုး ျဖတ္ေတာက္ထားေတာ့ ရြာသားေတြလည္း ရိကၡာျပတ္ၿပီးမွ အကုန္လံုး စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။”

ႏွစ္ဘက္ထိခိုက္မႈ အေနနဲ႔ေကာ ဘယ္လိုမ်ိဳးရိွလဲခင္ဗ်။

“၁၆ ရက္ေန႔ကေနၿပီးမွ က်တာေတာ့ ၁ ေယာက္ရိွခဲ့တယ္။ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတာေတာ့ ၈ ေယာက္၊ ၉ ေယာက္ေတာ့ရိွတယ္။ ဒဏ္ရာျပင္းထန္တာ ၁ ေယာက္ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ေနထိုင္တဲ့ ေနရာကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေသခ်ာျပင္ဆင္ၿပီးမွ ေနေနတာေလ။ အဲ့ေတာ့ သူတို႔က အင္အားအမ်ားႀကီး သံုးၿပီးေတာ့မွ ညႇပ္ၿပီး၀င္တယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔အတြက္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတာမ်ားတယ္လို႔ သိထားတယ္။ ေဆး႐ံုေတြကို တင္တာတို႔ အရပ္သားေတြ ကိုယ္တိုင္လည္း မ်က္ျမင္ေပါ့ေနာ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ားတယ္။ ရာဂဏန္းေလာက္ထိရိွမယ္။ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ၆၀ အထက္ေပါ့။”

တိုက္ပြဲေတြရပ္သြားဖို႔ ရခိုင္မွာရိွတဲ့ ျပည္နယ္အခ်ိဳ႕မွာလည္း ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈေတြ ရိွေနတယ္ေပါ့ေနာ္။ ရန္ကုန္မွာလည္း ရိွေနတယ္ဆိုေတာ့ တိုက္ပြဲေတြရပ္ဖို႔ဆိုရင္ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းက ဘာမ်ားလိုအပ္မလဲခင္ဗ်။

“အဓိကအေၾကာင္းအရာကေတာ့ အခု အစိုးရဘက္က လႈပ္ရွားေနတဲ့ စစ္ဆင္ေရးေတြကို ရပ္လိုက္ရင္ တိုက္ပြဲက ရပ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါက က်ေနာ္တို႔ဘက္က စတိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီ လူထုတင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ အစိုးရနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ေစာေစာကတည္းက သေဘာထားရိွၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က စၿပီးေတာ့ မတိုက္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ျမင္တာက ဒီ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အာဏာလက္လႊတ္လိုက္ရတဲ့ အုပ္စုေတြက တိုက္ပြဲကို ဖန္တီးၿပီးေတာ့မွ အစုိးရသစ္ကို အက်ပ္အတည္းျဖစ္ေအာင္ တဘက္လွည့္နဲ႔ ဖန္တီးသလားဆိုတဲ့ စဥ္းစားခ်က္လည္း ျဖစ္တယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ တိုက္ပြဲေတြကို ရပ္နားဖို႔က က်ေနာ္တို႔က ပိုရပ္နားခ်င္တာေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔လူထုက ပိုၿပီးမွ ဒီတိုက္ပြဲဒဏ္ေတြကို ခံရတာကို။ တိုက္ပြဲျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔လူထု နစ္နာတာကို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ျဖစ္ခ်င္ပါ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ဟိုကေန အျမစ္ျဖတ္ေခ်မႈန္းဖို႔ စစ္ဆင္ေရး လုပ္လာေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း ခုခံရေတာ့မွာေပါ့။ လူထုသေဘာထားကေတာ့ တိုက္ပြဲရပ္ဖုိ႔၊ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းဖို႔။ က်ေနာ္တို႔လည္း တိုက္ပြဲရပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအရေျဖရွင္းဖို႔ သေဘာထားရိွတယ္။”

စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြက တိုးတိုးလာတယ္ဆိုေတာ့ အစ္ကိုတို႔ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ဆက္လက္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္။

“အဲ့ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အန္ဂ်ီအိုေတြေကာ၊ အျခား လူထုအေျချပဳ အဖြဲ႔အစည္းေတြပဲ ဒီကိစၥကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေဆာင္ရြက္သြားမယ္ေပါ့။ ဒီကိစၥကို တကယ္လို႔ လိုအပ္ရင္ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႔အစည္းေတြကို အကူအညီ ေတာင္းခံၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ လူမႈဒုကၡေတြ၊ စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြရဲ႕ ကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားသြားမွာပါ။”

ဟုတ္ကဲ့။ လက္ရိွအေျခအေနမွာေကာ တိုက္ပြဲေတြ အေျခအေနက ဘယ္လိုရိွလဲခင္ဗ်။

“တိုက္ပြဲအေျခအေနက က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔စစ္ေၾကာင္းကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေရွာင္ေပးဖို႔ေတာ့ ညႊန္ၾကားထားတယ္။ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွာင္လို႔မရတဲ့ အေနအထားေတြ ရိွလာရင္ေတာ့ ျပန္ၿပီးမွ ခုခံရေတာ့မွာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု ဒီရက္ပိုင္းမွာ တိုက္ပြဲႀကီးႀကီးမားမား မျဖစ္ေသာ္လည္းဘဲ အရမ္းေရွာင္ရခက္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးေတြ ေရာက္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း ျပန္လည္ခုခံရေတာ့မွာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တိုက္ပြဲအေနအထားက ပိုဆိုးသြားႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးလည္း ရိွေနတယ္ခင္ဗ်။”

ေအေအကို ကူညီေပးတဲ့ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔ေတြေကာ ရိွလားခင္ဗ်။ ဘယ္လိုမ်ိဳးရိွလဲဗ်။ ဘယ္ႏွဖြဲ႔လာက္ရိွလဲ။

“က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသား မဟာမိတ္ေတြေပါ့။ တပ္ေပါင္းစုအေနနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တာရိွတယ္။ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြေပါ့ေနာ္။ ေကအိုင္အို၊ ေကအိုင္ေအနဲ႔လည္း က်ေနာ္တို႔ ပူးေပါင္းစစ္ဆင္ေရးေတြလည္း လုပ္ခဲ့တာပဲ။ ကိုးကန္႔၊ ပေလာင္မွာလည္း လုပ္တာပဲ။ ဒီေကဘီေအမွာလည္း က်ေနာ္တို႔ လႈပ္ရွားခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ မိတ္ေဆြေတာ့မ်ားတယ္ဗ်။ ဒါေၾကာင့္ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အကုန္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ဆိုတာက ကိုယ္စီကိုယ္စီ ရိွၾကတာေပါ့။ တျခား အသီးသီး မွတ္ခ်က္ေတြေတာ့ က်ေနာ္ မေပးလိုဘူးခင္ဗ်။ အဓိကကေတာ့ ရကၡိဳင့္တပ္မေတာ္က တိုက္ပြဲ၀င္တာပါပဲ။ က်န္တာကေတာ့ နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ရိွရင္လည္း ရိွမွာေပါ့။ နည္းဗ်ဴဟာအဆင့္မွာက်ေတာ့။ ဒါက ခုနက ေျပာသလိုပဲ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အေနအထားဆိုေတာ့ အတိအက် မွတ္ခ်က္မေပးလိုဘူးလို႔ က်ေနာ္ ေစာေစာက ေျပာတဲ့အတိုင္းပါပဲ။”

အစ္ကိုတို႔ ဒီအစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ဖို႔ အေျခအေနေတြ ဘယ္လိုမ်ိဳးရိွလဲခင္ဗ်။

“က်ေနာ္က ဒီကိစၥမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့ စကားလံုးထက္ ႏိုင္ငံေရးအရ အေျဖရွာတယ္ဆိုတာကို ပိုၿပီးေတာ့မွ သဘာ၀က်တယ္လို႔ ေျပာလိုတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ရွာေဖြေနတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာထက္ က်ေနာ္တို႔ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္း၊ အခြင့္အေရးကို လိုေနတာျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါရရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ရၿပီးသားပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအစုိးရက ဒီမိုကေရစီစနစ္အရ လူထုသေဘာနဲ႔ ေရြးေကာက္ထားတဲ့ အစုိးရျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအစိုးရက လူထုသေဘာထားအတိုင္း ျပည္ေထာင္စုကို ေကာင္းမြန္စြာ တည္ေဆာက္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ ဒီအစုိးရ ဘယ္အတိုင္းအတာထိ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မလဲ၊ သူ႔ရဲ႕စစ္တပ္ေပါ့ေနာ္ အစိုးရရဲ႕ စစ္တပ္ကေနၿပီးေတာ့မွ အစိုးရရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဘယ္ေလာက္ထိ လိုက္နာမလဲဆိုတာလဲ ေမးခြန္းေတြအျဖစ္ပဲ ရိွေနပါေသးတယ္။”

အစိုးရသစ္ကေနၿပီးေတာ့ ကမ္းလွမ္းမႈေတြ ရိွလားခင္ဗ်။

“ကမ္းလွမ္းမႈက မရိွဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကေတာ့ သူတို႔ဘက္က  ကမ္းလွမ္းတယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးအရ အေျဖရွာဖို႔ အၿမဲတမ္း အသင့္ရိွေနပါတယ္။”

လႊတ္ေတာ္မွာလည္း ရခုိင္တိုက္ပြဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အဆိုတင္သြင္းတာေတြလည္း ရိွတယ္ဆိုေတာ့ အစ္ကိုတို႔ဘက္ကေကာ ဘယ္လိုမ်ိဳး ကမ္းလွမ္းထားတာ ရိွလဲခင္ဗ်။

“ဒါ လူထုရဲ႕ဆႏၵပဲ။ က်ေနာ္တို႔ ေလးစားတယ္။ လူထုက တုိက္ပြဲေတြကို မလိုလားဘူး။ ႏိုင္ငံေရးအရ အေျဖရွာဖို႔ဆိုတာ ဒါ နည္းလမ္းတက် ေတာင္းဆိုတဲ့ လူထုဆႏၵပဲ။ ဒါ ဒီမိုကေရစီအရဆိုလည္း တရားနည္းလမ္းက်တယ္။ အဲ့ဒါကို လႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္တဲ့ပံုစံကို က်ေနာ္တုိ႔ေတြ႔ရေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အရမ္းအံ့ၾသမိတယ္ေပါ့။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္က တိုင္းရင္းသားအေရးအရာေတြကို ေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာ ဒီလိုပံုစံမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ အလားအလာေကာင္းတဲ့၊ ေရွ႕ေျပးနိမိတ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ် အဲ့ဒါကေလ။ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ဆႏၵေတြေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒါကို မွတ္တမ္းအျဖစ္ပဲ ထားတာဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တျခားတိုင္းရင္းသားေတြကိုလည္း ဒီလိုမ်ိဳး အကုန္လံုးေပါ့ေနာ္ ျဖစ္လာမလားဆိုတာ ဒါ ရင္ေလးစရာပါ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ နဂိုကတည္းက က်ေနာ္တို႔လူထုေတြ လိုလားတဲ့ က်ေနာ္တို႔လူထုအတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ အခြင့္အေရးေတြအတြက္ မရရင္ ရတဲ့နည္းလမ္းနဲ႔ေတာ့ တိုက္ပြဲ၀င္သြားမွာပဲ။ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအရ ေျဖရွင္းတာေပ့ါဗ်ာ။ မရရင္လည္း ဆက္ၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္မွာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔လည္း အမ်ားနည္းတူေပါ့ေနာ္။ အရင္အစုိးရ လက္ထက္ကတည္းက အန္စီစီတီနဲ႔ ေဆြးေႏြးထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြအတြက္၊ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးေတြအတြက္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ ဒီမုိကေရစီ အခြင့္အေရးေတြ အတြက္ေပါ့။ အဲ့ဒီအခြင့္အေရးေတြအတြက္ က်ေနာ္တို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ရပ္တည္ၿပီးေတာ့မွ ေဆြးေႏြးလုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ပါ။ အဆင္သင့္ႀကိဳဆိုေနပါတယ္။ အဲ့ဒါေတြအတြက္။”

http://burmese.dvb.no/archives/148485
Share on Google Plus

About Kyauk Phru Net

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ေတြကို ေဖာ္ျပရန္ ခဏေလးေစာင့္ၾကပါ။